Budsjett bryllup

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
jeg lurer litt på hvor mye vi egentlig skal beregne jeg... så jeg har en del spørsmål til dere

- hva kostet ditt bryllup?
- hvilken mat hadde du?
- hvor mye betalte du for brudekjole?
- Hvor mange gjester hadde dere?
- Fri bar?
- Hvor mye betalte dere for fotografering?
- Hvor mye for brudebukett?

Ellers - gjerne skriv på store utgifter dere hadde? og hva dere sparte mest på av valg?
 
Betalte 60 000kr for 6,5 år siden, 60 gjester, kjøpt vin i taxfree med hjelp av familie som ellers skulle krysse grensa, hadde kokk på plassen som lagde to retters middag hvor vi hadde kamskjell og hjortestek, jordbær til dessert ordnet vi selv.

Blomster kjøpte vi på større utsalg og satte opp selv, brudebuketten ble bestilt.

Duker sydde vi selv.

Pyntet lokale selv,

Kjøpte alkoholfri drikke på salg

Kjolen til brud på salg så betale 3-4 tusen, hadde sko ifra før.

Brukte mye på fotograf inkl reise for å ta fine bilder og fotograf i kirken.

Musikk i kirken var familie som stilte.

Alle fikk så mye vin, konjac og baileys de ville ha (ingen alkoholiker i familiene).

Og hadde en som spilte på gitar mens vi var og tok bilder.

Vi gikk igjennom alle utgifter og fant ut hva vi kunne ordne selv eller billig og hva vi ville bruke penger på som viste igjen;)
 
Vi planlegger å synes det er super vanskelig å få til ett lavt budsjett.
Jeg har funnet kjolen, 20.000:eek:
Fotografen koster mellom 10.000-20.000, mat mellom 700-1000 PR person, vi blir 60-70 stykk..
Alkohol blir dyrt om vi ikke finner lokale der vi kan ta med selv.
Klær til han, barn 7.000-10.000
Lokale mellom 10.000-20.000.
Så vi kommer over 100.000 uansett.
Jeg må nok prøve å jakte på en billigere kjole for å spare inn litt, men den falt jeg pladask for :p haha
 
Betalte 60 000kr for 6,5 år siden, 60 gjester, kjøpt vin i taxfree med hjelp av familie som ellers skulle krysse grensa, hadde kokk på plassen som lagde to retters middag hvor vi hadde kamskjell og hjortestek, jordbær til dessert ordnet vi selv.

Blomster kjøpte vi på større utsalg og satte opp selv, brudebuketten ble bestilt.

Duker sydde vi selv.

Pyntet lokale selv,

Kjøpte alkoholfri drikke på salg

Kjolen til brud på salg så betale 3-4 tusen, hadde sko ifra før.

Brukte mye på fotograf inkl reise for å ta fine bilder og fotograf i kirken.

Musikk i kirken var familie som stilte.

Alle fikk så mye vin, konjac og baileys de ville ha (ingen alkoholiker i familiene).

Og hadde en som spilte på gitar mens vi var og tok bilder.

Vi gikk igjennom alle utgifter og fant ut hva vi kunne ordne selv eller billig og hva vi ville bruke penger på som viste igjen;)

Hvor mye betalte dere pr pers på middag? Og hvor mye på fotograf?
 
Vi planlegger å synes det er super vanskelig å få til ett lavt budsjett.
Jeg har funnet kjolen, 20.000:eek:
Fotografen koster mellom 10.000-20.000, mat mellom 700-1000 PR person, vi blir 60-70 stykk..
Alkohol blir dyrt om vi ikke finner lokale der vi kan ta med selv.
Klær til han, barn 7.000-10.000
Lokale mellom 10.000-20.000.
Så vi kommer over 100.000 uansett.
Jeg må nok prøve å jakte på en billigere kjole for å spare inn litt, men den falt jeg pladask for :p haha

Betaler dere 10-20 000 kun for leie av lokaler? Hva er inkludert da?
 
Ny dress til mannen med alt av tilbehør: 7000
Brudekjole: 5000 (kjøpt på nett)
Beudepikekjoler: sponset av mine foreldre
Fri bar: 10.000 ( resten ble sponset, aner ikke sum på resten)
Leie av lokale: 5000
Live musikk: 15.000
Mat: 16.000
Blomster: 4000
Fotograf: 4000? Hugser ikke helt!
Toastmaster : 3000 (valgte og ha en bekjent som er utrolig dyktig og morsom..istedenfor familie, for og få mye humor og gjennomført dag)
Servitører: 15.000
Oppsatte busser for gjestene hjem: 6000

Også kommer invitasjoner, bord pynt, duker, lys, takkekort, natt mat, frisør, sminke, negler osv. Utenom. Aner ikke hva det har kostet, siden jeg kjøpte litt og litt gjennom året!:)

Men tror vi kom litt over 100.000 totalt! 80 stk. Til middag og 190 gjester til kaffi/fest! Så ille ble det ikke:)
 
Bestikk, servise, glass ikke noe mer. Når de hører ordet bryllup så går prisene til himmels synes jeg.
Så lokale er dyrt, hadde ikke været vært så uforutsigbart ville jeg hatt det i Hagen min :)

Ja jeg ønsker meg egentlig partytelt jeg, men været er så varierende som du sier, samt at det er ekstremt mye vind her til tider så ser for meg det blir lite trivelig når vinden tar teltet under middagen ;) haha

Det var DYRT ja... Jeg vil leie på låven til familiemedlemmer av mannen, så tror ikke de tar veldig høye priser. Men så hadde det vært mye mer praktisk å hatt det i huset som er ikke langt unna vårt - og det blir nok enda billigere...
 
