Bunad *bildetråd*

jeg har denne...rogalandsbunaden..
min morfar er i frarogaland,derfor ville jeg ha den..

ORIGINAL: Camileno

Lofotbunad:D     

Jeg har sunnfjordsbunad. Mamma og hennes familie er fra Førde [:)]

nord-trøndelag, den blå.
pappa er fra ei øy utenfor levanger, min barndoms paradis...jeg er en liten skaptrønder, og  bærer trønderbunaden med stolthet.[:)]

Jeg har denne (ikke meg på bildet):

Lundebybunaden...

ORIGINAL: snuppa80

Jeg har denne (ikke meg på bildet):

Lundebybunaden...

jeg å[:D]

Har denne, Ringeriksbunad.
Men min er fotsid da... og jeg bruker ikke lua (den er ikke montert engang, hehe)

jeg har lyst på bunad, og da denne follo bunaden, siden jeg er fra follo

(ikke meg på bildet)

Har Nordhordalandbunad (ikke meg på bilde)

ORIGINAL: 3barn

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

Jeg har Bergensbunad. Har vokst opp i Bergen,og mamma har den samme. Derfor har jeg min.
(det er ikke meg på bildet)

Har denne jeg også[:D]
Har den fordi jeg er fra bergen[:D][:D][;)]

Jeg har svart rogalandsbunad(Jelsa) med grønn vest...men finner ikke bilde av den...prøver å google, men kommer bare opp med Løland eller en av de andre.
Gubben holder på å få sydd herrebunaden rogaland.

Den jeg har mest lyst på var den mamma hadde, lilla Bøstakk, men hun solgte den for flere år siden pga at den var for liten til henne og kunne ikke syes mer ut og den var for liten til meg også.....litt sårt nå når hun er død. Ønsker meg den.

Noen som vil hjelpe med å finne bilder?

ORIGINAL: Selina

Rogalandsbunad bare min er sort, jeg kommer fra Rogaland![:)]

Jeg har også denne, bare i blått[:)] 

Bare jeg har rød vest[:D]

Jeg har denne(beklager dårlig bilde, men finner ikke på nettet og mamma har de bedre bildene)

Det er hedmarksbunaden 55-modellen(er lagd flere modeller) er litt stor på det bilde, passer bedre nå[:)]
Har den fordi familien på mamma sin side er fra hedmark også arvet jeg den av tanta til mamma[:)] Fikk den som konfirmasjonsgave[:)]

ORIGINAL: Mibah

Blå nordlandsbunad... men den passer ikke, har planer om å få den sydd ut da, det har bare ikke skjedd enda...

samme her [:)]

Jeg har denne [:)]
Eidsvollbunaden - bodd her hele livet.

ORIGINAL: Beautiful Nightmare

er fra nord gudbrandsdalen og har gudbrandsdals bunad...[:)]

Signerer![:D]

ORIGINAL: ~SannaMor~

Jeg har denne(beklager dårlig bilde, men finner ikke på nettet og mamma har de bedre bildene)

Det er hedmarksbunaden 55-modellen(er lagd flere modeller) er litt stor på det bilde, passer bedre nå[:)]
Har den fordi familien på mamma sin side er fra hedmark også arvet jeg den av tanta til mamma[:)] Fikk den som konfirmasjonsgave[:)]

Har sett både 55 og 85 modellen og er usikker på hvem jeg liker best.
Hvem er mest brukt på hedmarken? Vet du det? Om det er mange som har 85 modellen,
eller om flest har den du har? Jeg bor ikke der så vet ikke selv skjønner du :)

ORIGINAL: løve78

Denne skal jeg få:

Har en liknende beltestakk; min er mer rosa (sydd til en 14åring på sent 80tall...[;)]) Jeg ville nok valgt andre farger i dag, men er veldig glad i den og kommer aldri til å bytte!! Har jakke til og friersjal festet i beltet.

Back
Topp