Bruker du samboer/mannen din sitt visa kort?

ORIGINAL: Godhjerta.

ORIGINAL: Suzanne

ORIGINAL: Dunn

ORIGINAL: Suzanne

ORIGINAL: ostepoppen

men du har da ikke lov tell å skrive under med hans navn?? er ikke det forfalskning av underskrift da??

je låner kortet te samboeren når mitt eget er tomt......[&:]
men bare når je ska handle inn mat til fellesen ol da...

Nei, det er det da. Det er jo ikke lov, men egentlig har man jo ikke lov å gi visa koden sin til noen. Og hva gjør du da hvis du bruker hans kort? Du kan jo ikke signere med din signatur for det er hans kort?

Det gjør ikke noe det, men om eieren skulle ha anmeldt det, da hadde blitt et problem.
men så lenge eieren godtar bruken er det samme hva slags underskrift det er.

Ok, så jeg kunne signert med min signatur da?

Nå fikk jeg dårlig samvittighet, for jeg har jo tross alt gjort noe ulovlig.. [8|]

Ja, det kan du.
ja, det er jo EGENTLIG uloveleig å forfalske underskrifter, men din sambo vet om det og godkjenner bruker, da er ikke det forfalsking i mine øyne, og banken bryr seg ikke heller[:D]
Jeg har gjort dette mange ganger med mastercardet til gubben, man kan bare tegne en krusedull så er det greit[8D]

Det er jo ulovlig å signere med andres underskrift. Jeg blir helt sjokka jeg over at betjeningen på plantasjen foreslo det.[&:]
Hvis det skulle vise seg at det kortet var stjålet, så vil butikken måtte stå ansvarlig og erstatte beløpet. Det kommer banken til å kreve nemlig.
Jeg har jobbet i butikk i maaange år, og aldri godtatt det når vi får reserveløsning.

Men hva hadde du gjort da?? Signert med din egen underskrift?

Det skal legges til at min samboer GODKJENER at jeg bruker hans kort..

ORIGINAL: Jua85

Ja selvfølgelig, vi har jo felles økonomi. Han bruker mitt han også.

Vi har felles konto vi.. men 2 bankkort;) Men hadde han hatt eget bankkort.. så hadde jeg også brukt det[;)]

Vi gjør det. Samme hvem av oss som betaler liksom.

Men idag, da var jeg ute alene og skulle handle ved på plantasjoen.. og obs der kom reserveløsning [8D] Jeg tenkte, hva f*** gjør jeg nå.. Men hu dama på plantasjen sa det var greit, så lenge jeg skreiv hans navn og hu fikk en kontroll kode. [:D] [8|] 

Det der er ikke lov! Det går under forfalskning av underskrift. Like ille av både kassadama og deg selv

Hvorfor kom denne opp igjen? [8|]

Synes det er litt skremmende jeg da. At hun kassadama tillot dette.. hun ante jo ikke hvem hun hadde med å gjøre... det trengte strengt tatt ikke være din samboers kort.. du kunne jo ha stjålet det.. også tillater hun at du bare signerer.... kritiserer ikke deg.. men kassadama. Jeg jobber i politiet.. og ser mye til forfalsking av underskrift og misbruk av stjålet kort.. hvor lett det egentlig er..

Hadde jeg vært deg hadde jeg neste gang signert med xxxxx for xxxxxx [:D]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Synes det er litt skremmende jeg da. At hun kassadama tillot dette.. hun ante jo ikke hvem hun hadde med å gjøre... det trengte strengt tatt ikke være din samboers kort.. du kunne jo ha stjålet det.. også tillater hun at du bare signerer.... kritiserer ikke deg.. men kassadama. Jeg jobber i politiet.. og ser mye til forfalsking av underskrift og misbruk av stjålet kort.. hvor lett det egentlig er..

Hadde jeg vært deg hadde jeg neste gang signert med xxxxx for xxxxxx [:D]

Ja, jeg også synes det var rart det hun sa.. men jeg ble litt stresset så jeg gjorde.

Men neste gang så blir det xxxx for xxxx [:D] 

jeg svarte ja, men det blir jo i grunnen litt feil.. jeg har eget visa kort på min manns konto..
fikk det rett før vi gifta oss etter min manns ønske.. det fungerer veldig greit...
Han er jo hovedforsørgeren, så hvis jeg går tom for penger på min konto, noe jeg sjelden gjør kan jeg bruke hans...

ORIGINAL: Cornelia80

Ja, selvfølgelig. Vi er gift og har felles økonomi.

ja det gjør jeg,går helt fint det,ingen som har reagert på det med underskriving.

jeg bruker kjærsten min sitt og han bruker mitt....[:D]

ORIGINAL: tingeling1

Nei til vanlig bruker vi ikke hverandres visakort.

[:D][:D]klart det, og omvendt. Må vi ha mat og han jobber må jeg opp og bruke korte[:D][:D]

Ja jeg bruker hans kort når det passer sånn...

ORIGINAL: *Månestråle*

Jeg bruker hans og han bruker mitt[:)]

ORIGINAL: *Månestråle*

Jeg bruker hans og han bruker mitt[:)]

Vi gjør det. Samme hvem av oss som betaler liksom.

Samme hos oss..[;)][;)] Han låner ofte mitt også..

Bruker vanligvis ikke hans kort, el han mitt viss det ikke er noe spesielt da. Vi har en felleskonto til diverse utgifter og regninger. Så vi bruker mest det kortet. Når begge får lønn så fordeler vi pengene som er igjen etter alt er betalt av regninger og sånn på hvert vårt kort. Synes det funger veldig fint

her har vi vært i banken å fått registrert at han har tilatelse til å bruke mitt og omvent. [:)]

Back
Topp