Ja jeg ønsker meg egentlig partytelt jeg, men været er så varierende som du sier, samt at det er ekstremt mye vind her til tider så ser for meg det blir lite trivelig når vinden tar teltet under middagen ;) haha

Det var DYRT ja... Jeg vil leie på låven til familiemedlemmer av mannen, så tror ikke de tar veldig høye priser. Men så hadde det vært mye mer praktisk å hatt det i huset som er ikke langt unna vårt - og det blir nok enda billigere...

Hørtes kjempe fint ut på en låve, det kunne faktisk jeg tenkt meg også. Vet bare ikke hvor jeg skulle begynt å lete etter låven :p hihi
Greit å spare inn på lokale om dere får til det, for det kan bli en del penger :)
 
Antall gjester 113

Middag: kr 30 000 (vi kjente kokken, så fikk hennes rabatter og hadde med eget kjøtt fra jakt)

Lønn kokk: 4000

Foto: 4000 (vennepris)

Kjole: kr 10 000 (bestilte fra England. Sjekk hvilket land kjolen din lages i og reis dit eller få den sendt derfra. Jeg sparte 13 000 på det)

Sko og tilbehør: 3000

Servitører, 12 stk (gamle venninner og studiekompiser): 6000 (de fikk gavekort)

Bryllupskake: 4500 (resten av kakebordet tok familie og venner som tilbød seg med)

Brudebukett: husker ikke helt, men mener jeg betalte ca 6000 for alt av blomster. Da fikk jeg brudebukett, bukett til brudepike, lommeblomst til forlover, brudgom og brudesvenn, samt blomster til oppsatser som vi laget selv.

Leie av lokaler: 4000 (utrolig billig, bare flaks, kjempebra sted også!)

Bil: vet ikke, det var en kamerat av pappa og pappa spanderte.

Brudesuite: Vi droppet sulten og tok et vanlig rom. Kostet vel en 1000-lapp, kanskje.

Drikkevarer: 15 000 (vi kjøpte i Sverige og begrenset det til tre glass ved bordet og et par likør til kaffen, ikke fri bar. Det er mulig det var litt mindre, jeg husker ikke helt.)

Annet: 2500


Totalt: 90 000
 
Vi tar nok sjansen på været, og skal ha det på stranda og et stooort partytelt. :rolleyes: sparer endel på det, men føler vi er litt gale også. :p
 
Hørtes kjempe fint ut på en låve, det kunne faktisk jeg tenkt meg også. Vet bare ikke hvor jeg skulle begynt å lete etter låven :p hihi
Greit å spare inn på lokale om dere får til det, for det kan bli en del penger :)

Mens jeg har skrevet med deg her så har jeg faktisk endret mening (og jeg som har vært såååå sta på at jeg ikke ønsker å ha det på det lokalet som ikke er langt unna oss... haha!!!)

Men når jeg tenker over det så har det endel positive sider
- billig
- under 5 minutt unna der vi bor (praktisk i forhold til pynting bl.a.)
- nære kirka (praktisk i forhold til transport - det andre lokalet er over 30 minutt unna kirka med bil)
- Det er jo gammeldags stil der inne også, sånn som jeg ønsker ;)

I tillegg er det en del ting der som vi ikke får dersom vi velger låven;
- garderobe
- do (må låne do i husene på gården)
- kjøkken med koke og kjølemuligheter - dette gjør at vi kan velge akkurat det vi ønsker til mat istedenfor å måtte ha helstekt gris (fortsatt lyst på dette egentlig men liker ikke tanken på papp tallerkener :p )
 
Klær ca 25.000. 18.000 på kjole og tilbehør resten til mann og barn.

Frisør og make up ca 5.000

Blomster ca 4.000

Hotell ca 45.000 3 retters middag inkl valgfri drikke, likør cognac og 2 bonger i baren.

Fotograf ca 15.000 inkl takkekort og etterbestilling

Transport ca 15.000 bil etter vigsel, buss og båttur til hotellet.

Lunsj ca 10.000. Hadde mat og drikke til gjestene mens vi var til fotograf.

Betaling til de som hjalp oss ca 6.000

35 gjester og 4 år siden. Tror egentlig vi enda opp I ca 150.000. Hadde den beste dagen, alt perfekt. Nydelig Vær fineste kjolen, nydelig blomster, flott mann, god mat. Perfekt!
 
