Bunad *bildetråd*

visste ikke at det fantes askøy og sotra-bunader...
men de var fine. tror jeg likte sotra sin best.

(har bergensbunad sjøl)

Jeg har denne rogalandsbunad... bare uten krone. (det er ikke meg på bilde)

Har kvinnherad bunaden som jeg fikk til konfirmasjonen min...må bare fikse nytt belte til den så er den klar for å brukes igjen etter mange år i skapet[;)] Ikke meg på bildet forresten!
Jeg valgte den til konfirmasjonen fordi pappa er fra Sunde...

Og så har jeg fått meg Hardangerbunad også... er gift med en Harding, og så bruker de hardangerbunaden om de har med rødt liv der som pappa er fra...
Så da har jeg en med rødt liv om det er varmt og kvinnheradbunaden om det er kaldt....

Et dårlig bilde av meg i hardangerbunaden min...har snart nok støler til å fikse kånebelte også no, klarer det ikke til 17.mai, men skal i bunadsbryllup i juni og da har jeg det klart[:D]

ORIGINAL: ~SannaMor~

ORIGINAL: TonjeJenta

ORIGINAL: ~SannaMor~

Jeg har denne(beklager dårlig bilde, men finner ikke på nettet og mamma har de bedre bildene)

Det er hedmarksbunaden 55-modellen(er lagd flere modeller) er litt stor på det bilde, passer bedre nå[:)]
Har den fordi familien på mamma sin side er fra hedmark også arvet jeg den av tanta til mamma[:)] Fikk den som konfirmasjonsgave[:)]

Har sett både 55 og 85 modellen og er usikker på hvem jeg liker best.
Hvem er mest brukt på hedmarken? Vet du det? Om det er mange som har 85 modellen,
eller om flest har den du har? Jeg bor ikke der så vet ikke selv skjønner du :)

Ser sjelden folk med hedmarksbunaden.. Virker ikke som det er så mange som vet at den fins.. Tror jeg aldri har sett noen i den bunaden heller.. Men det kan ha noe med at jeg bor slik at alle har solør-odal bunaden istedet.. Så jeg er rett og slett ikke sikker på hvem av de folk flest har.. Men kan nesten garantere deg at uansett hvilken modell du velger, så ser du ikke så mange som har samme[8D]

Takk for svar. Jeg kan nemlig også velge Solør-Odal bunaden... men har veldig lyst på en i blå... og da er jo Hedmarksbunaden bedre. Og litt mer felles for hele slekta til mamma som kommer fra masse forskjellige plasser i Hedmark.

ORIGINAL: lille nupp

ikke meg på bilde

denne har jeg[:D]

Hva er dette? skulle jo skrive litt og.... aldri sett asså.

ORIGINAL: SiljeogEmilie

Har nordmørsbunad, men en annen veske enn på bildet [:)] Jeg har arvet den fra min bestemor. Er fra og bor på nordmøre.

Jeg og ha nordmørsbunad![:)] Har andre farger på forkleet, annen veske og vesten min har en anna rødfarge. Er kjempeglad i den. Jeg er fra Nordmøre, derfor har jeg den. Syns det er litt av poenget[;)]

Har Romeriksbunad i blå. Har ikke beltet som er vist på dette bildet. Liker den godt, den er enkel og grei[:)] og jeg digger blått!
Har hentet bildet herfra da jeg ikke har noen bilder av meg selv med bunad på her på denne dataen: http://www.bunadrosen.no/bunad_romerike.htm

ORIGINAL: mammselamsen83

Har denne, bare i sort[:)]

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

ORIGINAL: nurkeklar

Har ikke bilde, men en link. Har min i grønn farge[:)] Men lyst på hardangerbunaden eller bergens-bunaden da pappa er fra Bergen[:D]

hvor er linken da?

haha, den glemte jeg å legge ved[8D][8D][8D]

Jeg har den til venstre [:)] Vestfoldbunaden

Jeg har Ringerike bunad[:D]

ORIGINAL: Renatemai9

ORIGINAL: [K]

Sånn har jeg,bare fotsid...
Hardangerbunad,den peneste i min mening[:D]

Helt enig. Jeg har ikke bunad, men satser på å få Hardangerbunad etterhvert. Mamma arva nettopp oldermor sin. Hun trenger den ikke lenger sier hun(97 år og ganske sprek[:D]). Vi er fra sørlandet, men bestefaren min på mamma sin side er fra Ålvik[:D]
Jeg hadde hardangerbunad da jeg var to år, så når snuppa passer den, skl hun få den fra mamma. [:D]

Denne bunaden har jeg sinnsykt lyst på.
Kan ha den siden min mormor kommer fra Hardanger.

Selv har jeg den grønne nordlandsbunaden...Har alt som hører til den:)

Den dagen jeg blir rik  skal jeg få sydd Hardangern:)

Jeg har den grønne nordlandsbunaden

Gudbrandsdalsbunad
Er fra Gudbrandsdalen, derfor[:)]

Sign! [;)]

ORIGINAL: trusa

Nordlandsbunad - den blå!

Jeg også! Har den fordi at jeg er fra Nordland

Eg har den blå nordlandsbunaden, eg fekk den til konfirmasjonen av far min. Eg har den ettersom far si slekt er frå Bodø/Narvik/Ofoten.
Arva den grøne varianten etter oldemor mi då eg var rundt 12, men den var alt for lita for meg. (Ho var rundt 150 og pyttelita so hadde barnebunad gjennom heile livet...)

Ellers har eg lyst på:

Sunnfjordsbunad: (Sogn og fjordane)

Hjørundfjordbunad: (Møre og Romsdal)

Setesdasstakk: (Agder)

Nordaker Bunad (Boknvarianten med Blå Alba vest) (Rogaland)

Samedrakt: (Finnmark) (Er same)

ORIGINAL: Lenore1983

Jeg har sunnfjordsbunad. Mamma og hennes familie er fra Førde [:)]

Eg bur i Førde:) Kor du bur da?+

Eg ha sogne bunad:)

Back
Topp