Brystbetennelse

God bedring :) Har hatt det med de to andre, klarte å ordne det selv med varme og hyppig tømming av brystet.
 
Uffda, det er helt forferdelig vondt.. Jeg har hatt det to ganger, gikk til legen og fikk antibiotika, det funks for meg! Hvordan går det med deg? :)
 
Uff, det er så vondt! Har hatt det 1 gang per ammeperiode på begge barna.
Godt det har blitt bedre!
 
Så bra det er på vei til å gå over! Jeg er livredd for brystbetennelse.....
 
Da var det min tur til å få brystbetennelse :( Kjente ingenting før mandag morgen,jeg klarte ikke å løfte høyre armen uten at det gjorde vondt og ble skikkelig dårlig med feber,frostanfall,svimmel og vondt i hele kroppen(og fortsatt i dag)Dro på legevakta fordi legen min er på ferie og de kunne ikke gi meg hastetime.På legevakta sa de at det ikke var bakteriell betennelse, så jeg fikk bare et skriv hvor det står hvor ofte jeg skal amme og sånt.Jeg har prøvd amming hver 2. time,pumpe (som ikke hjelper noe) og håndmelking(helt j.....)hvor jeg har stått i nesten en time og det er kommer ut litt men ikke nok til at klumpen blir borte.Den er fra armhulen og hele yttersiden. Lille her vil ikke alltid spise etter to timer eller så spiser hun så lite at det ikke er noe forskjell og noen ganger spiser hun greit (10min) men det er nesten det samme. Har hatt på varmepute og dusjet..Hva skal jeg gjøre?? :(
 
Da var det min tur til å få brystbetennelse :( Kjente ingenting før mandag morgen,jeg klarte ikke å løfte høyre armen uten at det gjorde vondt og ble skikkelig dårlig med feber,frostanfall,svimmel og vondt i hele kroppen(og fortsatt i dag)Dro på legevakta fordi legen min er på ferie og de kunne ikke gi meg hastetime.På legevakta sa de at det ikke var bakteriell betennelse, så jeg fikk bare et skriv hvor det står hvor ofte jeg skal amme og sånt.Jeg har prøvd amming hver 2. time,pumpe (som ikke hjelper noe) og håndmelking(helt j.....)hvor jeg har stått i nesten en time og det er kommer ut litt men ikke nok til at klumpen blir borte.Den er fra armhulen og hele yttersiden. Lille her vil ikke alltid spise etter to timer eller så spiser hun så lite at det ikke er noe forskjell og noen ganger spiser hun greit (10min) men det er nesten det samme. Har hatt på varmepute og dusjet..Hva skal jeg gjøre?? :(
Uff, det er så vondt!
Ta deg en paracet og ta en tur i dusjen slik at du/brystet er varmt når du skal få tømt det. Babyens hake bør være mot det vonde området, og i tillegg kan du massere fra det vonde området og i retning mot brystvorten (men kun når melken renner, bør ikke massere ellers). Med litt smertestillende er det kanskje lettere for deg å kunne bruke pumpe eller håndmelke?
Ellers er det lurt å bruke ull og ullinnlegg, for du skal ikke fryse. Drikk mye varm drikke, og så mye hvile som mulig.
God bedring!
 
Da var det min tur til å få brystbetennelse :( Kjente ingenting før mandag morgen,jeg klarte ikke å løfte høyre armen uten at det gjorde vondt og ble skikkelig dårlig med feber,frostanfall,svimmel og vondt i hele kroppen(og fortsatt i dag)Dro på legevakta fordi legen min er på ferie og de kunne ikke gi meg hastetime.På legevakta sa de at det ikke var bakteriell betennelse, så jeg fikk bare et skriv hvor det står hvor ofte jeg skal amme og sånt.Jeg har prøvd amming hver 2. time,pumpe (som ikke hjelper noe) og håndmelking(helt j.....)hvor jeg har stått i nesten en time og det er kommer ut litt men ikke nok til at klumpen blir borte.Den er fra armhulen og hele yttersiden. Lille her vil ikke alltid spise etter to timer eller så spiser hun så lite at det ikke er noe forskjell og noen ganger spiser hun greit (10min) men det er nesten det samme. Har hatt på varmepute og dusjet..Hva skal jeg gjøre?? :(
Uff, jeg får så vondt av å lese dette, akkurat slik jeg hadde det i mai. Du MÅ få pencilin med en gang. Jeg gjorde virkelig alle tips som finnes uten at det hjalp og fikk tilslutt pencilin, men det var litt sent så jeg måtte på sykehuset for å tømme betennelse. Det trenger selvsagt ikke skje deg, men jeg ville ikke gitt meg hos legen. Masse god bedring, det er bare å glede seg til det er over! :)
 
God bedring!!! Varm dusj/bad og dyne over brystene hjelper. Evt varmepute om du har.
 
Back
Topp