Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Dunn
ORIGINAL: *Stella*
Nei.
Ikke egntlig fordi det er "privat" som du har skrevet, bare rett og slett fordi jeg ikke har behovet for det.
Vi har felles økonomi, det er samme hvem av oss som betaler, men vi har nå dekning på kortene våre begge to, en liten buffer i bunn, og overfører penger mellom vår konti ved behov (ettersom huslånet trekkes fra hans konto er det naturlig at den tømmes fortere enn min.)
Men kortet mitt er i min lommebok, og kortet hans er i hans lommebok, så om vi ikke handler sammen, så er det tungvidt å oppsøke ham for å få kortet hans utlevert før jeg drar på butikk, derfor bruker jeg aldri hans.
(det er jo egentlig ikke lov heller da, pinkode skal ikke opplyses til NOEN etter reglene, og å få signere med hans navn på reserveløsninga er rart de tillot, det er jo faktsik helt klart forfalskning av signatur da... Ved reserveløsning skal de sjekke at signaturen stemmer, og at man kan legitimere seg som den som eier kortet.. så her brøt ksaasdama faktsik loven, og han kunne nektet å få dette trukket fra sin konto, utfra at det åpenbart ikke var han som hadde godkjent det....Hvordan visste hun at det ikke var et stjålet kort?)
Vi også har delvis felles økonomi, men lønna kommer jo inn på hver vår konto.
Hun regnet vel med at min samboer godkjente det, hvis ikke så ville han jo anmeldt forholdet senere.
Men neste gang, så skal jeg singere med min signatur. [:)]
ORIGINAL: Dunn
Nei.
Ikke egntlig fordi det er "privat" som du har skrevet, bare rett og slett fordi jeg ikke har behovet for det.
Vi har felles økonomi, det er samme hvem av oss som betaler, men vi har nå dekning på kortene våre begge to, en liten buffer i bunn, og overfører penger mellom vår konti ved behov (ettersom huslånet trekkes fra hans konto er det naturlig at den tømmes fortere enn min.)
Men kortet mitt er i min lommebok, og kortet hans er i hans lommebok, så om vi ikke handler sammen, så er det tungvidt å oppsøke ham for å få kortet hans utlevert før jeg drar på butikk, derfor bruker jeg aldri hans.
(det er jo egentlig ikke lov heller da, pinkode skal ikke opplyses til NOEN etter reglene, og å få signere med hans navn på reserveløsninga er rart de tillot, det er jo faktsik helt klart forfalskning av signatur da... Ved reserveløsning skal de sjekke at signaturen stemmer, og at man kan legitimere seg som den som eier kortet.. så her brøt ksaasdama faktsik loven, og han kunne nektet å få dette trukket fra sin konto, utfra at det åpenbart ikke var han som hadde godkjent det....Hvordan visste hun at det ikke var et stjålet kort?)
Vi også har delvis felles økonomi, men lønna kommer jo inn på hver vår konto.
Hun regnet vel med at min samboer godkjente det, hvis ikke så ville han jo anmeldt forholdet senere.
Men neste gang, så skal jeg singere med min signatur. [:)]
Ja, lønna kommer på hver vår konto, og jeg har aldri skjønt hva fellesøkonomi har med å blande kort å gjøre. Vi har felles økonomi fordi vi anser pengene som "våre" uansett hvilken konto de står på, og brukr dem om hverandre, overfører oss iemllom etter behov, men altså av rent praktiske grunner er det enklest for meg å bruke mitt kort, som jeg har med meg, og han sitt.
At du brukte din samboers kort er ikke det jeg reagerer på, men at hun LOT deg signere med et nvn hun måtte vite ikke var ditt. Tviler på du KAN signere med ditt navn. Det er og blir svikt fra kassadamas side at hun tillot det, for det er ikke lov å bruke andres kort på den måten, og banken krever at du aldri oppgir koden til noen, heller ikke ektemake, det er strenge brudd på de betingelser de stiller, så om kortet hans blir mistbukt stiller han svakt når han har brutt det løftet til banken...
Jeg skjønner at mange gjør det.
Og for all del, jeg har brukt mamma sitt kort før, når jeg skulle handle for henne etc, men mellom meg og min mann, som altså uansett deler våre penger, så ser vi ikke noe poeng emd å låne kort. Eneste grunn til at jeg lånte mammaæs kort varjo at hun skulle slippe å betale meg tilbake, men det er jo nettopp det vi ikke trenger tenke på fordi vi hr felles økonomi.
Noen, her i tråden svarer at de selvsagt bruker hverandres kort, for de har jo fllesøkonomi. Jaha? Og dere har bare en lommebok også da, siden dere har fellesøkonomi? Fellesøkonomi handler jo ikke om at man "oppbevarer pengene på ulike konti og i ulike lommebøker", men at man anser pengee for å være felles, og ikke har "mine penger og dine penger". At de rent praktisk er fordelt på en eller to eller tre konti, emd et eller to eller fem kort til, det er jo ikke det som avgjør om man har fellesøkonomi eller ei?
Jeg har tenkt på å opprette en felles konto, med to kort på, men vi har hver vår bank, for banken hans krever at han har lønnskonto i den banken for at de skal kunne trekke lånet vårt fra den, men jeg bruker en annen bank med mye gunstigere rente og gebyr, men de har ikke førstehjemslån. vi får se om noen år, når vi tømmer BSU, da får vi vurdere å refinanisere lånet, og da kan vi tenke litt på hva vi gjør.
ORIGINAL: *Månestråle*
Jeg bruker hans og han bruker mitt[:)]