Budsjett bryllup

Vi skal også gifte oss i sommer. Men wow? Jeg har aldri skjønt meg på det med å bruke så sykt mye penger på et bryllup? Over 100 000kr? Og 15 000kr +++ i kjole? Hva faen skal man med den kjolen etter den ene kvelden? Sorry, jeg synes bare det er ekstremt rart å bruke så mye penger på et _bryllup_. Dette er meg og mine tanker.

Da vil jeg virkelig høre hvordan du får det billigere? Gjerne hva du bruker på de ulike postene og antall gjester
 
Selvfølgelig:)

Kjole fra ebay, fest i egen hage og middag blir grill. Musikk fra anlegg. Drikke fra Sverige og Tyskland, og brudebukett lager naboen.

Brudekjolen tørr jeg ikke å kjøpe fra Ebay ;) Her har vi stooor familie så blir fort 80-90 gjester, og været her er stort sett hele sommeren VIND og REGN :p I tillegg bor vi på gård med kyr, så lukten av fjøs vil jeg helst ikke ha på bryllupsdagen ;) Musikk har vi ikke bestemt oss for enda, og kommer nok til å kjøpe endel drikke fra sverige ;) Brudebukett kjøper jeg, mens blomsterdekorasjoner ordner vi nok selv ;)
 
jeg lurer litt på hvor mye vi egentlig skal beregne jeg... så jeg har en del spørsmål til dere

- hva kostet ditt bryllup?
- hvilken mat hadde du?
- hvor mye betalte du for brudekjole?
- Hvor mange gjester hadde dere?
- Fri bar?
- Hvor mye betalte dere for fotografering?
- Hvor mye for brudebukett?

Ellers - gjerne skriv på store utgifter dere hadde? og hva dere sparte mest på av valg?
Ikke glem kaka! Er ikke gift, men har fått med meg at den er dyr om du må bestille fra bakeri!
 
Ikke glem kaka! Er ikke gift, men har fått med meg at den er dyr om du må bestille fra bakeri!

Pappa og stemora mi er begge konditorer så den kaka håper og tror jeg at jeg får gratis ;)
 
Selvfølgelig:)

Kjole fra ebay, fest i egen hage og middag blir grill. Musikk fra anlegg. Drikke fra Sverige og Tyskland, og brudebukett lager naboen.

Noen av oss ønsker ikke å kjøpe ting som nymotens slaver i andre land har sydd, og legger gjerne litt ekstra penger i klær/sko for å spare mennesker den lidelsen ;)
 
Da vil jeg virkelig høre hvordan du får det billigere? Gjerne hva du bruker på de ulike postene og antall gjester
Det er jo ikke vanskelig å få det billigere akkurat.
må ikke bruke 15 000 på kjole eller 20.000 på lokale altså.
Finnes mange som har bryllup langt under 100.000 kr klassen selv om man har mange gjester
 
Det er jo ikke vanskelig å få det billigere akkurat.
må ikke bruke 15 000 på kjole eller 20.000 på lokale altså.
Finnes mange som har bryllup langt under 100.000 kr klassen selv om man har mange gjester

Ja derfor ber jeg om tips til de ulike postene for jeg ser ikke hvordan man kan få det så mye billigere. Og vi skal ikke betale mye for lokalet akkurat!
Ja - jeg vil ha ett greit budsjett på kjole nettopp fordi jeg faktisk vil føle meg perfekt den dagen.. Tørr ikke bestille noe billig på nett, og for å være ærlig så synes jeg ikke de kjolene folk kjøper "billig" ser særlig fine ut... De ser billige ut i materiale, og det kommer fra MEG som absolutt ikke tenker over sånn til vanlig

Men vil gjerne høre hvordan andre har klart å spare inn på ulike poster
 
Last edited:
Totalt ble det vel noe over 100,000 kr hele sulamitten kom på inkl absolutt alt. Hadde ca 40 gjester. 4-retters middag på hotell, fri bar m barntender fotograf, sangere i kirken + trompetist til innmarsj og utmarsj, blomster, frisør og bryllupskake var de store slukene. Hadde jeg skullet gifte meg i dag hadde jeg revurdert budsjettet krafig xsmile8
 
Noen av oss ønsker ikke å kjøpe ting som nymotens slaver i andre land har sydd, og legger gjerne litt ekstra penger i klær/sko for å spare mennesker den lidelsen ;)

Det var en kødd. Seriøst. Men som Kengu skriver, det er ikke akkurat vanskelig å få det billig:) Men uansett, hva med å gå for en billigere kjole/lage selv/arv/kjøpe brukt og heller donere resten av de 15-18 000kr til de stakkars nymotens slaver i andre land? Synes du skrev noe om en kjole til 20 000kr.. Eller bruke de pengene på andre poster, slik som mat/drikke/lokale/blomster/servitører/dekorasjon etcetc. Bare en tanke :)
 
Det var en kødd. Seriøst. Men som Kengu skriver, det er ikke akkurat vanskelig å få det billig:) Men uansett, hva med å gå for en billigere kjole/lage selv/arv/kjøpe brukt og heller donere resten av de 15-18 000kr til de stakkars nymotens slaver i andre land? Synes du skrev noe om en kjole til 20 000kr.. Eller bruke de pengene på andre poster, slik som mat/drikke/lokale/blomster/servitører/dekorasjon etcetc. Bare en tanke :)

Så fordi jeg ikke støtter slavearbeid så bør jeg heller ikke ha noe vi ønsker oss som vi har jobbet og spart for? Hva vet du hva jeg gir ellers i året og hvilke saker jeg støtter.
Jeg vil ha den kjolen jeg ønsker meg, om vi har råd til det og spart til det så ser jeg ikke hvorfor jeg ikke skulle få det? Kanskje jeg ikke har blomster å sparer inn der?
Når jeg skal gifte meg så skal min kjole være den perfekte, det er nemlig bare en dag i livet jeg skal være så fin.
Ingen dårlig samvittighet fordi jeg ikke dropper kjolen å gir pengene til Bangladesh ;)
 
Vi planlegger bryllup i 2017 på stramt budsjett.
Slik løser vi det:
Invitasjoner, bordkort og takkekort lager jeg selv.

Brudekjole: prøver i forskjellige butikker, finner ut hva jeg kler og kjøper deretter på nett for Max 2000 kr.

Dekorasjoner: kjøper ting på salg som passer til tema når vi kommer over noe

Blomster: vennetjenester, har en del venner som jobber med blomster.

Musikk, toastmaster, servering og mat: vennetjenester

Drikke: samboer reiser på guttetur til Sverige noen ganger før bryllupet og kjøper da samtidig inn til bryllup.

Dyreste for oss blir dresser til sambo og guttungene. Samt kake.
 
Så fordi jeg ikke støtter slavearbeid så bør jeg heller ikke ha noe vi ønsker oss som vi har jobbet og spart for? Hva vet du hva jeg gir ellers i året og hvilke saker jeg støtter.
Jeg vil ha den kjolen jeg ønsker meg, om vi har råd til det og spart til det så ser jeg ikke hvorfor jeg ikke skulle få det? Kanskje jeg ikke har blomster å sparer inn der?
Når jeg skal gifte meg så skal min kjole være den perfekte, det er nemlig bare en dag i livet jeg skal være så fin.
Ingen dårlig samvittighet fordi jeg ikke dropper kjolen å gir pengene til Bangladesh ;)

..and here it goes again.... Jeg skjønner ikke at du orker :)
 
Back
Topp