Brystbetennelse

Beckymams

Just keep swimming
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Jeg har fått brystbetennelse :(
Ene puppen var vond når jeg våknet idag, og plutselig fikk jeg feber.

Jeg får aldri feber!

Noen som har hatt brystbetennelse?
 
Jeg hadde det etter yngste. Fikk nesten blodforgiftning. Du må ta en crp å se om du trenger antibiotika. God bedring <3
 
Jeg hadde det etter yngste. Fikk nesten blodforgiftning. Du må ta en crp å se om du trenger antibiotika. God bedring <3

Om jeg ikke får d til å gi seg så må jeg nok til legen ja. Håper å slippe da.

Crp funker ikke på meg, for jeg har alltid utslag på den pga kronisk sykdom..
 
Jeg har fått brystbetennelse :(
Ene puppen var vond når jeg våknet idag, og plutselig fikk jeg feber.

Jeg får aldri feber!

Noen som har hatt brystbetennelse?
God bedring! Det er vondt!
Jeg fikk beskjed om å ta paracet og tømme brystet annen hver time, hadde det ikke gått over av seg selv hadde jeg fått antibiotika etter 2 dager!
Skulle se om det gikk over selv siden jeg ikke var sår og da mest sannsynlig ikke bakteriell betennelse.
 
God bedring! Det er vondt!
Jeg fikk beskjed om å ta paracet og tømme brystet annen hver time, hadde det ikke gått over av seg selv hadde jeg fått antibiotika etter 2 dager!
Skulle se om det gikk over selv siden jeg ikke var sår og da mest sannsynlig ikke bakteriell betennelse.

D er d jeg har funnet ut selv og. Jeg er ikke sår på brystvorta, og har lagt henne til hver andre time/pumpet hver andre time. Feberen ga seg etter at jeg tok smertestillende i går, men puppen er vond enda. Håper feberen ikke tar seg opp igjen, prøver å holde puppen varm.
 
Håper det snart er helt over :)
 
Hadde en dag med feber for et par uker siden. Tok varme dusjer, masserte pupp, gikk med ull og tømte brystet hyppig. Det var borte dagen etterpå
 
God bedring!!
 
Om jeg ikke får d til å gi seg så må jeg nok til legen ja. Håper å slippe da.

Crp funker ikke på meg, for jeg har alltid utslag på den pga kronisk sykdom..
Crp slår ikke ut på samme verdi som ved kronisk sykdom. Her snakker vi verdier på 200 + gjerne. God bedring hvertfall :)
 
Crp slår ikke ut på samme verdi som ved kronisk sykdom. Her snakker vi verdier på 200 + gjerne. God bedring hvertfall :)

Jeg har konstant betennelse i tykktarmen, så har alltid utslag på crp, og ofte store utslag.

Takk! :)
 
Jeg har hatt det! Ble mating hver andre time på dagen og tredje på natta i ca to døgn, så ble det mye bedre... Nå er det bare brystvorta som er veldig sår og vond igjen :p
 
Jeg har hatt fem ganger. Tre ganger denne gangen og bare to hele ammeperioden sist. Men de blir aldri kraftig. Går over etter ca halvannet døgn. Bare ammer hyppig på den syke puppen, så har det gått over.
 
Har hatt det ja, men jeg fikk det pga sår på brystvorta.. Men legg henne til ofte og få tømt brystet helt! Ved tette melkegangen har jeg hatt god hjelp v å legge på en vaarm varmeflaske (eller aller best en slik pose med ris inni som jeg varmer i mikroen) og sitte med den på brystet leenge! Alle gangene jeg har gjort det, så har det plutselig løsnet, og melka renner i strie strømmer - og når melka er ferdig å renne så er det harde området borte:p er så rart!

Ellers anbefaler beg p ta paracet for å stoppe feberen - for selv om feber i utg.punktet er positivt når det er noe feil med kroppen, så førte den til at melkeproduksjonen gikk kraftig ned (hos meg i allefall.. )
 
Stakkars deg! Hadde med nr 2, det var forferdelig. Men ammet ofte og det gikk over etter ett par dager.

Er livredd denne gangen, viktig å ikke fryse på brystet og hendene, gå med ull og håndleddene har jeg alltid tildekket (hansker eller bare på håndledd).
 
Back
Topp