Bunad *bildetråd*

ORIGINAL: aimste

ORIGINAL: Mibah

Blå nordlandsbunad... men den passer ikke, har planer om å få den sydd ut da, det har bare ikke skjedd enda...

samme her [:)]

mhm, og da e uten tvil den fineste[:)]

me too[:D]
Norges fineste bunad[;)]

ORIGINAL: /MORSLYKKE/

jeg har flere, øst og vest telemark og trønderbunad den grønne..
noen som vet hvor i trøndelag den grønne bunaden hører til? hadde familie i område rundt levanger og skogn..

Vet sør-trønder bunaden finnes i grønt, men levanger (skogn) tilhører Nord-trøndelag..Så d kan jo hend at Nord-trønder`n å finnes i grønn..

ORIGINAL: Beautiful Nightmare

jeg har denne bare i blå. jeg bor i follo, men min bestefar er fra gudbrandsdalen. valgte den, for syns den er finere enn follo sin. hehe

Har ingen bunad, men Norsk festdrakt fra spar kjøp, burgunder rød/svart(syns ikke den er noe fin),  men skal ha en av disse tre bunadene etter hvert.

*landingsdrakten fra nordre/søndre land. Ble konfirmert i denne bunaden fra distriktet der jeg bor*

*festbunad fra Nedre Hallingdal. Min pappa og hans slekt er fra Nes i Hallingdal*

*den gamle Valdres bunaden, damene på min mors side har denne bunaden, samt att min oldemor broderte mange valdresbunader før hun ble borte. Drømmen hadde vært å fått tak i en valdres bunad hun har brodert... Men det blir nok vanskelig :(*

ORIGINAL: gira

me too[:D]
Norges fineste bunad[;)]

Hvis jeg hadde råd til bunad, så hadde det vært denne. familien min er fra Mosjøen.

ORIGINAL: kpg

Kystdrakten på meg også, fordi jeg er fra ytterste havgapet! En veldig fin drakt jeg er stolt av![:)]

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

Jeg har Bergensbunad. Har vokst opp i Bergen,og mamma har den samme. Derfor har jeg min.
(det er ikke meg på bildet)

Jeg har også denne !!

Jeg har blå Silje Festdrakt, fikk den til konfirmasjonen av mormor som broderte den til meg[:D]
Hadde valget mellom Oslobunaden/- drakten eller Silje, og da var valget lett!
Har den til omsying nå, så jeg skal få brukt den for første gang på 6 år[:D]

ORIGINAL: GitteLen

Sunnmørsbunad. Syns den er veeeeldig fin[:)]

ORIGINAL: snuppa80

Jeg har denne (ikke meg på bildet):

Lundebybunaden...

ORIGINAL: Beautiful Nightmare

er fra nord gudbrandsdalen og har gudbrandsdals bunad...[:)]

Blå nordlandsbunad... men den passer ikke, har planer om å få den sydd ut da, det har bare ikke skjedd enda...

Jeg har og den... Den passer heller Ikkje lenger... Og har også planer om og sy den ut... Sorry for all hermingen... [:D]

ORIGINAL: #Grusomme Gabriel#

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

Jeg har Bergensbunad. Har vokst opp i Bergen,og mamma har den samme. Derfor har jeg min.
(det er ikke meg på bildet)

Jeg har også denne !!

mi tu![:)]

ORIGINAL: theolin

nord-trøndelag, den blå.
pappa er fra ei øy utenfor levanger, min barndoms paradis...jeg er en liten skaptrønder, og  bærer trønderbunaden med stolthet.[:)]

Jeg har også denne i blå [:)] Kommer fra Steinkjer så måtte jo ha Nord Trønder bunaden da!! Ellers så er min litt blassere i fargene enn denne på bildet da, for min er arvegods fra min oldemor [:)]

Sør-trønder

Ikke meg..

Her er eg i mi sognebunad:

ORIGINAL: ~lill~

Eg har den i grønn, mora mi sydde til meg. Og ho skal sy til jenta mi og[:D]
Skal arve sunnfjord bunaden etter mor mi, så var dumt å ha to like liksom[8D]

Back
Topp