Brukte dere lang tid på å bli gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Etter å ha gått på p-piller i 3 år etter vår førstefødte sluttet jeg i august i den tro at dette kom til å ta laaaaaaaaaaang tid...

Hehe...men han traff visst godt :-) Jeg tror unnfangelsen må ha vært ganske nøyaktig 3 oktober.. så vi fikk litt sjokk begge to over hvor fort det gikk!

Med vår første tok det lengre tid :-)

Med første tok det veldig lang tid. Prøvde flere år med eksen uten hell (takk og lov), og med samboer prøvde vi i 2 år vel, før det traff.. PCOS var ikke veldig til hjelp heller :P Denne gangen rakk vi ikke begynne å prøve engang :D

Med førstemann brukte vi 1 år med 1 MA og SA underveis, denne gangen satt den før vi nesten hadde rukket å tenke på "ikke være forsiktig lenger". Gledelig overraskelse :)

Skjer det så skjer det tenkte vi. Og plutselig var vi gravid. Men har hatt denne tanken siden juni da.

Sist gang tok det 9 mnd.
Denne gangen sluttet jeg på p-pillen fordi jeg fikk diagnosen PCOS, de fant over 20 cyster inni og utenpå eggstokkene. Fikk beskjed om at dette kom til å bli vanskelig.. Tok 4 mnd fra jeg slutta på pillen :P

Denne gangen gikk det på 1.forsøk! Føler meg utroooolig heldig!!!
Vet litt om alle nedturene ved å prøve lenge..Første brukte vi 1,5-2år på..

Jeg har gått på ppiller i maaaange år, sluttet i februar i år og endelig klaffet det nå, var ganske frustrert en periode :) tenkte ikke at det skulle ta såå lang tid hehe :)

Hadde mensen to ganger etter forrige fødsel. Vi tenkte at skjer det så skjer det. Og det gjorde det veldig raskt :)

Ca 1 år. Har gått på psprøyte i flere år, så var forberedt på at det kunne ta tid :)

Back
Topp