Carpus dagbok

Har ikke vært noe blod den siste timen.. Så håper det blir med det lille som var ja.

du kan jo ringe ned på ditt legekontor og få en time i dag, du får det når man tror man er gravid.. også kan du ta en test der, de har jo sånne supre tester[:D] og er den positiv der så er det jo godt som 100% sikkert at du har et lite barn i magen[:D]

Har bestilt meg legetime nå, men de hadde ikke noe ledig før 7.april da. Bare å smøre seg med tålmodighet...

Takk takk! [:)]

Håper du kommer etter snart ja! [:D]

Usj, så tidlig jeg våkner for tiden.. kl.05.15 slo jeg opp øynene i dag, og etter det har jeg ikke fått sovet et sekund heller.
Klarer liksom ikke helt å få denne graviditeten inn i hodet, så jeg måtte bare ta enda en test i dag, og den var også positiv. [:)] Kan vel ikke være noe tvil lenger da...

Lurer litt på hva jeg gjør med denne dagboken min fremover da. Kan jeg beholde den, å lufte litt tanker under svangerskapet også mon tro? [:)]

Litt greit å ha den tilgjengelig ja, for å lufte litt tanker..
Kommer sikkert litt oppdateringer nå og da!

Håper du kommer etter snart, Caaaarina! [:)]

Begynner så smått å gå opp for meg at jeg faktisk er gravid nå.. men tørr ikke helt å glede meg før jeg har vært hos legen og fått det bekreftet.

Var på apoteket og kjøpte meg folsyre i dag da, så nå skal jeg beynne med det! [:)]
Ellers så er det tydelig at det er store forandringer på gang i kroppen min.. jeg er konstant trøtt, men våkner likevel gørrtidlig hver dag. Og jeg er skikkelig b-menneske altså, så det er unormalt til meg å være.
Men en ting er jo positivt med det, jeg får jo litt mer ut av dagen. [:)]
Veldig spent på om flere av dere her inne følger etter inn på desember-forumet snart da... [;)]

I går var jeg og søskenbarnet mitt (som også er gravid) på Barnas hus og kikket på diverse barneutstyr.. forelsket meg totalt i en tfk barnevogn! [:D]

Gleder meg til jeg kan begynne å kjøpe inn sånt! 

Så kos det høres ut å går rundt å begynne å titte på babyting! Misunner deg litt i det da... [;)]
Du får ha masse lykke til!![:D][:D]

I går fortalte jeg den store nyheten til mine nærmeste venner. Var på fest med dem, og for å slippe så mye spørsmål om hvorfor jeg ikke drakk så slapp jeg like gjerne bomba. De ble veldig overrasket, men kjempeglad på våres vegne. [:)]

Går bare å teller dager til 7.april nå, spent på det første legebesøket.

I morgen drar sambo på jobb igjen, og blir borte i 3 uker.. det er litt trist egentlig..men det går vel bra denne gangen også!

En av testene jeg har tatt..
Litt uklart da men.

Gosj, i dag har jeg vært skikkelig kvalm.. håper det går over til jeg skal på jobb i ettermiddag.. [:-]

Kvalmen henger i fortsatt... kommer og går med jevne mellomrom. Kjenner også så smått tegn til halsbrann. Men det er vel sånn det er å være gravid.. :P

Prøvde badevekta her i sted..utrolig nok har jeg allerede gått opp 2 kg. Mulig det er fordi at det er kveld, jeg hadde klær på og at jeg er veldig oppblåst da.
Skal prøve igjen i morgentidlig, og se hva den viser da..

I morgen drar jeg på hyttetur med noen fra jobben. Håper jeg slipper å bli plaget med den her kvalmen på turen.

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra hyttetur.. er helt utslitt. Merker at jeg ikke tåler så mye nå når jeg er gravid, som ellers. Men det var en koselig tur fordi da [:)]

Har vært sinnsykt kvalm i dag, så det var bra vi skulle hjem. Nå har jeg lenket meg til sofaen, med pledd og kakao. Godt [:)]

På mandag skal jeg på første kontroll hos legen. Det blir spennende!

ORIGINAL: carpus

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra hyttetur.. er helt utslitt. Merker at jeg ikke tåler så mye nå når jeg er gravid, som ellers. Men det var en koselig tur fordi da [:)]

Har vært sinnsykt kvalm i dag, så det var bra vi skulle hjem. Nå har jeg lenket meg til sofaen, med pledd og kakao. Godt [:)]

På mandag skal jeg på første kontroll hos legen. Det blir spennende!

Så heldig du er som skal til kontroll allerede! Skal ikke før 29. april jeg [:(] Har såå lyst til å sjekke alt mulig med en gang!

Og så er du kvalm, finnes ikke kvalm jeg. Begynner å bli litt bekymra for det!

ORIGINAL: mammasilje

Da jeg var gravid var jeg gravid èn morgen..Eeeen :)

Mener du kvalm, mammasilje? [:)]

Er jo ikke noen selvfølge at man blir plaget med kvalme i svangerskapet. Du skal være glad om du slipper, Imogene! [:)]

Oppdatere litt her igjen da kanskje..
Er i dag kommet til 6+1, og kvalmen har vært helt forferdelig! Skal på jobb om en times tid, så jeg håper det begynner å gi seg litt innen da.

På mandag var jeg på første kontroll hos legen. Der leverte jeg først urinprøve som ble testet, den var helt fin og deres graviditetstest var også veldig positiv. Så var jeg inne hos legen, der fikk jeg masse informasjon om hva som kommer til å skje fremover osv.. Han kjente litt på magen min for å utelukke svangerskap utenfor livmoren, målte blodtrykket mitt også fylte vi ut et sånt helsekort.
Etter det var jeg inne på labratoriet og tok en blodprøve, og veide meg. Det hele tok vel en times tid omtrent. Fikk med meg en svangerskapsbok hjem, så den har jeg lest mye i de siste dagene.
Jeg ringte også til jordmor på mandag, for å bestille meg time, og jeg fikk time allerede 7. mai. [:)] Det var jo ganske kjapt egentlig, da er jeg ca 10 uker på vei..

Ellers så titter jeg stadig innom på Før svangerskapet-forumet, for å se hvordan det går med alle sammen. Håper jo selvsagt at flere kommer etter inn på desember forumet! [;)]

Nå skal jeg dra på jobb snart, håper jeg overlever dagen.. [8D] Ønsker alle sammen en kjempefin ettermiddag og kveld! [:D]

Guuud, jeg skal være glad den dagen jeg blir kvitt den j***a kvalmen!! [:'(]

Back
Topp