Bytte bilstol

Alaskahusky

Elsker forumet
Marsmellows-15
Noen som har byttet til en større bilstol enda, evt planer om det i nærmeste fremtid?
Og når skal man egentlig bytte? :)
 
Det er vel best å bruke den første bilstolen så lenge man kan, så lenge babyen ikke vokser ut av det :) Håper å kunne bruke det i hvertfall til hun er 9 mnd, særlig lenger enn det har jeg egentlig ikke så stor tro på at hun kan bruke det, tror hun blir for lang da.
 
Det er vel best å bruke den første bilstolen så lenge man kan, så lenge babyen ikke vokser ut av det :) Håper å kunne bruke det i hvertfall til hun er 9 mnd, særlig lenger enn det har jeg egentlig ikke så stor tro på at hun kan bruke det, tror hun blir for lang da.
Når er de for lange? :
 
Har kjøpt besafe med isofix fra 6 mnd - 18 kg men venter litt med å bruke det :)
 
Når er de for lange? :
Vet ikke hvor mange cm jeg, men tenker bare når man ser at de sitter vondt liksom.. At de ikke får noen god stilling på spesielt beina. Allerede nå sitter hun og stanger beina i ryggen på bilsetet, så tenker at det ikke går så lenge før hun må ha annet sete..
 
Vet ikke hvor mange cm jeg, men tenker bare når man ser at de sitter vondt liksom.. At de ikke får noen god stilling på spesielt beina. Allerede nå sitter hun og stanger beina i ryggen på bilsetet, så tenker at det ikke går så lenge før hun må ha annet sete..
Ok :) her begynner det nok også å nærme seg da :p
 
Vi har besafe til eldste, og byttet når han var ca 9mnd, men syntes den tar så mye plass, så vi sitter å klør oss I hode og lurer på hvordan sete frøkna skal få som nr 2.
Ender vi på besafe er det ikke mye plass igjen I baksetet med 2 sånne I alle fall :p haha
 
Vet ikke hvor mange cm jeg, men tenker bare når man ser at de sitter vondt liksom.. At de ikke får noen god stilling på spesielt beina. Allerede nå sitter hun og stanger beina i ryggen på bilsetet, så tenker at det ikke går så lenge før hun må ha annet sete..

Ungene kan fint sitte med beina bøyd eller i skredderstilling når man kjører bil. Bare oss voksne som får vondt i bena.
 
Ungene kan fint sitte med beina bøyd eller i skredderstilling når man kjører bil. Bare oss voksne som får vondt i bena.
De kan sikkert det:) Men det er ikke plass til at hun kan bøye beina. Skredderstilling går jo, får tro hun finner ut at det går an selv etterhvert, i steden for å sitte å stange beina i veggen :p
 
Vi har maxi cosi cabriofix og synes det setet begynner å bli litt trangt over skuldrene...

Har et besafe x3 ettellerannet..... Som hun skal over i etterpå. Storebror har fått beltestol. Så stolt.
 
Når er de for lange? :

Her såg vi hun ble for lang når selen som skal gå over skulderen kom under skuldrene, da er det på tide å bytte, det gjør store skader i en eventuell kollisjon. På setet vi hadde stod det at setet kunne brukes opptil 13 kg eller når selene komme under skulderen (den skal gå rett over eller litt høyere enn skuldrene). I vårt tilfelle måtte vi bytte når hun var 5 1/2 mnd :) lang jente.
 
Her såg vi hun ble for lang når selen som skal gå over skulderen kom under skuldrene, da er det på tide å bytte, det gjør store skader i en eventuell kollisjon. På setet vi hadde stod det at setet kunne brukes opptil 13 kg eller når selene komme under skulderen (den skal gå rett over eller litt høyere enn skuldrene). I vårt tilfelle måtte vi bytte når hun var 5 1/2 mnd :) lang jente.
Hvor lang var hun når dere byttet og hvilket sete hadde dere? Og hvilker kjøpte dere?
 
Hvor lang var hun når dere byttet og hvilket sete hadde dere? Og hvilker kjøpte dere?

Jeg husker faktisk ikke hvor lang hun var da, men hun er veldig lang i ryggen. Vi hadde maxi cosy cabriofix, nå har vi besafe, husker ikke helt i farta hvilken modell men den kan brukes begge veier, bakovervendt med isofix og fremover uten isofix. Veldig fornøyd med den hittil :) tar stor plass, men det går helt fint.
 
føler vi snart må bytte... I hvert fall når vi må begynner ha litt mer klær på han.. Men håper vi klarer vente 1-2 mnd til!
 
Her såg vi hun ble for lang når selen som skal gå over skulderen kom under skuldrene, da er det på tide å bytte, det gjør store skader i en eventuell kollisjon. På setet vi hadde stod det at setet kunne brukes opptil 13 kg eller når selene komme under skulderen (den skal gå rett over eller litt høyere enn skuldrene). I vårt tilfelle måtte vi bytte når hun var 5 1/2 mnd :) lang jente.
Da er det nok snart her og. Hvis hun har på seg litt godt med klær går nok selene bak skuldrene. Når hun sitter i bare body er de nok akkurat grei høyde.
Tusen takk for godt svar!
 
Jeg husker faktisk ikke hvor lang hun var da, men hun er veldig lang i ryggen. Vi hadde maxi cosy cabriofix, nå har vi besafe, husker ikke helt i farta hvilken modell men den kan brukes begge veier, bakovervendt med isofix og fremover uten isofix. Veldig fornøyd med den hittil :) tar stor plass, men det går helt fint.

Jeg leter etter den bruksinformasjonen på vårt maxi cosi sete, men finner ikke hvor d står d med selene?
 
Back
Topp