Last edited:
Kosta ca 100000kr. Ca 70-80 gjester.Kjolen min var billig. Bestilte fra Kina til meg og brudepikene. Så ca 4000kr ink slør og sko til meg :) dress til mannen ink alt ca 10000kr (der kunne vi kjøpt billigere med den var så fin ) alt av kaker blei bakt av familie og svigermor laga bryllupskaka. Så der var det gratis :) middag hadde vi så kjipt som betasuppe. Kosta ca 3000kr. Ein kok i familien laga den for oss. Litt brus og kaffi husker eg ikkje pris på. Vi hadde ein go den alkohol men ba gjestene om og ta med selv. Så sponsa vi med drinker og vin til maten. Og velkomst drink. Lokal tror eg vi betalte 2000-2500. Hadde gratis fortograf i familien. Blomster kom på ca 5000kr. Da laga vi brudebuketten selv og brukte litt blomster på bordet. Frisøren min kom på 5000kr ca. Resten av pynt lys osv kom vell på undrer 1000kr. Hadde live musikk som vi betalte 4000kr for. Kjøpte inn litt effekter til bryllups bildene. Invitasjoner og takkekort blei noen kr. Så blei det handla inn mye små ting eg ikkje kommer på. Litt snacks på kvelden.tror vi serverte pølse i brød på natta og :p kjøkken hjelp blei ca 6000kr. Vi hadde mye dugnad fra familien. Og gratis bil med sjåfør og ro båt inn til festen var ein bekjent. Så sjønner ikkje hvor pengene blei av :p
 
jeg lurer litt på hvor mye vi egentlig skal beregne jeg... så jeg har en del spørsmål til dere

- hva kostet ditt bryllup?
- hvilken mat hadde du?
- hvor mye betalte du for brudekjole?
- Hvor mange gjester hadde dere?
- Fri bar?
- Hvor mye betalte dere for fotografering?
- Hvor mye for brudebukett?

Ellers - gjerne skriv på store utgifter dere hadde? og hva dere sparte mest på av valg?
Vårt ble DYRT:eek: ca 200.000.
Tre retters middag
Brudekjole kr 15.000,-
95 gjester
Ja fri bar. Vin til maten kjøpte vi der vi spiste, men fikk ha med alkohol til etterpå selv.
Fotografering ca 10.000,- det syns jeg var dyrt, og bildene ble ikke som vi håpet heller:(
Tror buketten var 3.000,-, men det værste var kr 500,- for noen liljekonvall jeg hadde i håret...

Så det ble mye penger, men vi sparte lenge for å få akkurat det bryllupet vi ønsket:)
 
Ikke gift enda, men er til høsten.

Bedt 40 stk, ca 30 som kommer.

Lokale: en låve som er gjort om til festlokaler,
15000, dette inkluderer servitører og kjøkkenhjelp, de rydder før og etter festen og setter opp bord og dekker på bord, på forhånd.

Mat: 20000, inkluderer kokk, 3 rettens middag, har med viltkjøtt selv (mulig det blir billigere)

Kaker: er konditor selv, så lager alt selv.
Ca 2000

Blomster: 2000, venninne som er blomsterdekoatør

Fotograf: 4000, bekjent

Musikk: band, bekjente av oss, de får mat og drikke. (Alt de ville ha)

Alkohol: vi kjøper litt og litt når vi handler i Sverige, ca 5000?

Pynt: kjøper inn litt og litt, men ca 5000

Kjole m/div, klær og frisør er ikke klart enda.
 
Kjole ig klær til meg og mannen: 6000.
reise: fly 30.000 bolig 12000
bryllupspakke med kake ,middag +++ 3000
Kjole til forlover : 500
 
- hva kostet ditt bryllup? Ca 35 000
- hvilken mat hadde du? Vi hadde koldtbord, med småstek som varmrett
- hvor mye betalte du for brudekjole? 13 000 med tilpassing.
- Hvor mange gjester hadde dere? Ca 75
- Fri bar? Vi hadde satt 50 l vin til bryllupet, kjøpt inn litt øl. Men skrev i invitasjonen at de måtte ta med seg den drikken de ønsket. Vi hadde totalt 55 l vin og 5 l øl. Var ca 20 l vin igjen.
- Hvor mye betalte dere for fotografering? 4000.
- Hvor mye for brudebukett? 400 kr (bestilte alt av blomster på euroflorist.no )

Vi lagde alt av mat selv, maten ble kansje 7000. Men det fikk vi i gave av svigers ☺ kaker er jo litt utgift. Vi bestilte noen kaker pga allergi pluss bryllupskake, det ble 5000 (hadde 4 etasjer på bryllupskaken). Vi bor i ei lita bygd, så vi leide ungdomshuset til 750kr. Det jeg sparte mest på var å bestille pynt og klær til brudesvenn/pike på ebay.
 
Har ikke giftet meg.
Men i de jeg har vært i, så har de spart en del på at familie og venner har ordnet kake og blomster og slikt. Altså uten å ta seg betalt for "materiell" eller jobben. Så kakene ble gratis og blomsteroppsatser og buketter.
 
Back
Topp