Bruker du samboer/mannen din sitt visa kort?

Takk Suzanne! [:)]

Ja selvfølgelig gjør jeg det..
Og han bruker mitt....
Det er jo en selvfølge for oss.
Hadde vært jævla teit hvis vi
ikke hadde hatt felles økonomi
nå som vi har barn og greier.
(og han jobber, not me[8D])

ORIGINAL: *Månestråle*

Jeg bruker hans og han bruker mitt[:)]

ja her går det litt omhverandre ja

ikke på fast basis, men vi bruker hverandres kort innimellom ja

Før når vi hadde vært vårt kontor nr ja.
Men nå har vi 2 visakort til samme konto [;)][:D]

ja gjør det,men spør alltid først

ORIGINAL: ~StRaToS~

Ja selvfølgelig gjør jeg det..
Og han bruker mitt....
Det er jo en selvfølge for oss.
Hadde vært jævla teit hvis vi
ikke hadde hatt felles økonomi
nå som vi har barn og greier.
(og han jobber, not me[8D])

hihi, ja samme her [:)]

Nei til vanlig bruker vi ikke hverandres visakort.

Ja [:)] Etter at huslån, forsikringer og et par regninger, er kontoen min tom... da er det å hoppe over til hans konto. Siden det er jeg som stort sett står for innkjøp av mat og ellers andre nødvendige ting til husholdnengen, er det bare naturlig for oss at jeg har hans VISA kort.

Nei.

Ikke egntlig fordi det er "privat" som du har skrevet, bare rett og slett fordi jeg ikke har behovet for det.

Vi har felles økonomi, det er samme hvem av oss som betaler, men vi har nå dekning på kortene våre begge to, en liten buffer i bunn, og overfører penger mellom vår konti ved behov (ettersom huslånet trekkes fra hans konto er det naturlig at den tømmes fortere enn min.)

Men kortet mitt er i min lommebok, og kortet hans er i hans lommebok, så om vi ikke handler sammen, så er det tungvidt å oppsøke ham for å få kortet hans utlevert før jeg drar på butikk, derfor bruker jeg aldri hans.

(det er jo egentlig ikke lov heller da, pinkode skal ikke opplyses til NOEN etter reglene, og å få signere med hans navn på reserveløsninga er rart de tillot, det er jo faktsik helt klart forfalskning av signatur da... Ved reserveløsning skal de sjekke at signaturen stemmer, og at man kan legitimere seg som den som eier kortet.. så her brøt ksaasdama faktsik loven, og han kunne nektet å få dette trukket fra sin konto, utfra at det åpenbart ikke var han som hadde godkjent det....Hvordan visste hun at det ikke var et stjålet kort?)

ORIGINAL: *Stella*

Nei.

Ikke egntlig fordi det er "privat" som du har skrevet, bare rett og slett fordi jeg ikke har behovet for det.

Vi har felles økonomi, det er samme hvem av oss som betaler, men vi har nå dekning på kortene våre begge to, en liten buffer i bunn, og overfører penger mellom vår konti ved behov (ettersom huslånet trekkes fra hans konto er det naturlig at den tømmes fortere enn min.)

Men kortet mitt er i min lommebok, og kortet hans er i hans lommebok, så om vi ikke handler sammen, så er det tungvidt å oppsøke ham for å få kortet hans utlevert før jeg drar på butikk, derfor bruker jeg aldri hans.

(det er jo egentlig ikke lov heller da, pinkode skal ikke opplyses til NOEN etter reglene, og å få signere med hans navn på reserveløsninga er rart de tillot, det er jo faktsik helt klart forfalskning av signatur da... Ved reserveløsning skal de sjekke at signaturen stemmer, og at man kan legitimere seg som den som eier kortet.. så her brøt ksaasdama faktsik loven, og han kunne nektet å få dette trukket fra sin konto, utfra at det åpenbart ikke var han som hadde godkjent det....Hvordan visste hun at det ikke var et stjålet kort?)

Vi også har delvis felles økonomi, men lønna kommer jo inn på hver vår konto.

Hun regnet vel med at min samboer godkjente det, hvis ikke så ville han jo anmeldt forholdet senere.

Men neste gang, så skal jeg singere med min signatur. [:)]

ja, jeg bruker dhans og han bruker mitt.. om det kommer reserveløsning så skriver jeg under med mitt navn.. de i butikken skriver jo bare opp kontrollnr på kortet allikevel.. og jeg taster jo koden på kortet.. [:)]

Vi har to kort på samme konto, så spiller ingen rolle hvilket vi bruker i grunn[:D]

ORIGINAL: cruella24

Eg bruker hannes og han bruker mitt alt etter som kem som har penger.

signerer

Nei jeg bruker mitt eget og hans sitt, syns det er bra sånn også jeg.. Vi deler jo på utgiftene utenom da men jeg syns det er viktig og kunne bruke sitt eget kort å vite at man kan bidra med noe [:)]

Back
Topp