Bruktkjøp?

Bosslady92

Glad i forumet
Septemberlykke 2021
Sensommerskattene 2023
Kjøper dere nytt eller brukt til den lille på vei? :D

Selv går vi for en liten blanding. Med førstemann kjøpte jeg - alt - kliss nytt, men oppdaget at innenfor vårt budsjett så fikk vi da en hel del i dårligere kvalitet nytt enn vi ville fått om vi hadde kjøpt for tilsvarende sum brukt (feks kjøpte ny vogn til 3000,- og var absolutt ikke fornøyd med den, var skranglete plastikk. Etter 6 mnd hadde jeg fått nok og kjøpte to vogner til totalt 1500,- kr, en emmaljunga og en britax b-motion 3, kjempefornøyd med begge to).

Så nå kun 3 mnd på vei har jeg det allerede veldig moro med å se på brukt-sider på Facebook og finn.no :D madrass til senga, stellematte, bittelitt klær og babybilstol skal vi kjøpe nytt ellers satser vi på mye bruktkjøp denne gangen. Har allerede litt på plass i hus (isofix-base, vognbag som passer understellet vi har fra før etc), til mannens store frustrasjon (han flirer litt også, får stadige kommentarer om redebygging) :hilarious:
 
Vi kjøpte en del nytt til førstemann som bilstol, vogn, og babycall feks. Ting som det er greit og ha kvittering på med tanke på garanti å sånn :) så er jeg litt sånn at enkelte ting er det greit å ha kontroll på hvordan utstyr har blitt behandlet av forrige eier :) jeg personlig ville aldrig hatt brukt bilstol i tilfelle den har fått seg en trøkk 16 av en eller annen grunn..
Utenom det arvet vi lekegrind, vippestol og masse klær :)
 
Vi kjøpte en del nytt til førstemann som bilstol, vogn, og babycall feks. Ting som det er greit og ha kvittering på med tanke på garanti å sånn :) så er jeg litt sånn at enkelte ting er det greit å ha kontroll på hvordan utstyr har blitt behandlet av forrige eier :) jeg personlig ville aldrig hatt brukt bilstol i tilfelle den har fått seg en trøkk 16 av en eller annen grunn..
Utenom det arvet vi lekegrind, vippestol og masse klær :)

Det er grunnen til at akkurat bilstol kjøper vi ny uansett, det er ikke så lett å se utenpå om de egentlig er skadet.. Trenger ikke nødvendigvis ha vært i en skikkelig kollisjon for å ha fått seg en trøkk.. Men basen har vi fått gratis av en annen "barnehagemamma", har visst lenge hvilken stol jeg vil ha denne gang så passet helt perfekt :D
 
Det er grunnen til at akkurat bilstol kjøper vi ny uansett, det er ikke så lett å se utenpå om de egentlig er skadet.. Trenger ikke nødvendigvis ha vært i en skikkelig kollisjon for å ha fått seg en trøkk.. Men basen har vi fått gratis av en annen "barnehagemamma", har visst lenge hvilken stol jeg vil ha denne gang så passet helt perfekt :D

Nei det er liksom det! Om den har blitt mistet hardt i gulvet feks så er vel ikke det helt innafor tror jeg :/ lille overtar bilstolen etter mini, her vet vi jo at den er tatt veldig godt vare på ❤️ men det er mye penger og spare på andre ting! :)
 
Vi kjøpte det meste brukt, bortsett fra det bilstol, babycall, madrass, vogn og vognpose. Vogn og vognpose ser jeg i ettertid vi like gjerne kunne kjøpt brukt så nå når vi må ha søskenvogn blir det brukt! Klær etc er jo veldig greit å kjøpe brukt i de minste størrelsene glede blir jo sjeldent slitt :woot:
 
Her trenger vi alt, da vi kvittet oss med alt da yngste vokste ut av ting og klær.
Blir nok kjøpt en del brukt, men også noe nytt.
 
