Bruktkjøp?

Her kjøper vi det meste brukt. Har kjøpt vogn, vugge, litt klær, babynest, bbhugme, seng, dyner og dopler. Har arvet litt fra venner også. Ellers så blir det nok å fortsette raiden på finn og Facebook :)
 
Her har vi kjøpt endel brukt nå. Resten som bilstol og vogn osv tenker vi nytt :)
 
Det som gjør meg veldig glad nå er at dere er så mange flere som allerede har begynt å skaffe ting :p her bruker mannen å erte med kommentarer om redebygging, med et lite hint om at han syns det er litt tidlig :hilarious:
 
Det som gjør meg veldig glad nå er at dere er så mange flere som allerede har begynt å skaffe ting :p her bruker mannen å erte med kommentarer om redebygging, med et lite hint om at han syns det er litt tidlig :hilarious:

Da kan du minne han på at man aldri vet hvordan formen blir ut i svangerskapet eller når mini kommer ;) Det er jo mye mer behagelig å ta det litt etter litt uten å stresse enn å måtte haste på slutten fordi noen bestemte seg for å være tidlig :p
 
Da kan du minne han på at man aldri vet hvordan formen blir ut i svangerskapet eller når mini kommer ;) Det er jo mye mer behagelig å ta det litt etter litt uten å stresse enn å måtte haste på slutten fordi noen bestemte seg for å være tidlig :p
Enig!
Jeg var tidlig ute sist gang, og det var jammen flaks fordi jeg fødte 2 mnd for tidlig!
 
Enig!
Jeg var tidlig ute sist gang, og det var jammen flaks fordi jeg fødte 2 mnd for tidlig!

Jeg har så magefølelse på tidlig fødsel (risikosvangerskap) så jeg vil ha mest mulig på plass allerede i juni just in case. Å stå uten noe annet enn baby i hus er frykten :rolleyes:
 
Blir en blanding her også. Vogn og bilsete kjøper vi nytt. Kunne sikkert kjøpt vogn brukt, men er ikke så mange til salgs av den vogna jeg/vi vil ha. Også er jeg litt sær og vil ha en spesiell farge :rolleyes:
Har sett litt på stellebord og bedside crib i nettbutikker, så hvis vi finner det på finn kjøper vi det gjerne der. Ny madrass da såklart.
Også titta litt på ullklær på finn. Fant ei i nærheten her som selger en ullpakke i str 50-56, håper hun har den enda :)
 
Jeg har så magefølelse på tidlig fødsel (risikosvangerskap) så jeg vil ha mest mulig på plass allerede i juni just in case. Å stå uten noe annet enn baby i hus er frykten :rolleyes:

Helt enig!!
Har også risikosvangerskap med fare for å få for tidlig (begge de 2 andre er født for tidlig - uke 34 og 36) og hadde ikke alt klar med første i uke 34 - det var full panikk!!
Her skal alt være i boks før sommerferien! Har fått litt bruktkjøp i hus nå og ny bilstol. Skal bestille vogn og gå skikkelig i gang med innkjøp etter oul :)
 
Enig med dere! Og jeg har ikke fått ting i hus fordi jeg stresser med det - tvert imot koser jeg meg skikkelig med å kikke på bruktsider på Facebook og finn.no :D og siden jeg allerede har gjort noen kupp føles det enda bedre!

Førstemann kom en uke før termin, hadde innstilt meg på å gå en uke over tiden så i mitt hode kom han egentlig to uker før vi tenkte :p kvelden før hadde vi for første gang pakket opp og testet barnevogn og bilstol, kanskje underbevisstheten min følte at noe var igang :p
 
Enig med dere! Og jeg har ikke fått ting i hus fordi jeg stresser med det - tvert imot koser jeg meg skikkelig med å kikke på bruktsider på Facebook og finn.no :D og siden jeg allerede har gjort noen kupp føles det enda bedre!

Førstemann kom en uke før termin, hadde innstilt meg på å gå en uke over tiden så i mitt hode kom han egentlig to uker før vi tenkte :p kvelden før hadde vi for første gang pakket opp og testet barnevogn og bilstol, kanskje underbevisstheten min følte at noe var igang :p

Kupp på finn.no er så gøy! Har begynt å følge med for å se hvor lenge ting ligger og innsett at i noen kategorier er det vanskelig å selge det man har, så flere setter ned prisen etter en viss tid. Både babygym og stellebord fikk vi satt ned i pris ved å vente litt ekstra. Føler meg nesten litt ond, men det er jo bare økonomisk bra for oss og folk blir kvitt det de vil ha vekk til slutt.
 
Tenker vi skal gå for brukt denne gangen med nr.3. Har pleid å kjøpe alt nytt men tenker vi har masse fra før av og trenger ikke å kjøpe så mye nå så tenker det går helt supert å for eks.kjøpe brukt vogn denne gangen :)
 
Kjøpt noen ullklær i 50/56, pent brukt BabyBjørn vippestol med leke og stellebord på finn.no :)
Sparte 1500 kr på stellebordet og 1700 kr på vippestol :happy119
 
Har kjøpt litt klær. Kjøpte nettopp sprinkelseng med madrass, dyne, pute, laken og sengetøy for 1000kr av ei jeg kjenner :happy:
 
Blir en blanding av nytt og brukt her. Førstemann på vei, så mangler alt. Har begynt å kjøpe inn litt klær brukt, masse fine og rimelige klespakker på Tise. Mye i de minste str er jo så og si ubrukt, og jeg synes det er fint å spare både penger og miljøet:) Vogn og bilstol skal vi kjøpe nytt, annet utstyr har jeg ikke tenkt så mye på enda. Har ikke engasjert meg så voldsomt i annet enn vogn og klær enda, ting det blir stas å bruke. En stellematte er ikke like stas liksom, blir vel et røsk på en barnebutikk/IKEA for å fikse diverse oppbevaring, sengetøy osv:p
 
Har kjøpt seng og vogn brukt, heier for gjenbruk, mye kan brukes flere ganger, sparer penger og miljøet :smug:
 
Kjøpt vugge i dag, som vi fant på finn :)
Skal ha den stående i stua :)
 

Vedlegg

  • 51fpp9ayjfL._SL1024_.jpg
    51fpp9ayjfL._SL1024_.jpg
    47,2 KB · Visninger: 24
Sniker.
Jeg kjøpte/fikk alt brukt utenom bilstol, bilstolpose (kjøpte en billig), madrass og stellematte.

Fikk kjøpt mye bra brukt, men en ting man bør være obs på er klær, jeg kjøpte en stor klespakke og myye av det var utvasket. Var så utvasket at det ikke var strekk igjenn i stoffet, bare hang på som en potetsekk.

Så om det blir kjøpt brukte klær (mye som er bra også) så undersøk hvor mange barn det har blitt brukt til. Er det brukt til 2/3 barn så er det mye bruk igjenn, vertfall om det er liten størrelse.
 
Back
Topp