evlak
Forelsket i forumet
Ja, man kan dytte ukene ved å slenge inn ferie. Tror du i utgangspunktet må sette opp tidspunkt for ferie når du søker. Men det er mye man kan endre på etterhvert i permisjonen, men det synes jeg er styr, så vi setter opp alt i forkant.Ja så at vi får 7 ekstra uker på 80% [emoji847] skulle jo egentlig bare mangle når vi må ta vare på to små da. De trenger jo mye omsorg og det er vanskelig alene tror jeg.
Vi tenker også å ta 80%.
Sambo skal få alle 7 tvilling-ukene og være hjemme med dem i starten samtidig med meg i tillegg til de 2 fødselsukene han får. Da blir det 9 uker vi har sammen med tvillingene før han må jobbe igjen. Man kan også få hjelp av TFF til å skrive søknad om utvidet fødselspermisjon til far hvor han kan få enda en uke eller to hjemme (men det kommer jo ann på arb.giver).
Så tar jeg alt av mamma og fellespermisjon (49uker?) og så sambo sine 10 uker til slutt.
Men hvordan er det med ferie? Kan man ha hele ferien sin midt i permisjonstida, og dermed "dytte" permisjonen tilsvarene uker fremover? Når må man isåfall bestemme ferien for neste år? [emoji85] Er så mye spørsmål jeg sitter med.
Jeg tenker uansett å være hjemme til høsten 2019, så for å slippe og gå på jobb noen uker mens far har pappaperm og at han ikke utsetter den så aldeles så fant vi ut av den beste løsningen for oss var at jeg tar fellesperioden og at han er hjemme samtidig som meg alle ukene hans Kanskje vi får ordnet noe hage også neste sommer når begge er hjemme