Kjøper ny madrass, dyne og bilstol, ellers blir det så mye brukt som mulig. Har en del fra sist og fra søskenbarn også, heldigvis
 
Blir ny bilstol, madrass, vognpose og litt sånn.
Ellers håper vi å få tak i en del brukt! Allerede fått tak i brukt newbornseat til tripp trapp stolen, bedside crib og noen småting :)
 
Her er minste akkurat bikket året, så heldigvis har vi det meste. Slik som mange av dere skriver så er det enkelte ting jeg liker å kjøpe nytt, som feks madrass og bilstol. Heldigvis så har vi vært flink til å kjøpe det meste vi har på tilbud, så det aller meste er kjøpt nytt av oss. Nå med nr. 4 på vei så er jeg glad for det, da vi har kunne brukt det neste vi har til alle 4, og slippe å kjøpe nytt innimellom:)
 
Går nok for en god blanding. Må sjekke årstall på bilstolen vi har, men tror kanskje vi må kjøpe ny. Bilstol og madrasser kjøper vi nytt, men det meste annet kjøper vi brukt.
 
Jeg kommer til å gå for en blanding av noe nytt, noe brukt og forhåpentligvis en del arvet :p allerede fått litt smågreier og bare måtte kjøpe et lite sett fra Cubus etter tul <3
 
Er det noe av alt utstyret man må skaffe som ikke bør være kjøpt brukt? Har fått med meg at bilstoler er noe man skal være forsiktig med, men noe annet?:bookworm:
 
Vi kjøpte altfor mye nytt sist :rolleyes: lekegrind og bedside (minus madrass) var vel det eneste vi kjøpte brukt. Men fikk heldigvis gaver/«sponsing» fra familien til å kjøpe en del av det dyreste (vogn, tripp trapp, vippestol + + ) :D
 
Vi kjøpte altfor mye nytt sist :rolleyes: lekegrind og bedside (minus madrass) var vel det eneste vi kjøpte brukt. Men fikk heldigvis gaver/«sponsing» fra familien til å kjøpe en del av det dyreste (vogn, tripp trapp, vippestol + + ) :D

Det hjelper også på, om ikke vi får tak i brukt tripptrappstol før det så tenker vi ønske oss det fra familien til mannen :D

vi skulle egentlig ikke ha flere så vi har solgt/gitt vekk/arvet vekk det meste fra førstemann :p vi var først ut i vår generasjon i familien med en liten en, så hadde ikke arvemulighet heller, og denne gangen er det babyboom i familien så de som har igjen babystuff fra tidligere runde trenger det selv samtidig som oss :hilarious:

kanskje vi får arvet litt i de minste størrelsene, men om nr 2 nå blir litt lik storebror så vokser h*n forbi de andre som er noen få mnd eldre i løpet av kort tid :hilarious:
 
Jeg har spart mye bra fra tidligere babyperioder. Vugge, klær, lammeskinn, ullpled, sengerand, sengetøy, dyner, puter, krabbeteppe etc. Vet ikke om det blir ny el brukt vogn, det endrer seg litt dag fra dag hva jeg vil ha :pompus:
Planlegger brukt baby björn vippestol, ev brukt kvalitetsvogn, brukt voksi classic pose, brukt voksi bilstolpose. Ny bilstol og base. Litt nytt tøy.
 
Kjøpte det meste nytt til første, og nå blir det nok og arve det meste fra eldstemann ;)
 
Jeg elsker å sjekke Finn og lokale Facebook-grupper, jeg fikk så mye fint og billig til førstemann. Det har vært gull verdt. Kjøpte særlig pakker med mye forskjellig, og tok ut det jeg ville ha og ga videre det jeg ikke ville ha til andre eller Fretex.
 
Kjøpt daybed og vugge :)
 
Vi har masse fra tidligere,men jeg har alltid vært litt rar og klarer ikke kjøpe brukte ting. Vet jeg er helt skrudd siden det er masse fine klær ol som er lite og fint brukt til fine priser,men jeg klarer det bare ikke:inpain::(
 
Back
Topp