Brystreduksjon

squakky

Elsker forumet
Noen her som har fått det gjort? Og hvor? Hvilke erfaringer sitter dere igjen med? Er det noen plasser dere vil anbefale? Og vet dere hva som må til for å få det dekket av kommunen? Og hva skejr hvis jeg blir gravid igjen? Vokser de seg store da og?

Jeg er rett og slett drittlei av at klær og bh'er ikke skal passe. Jeg ammer ikke lenger, men puppene er fremdeles like store og tunge. Visste at det kom til å bli sånn, for alle damene i slekten min har beholdt størrelsen på puppene etter graviditet Hele holdningen min er ute på tur, og ryggen og nakken begynner å bli sliten. Kan ikke ha det sånt stort mer. Men allikevel er jeg redd for å ikke kvalifisere til å få det dekket.

Takk for svar :)

Det dekkes jo ikke av kommunen, men av staten. Og godt er det. [;)] 

Hehe, takk for korrigeringen ;)

Aleris i oslo. kjempefornøyd. du må ha en bmi på under 28 tror jeg (husker ikke eksakt, så ikke skyt med om jeg bommer) og ha tydelige plager. du skal helst være ferdig med barn. jeg veide egentlig 5 kg for mye men ringte inn og gråt mine fortvilede tårer og fikk komme inn til sjekk hos kirurgen allikevel. Hos han var det ingen tvil. Fjerna 1350 gram.

Ble gravid i ettertid og har gått opp litt i vekt etter det. De har blitt større igjen, men milevis unna hva det var! Nå synes jeg de er rimelig normale.

Du må starte med fastlegen for å få henvisning. bare husk på å prøve igjen om du skulle få avslag hos noen. Både jeg og andre jeg kjenner har fått avslag hos noen kirurger, men fått operasjon hos aleris. Lykke til [;)]

Jeg er 166 cm, 52 kg og bruker str 65I i bh. Så problemet er jo at den lille kroppen orker ikke å bære de svære puppene. Urk 

dytt

jeg tok det på omniaklinikkine i oslo (aner ikke hva det heter nå... aleris kanskje?) dr. frøyen het kirurgen.. jeg var 20 år..normal kropp... ble verken veid eller målt.. han bare så brystene, godkjente operasjon uten tvil.. fjernet 650 g og 550 g, og operert 3 mnd etter møte med fastlegen min første gang[:)] nå er de fortsatt ok... men ikke slik de en gang var som nyopererte.. men det er jo to svangerskap siden..[:)] har ikke kunnet amme i etterkant..[:)]

Er det slik at man ikke kan amme etter brystreduksjon?

Løfter de puppene også??[8|]

Slik jeg har forstått så er brystløft en del av brystreduksjonsoperasjonen.. Er iallefall det jeg har lest. Blir nok en tur til fastlegen og høre ganske snart tror jeg.

Jeg vil også fjerne litt av mine... gud for noen ekle hengekladder jeg har... Er bare som to brøddeiger som har fått heve for mye... [:'(]
Jeg skulle prøve bh og kjøpe meg noen nye og fikk grei beskjed inne på butikken at jeg faktisk måtte ha 80 G. [:(] Jeg blir sprø.... hvis jeg skal bruke en sånn som de mener inne på butikken så får jeg gnagsår under kanten som går rundt under brystene. Hvis jeg bruker en som er slakkere rundt så får jeg hele tyngden på skuldrene og får vondt i nakken. Lurer på om jeg er plaget nok til at jeg får dekka en sånn operasjon. [&:]

ORIGINAL: maiiks

Er det slik at man ikke kan amme etter brystreduksjon?

Løfter de puppene også??[8|]

Ja, de løfter.

Det med amming varierer. Det rant i strie strømmer hos meg etter fjerde dagen, men da var allerede ting på skakke siden sykehuset var litt for opphengt (etter min mening) i at jeg skulle gi mme pga operasjonen og komme igang med rutiner. Så når melka kom og ble tømt første gangen kom det nesten ikke mer. Vet ihvertfall at jeg skal prøve mye mer neste gang [;)]

Jeg har gjort det på Bergenkirurgiske her i Bergen.
Er litt over 2 år siden jeg gjorde det.Er super fornøyd.De tar brystløft også.
Jeg fikk det dekket av staten.Har ikke fått barn etterpå så aner ikke hvordan de
hadde blitt da.

Har ikke tatt det selv, men kjenner to som har. De er veldig fornøyde!!!! Vet ikke hvordan puppene har oppført seg etter graviditet, men de hadde brystreduksjon før graviditet og reduserte ganske mye begge to, så tviler sterkt på at puppene kommer i samme store størrelse igjen. Amming er jo noe usikkert om man blir i stand til,da..

jeg har tatt det på Colosseumklinikken i Oslo, er 7 år siden.
Måtte ikke gå ned noe først og puppene har blitt større igjen, men ikke i nærheten av hva de var! Hadde nesten ikke melk i puppene første gangen, klarte å pumpe ut 40ml på det meste..
Fikk alt sammen dekket, betalte bare egenandel.
Jeg er veldig glad jeg gjorde det, selv om jeg ikke kunne amme så mye...

ORIGINAL: Nurkis

jeg har tatt det på Colosseumklinikken i Oslo, er 7 år siden.
Måtte ikke gå ned noe først og puppene har blitt større igjen, men ikke i nærheten av hva de var! Hadde nesten ikke melk i puppene første gangen, klarte å pumpe ut 40ml på det meste..
Fikk alt sammen dekket, betalte bare egenandel.
Jeg er veldig glad jeg gjorde det, selv om jeg ikke kunne amme så mye...

hva ligger egenandelen på??

ORIGINAL: nussnøff

husker ikke helt... men tror det var rundt 250,- eller no sånt..
Mener å huske at jeg alt i alt var ute med rundt en tusenlapp, pga bh'r, smertestillende ol..

ORIGINAL: Nurkis

ORIGINAL: nussnøff

husker ikke helt... men tror det var rundt 250,- eller no sånt..
Mener å huske at jeg alt i alt var ute med rundt en tusenlapp, pga bh'r, smertestillende ol..

ok ikke værre det skal jeg klare å betale selv[:D]

Jeg fikk avslag på min søknad i høst fordi de ville jeg skulle gå mer ned i vekt først, jeg måtte ha bmi på under 28.
Jeg skal ha flere barn, men jeg sier bare at jeg ikke er villig til å ofte helsen min for å kunne amme, så da får jeg bare ta den sjangsen. Mamma har også fått den operasjonen dekket, og hun er kjempefornøyd i alle fall.

jeg har vel en bmi på 23-24 så kanskje det kan være håp da....... hmmm en liten tur til legen neste uke kanskje[:D]

Min bmi er på 19, så ligger godt under grensen iallefall.. Og man ser jo på holdningen min at det ikke er bra for ryggen..

Back
Topp