Bruker du penger på egenpleie?

Jobber som frisør selv, så slipper å bruke penger på håret. Men bruker en del på gode hudpleie produkter siden jeg har litt problemhud, og er avhengig av maskaraen til Dior. Ellers har jeg begynt å bestille mineralsminke fra Iherb som er en god del billigere enn her i norge ;) For noen år siden hadde jeg både akrylnegler og gikk til hudpleier annenhver måned, men det blir sjelden nå!
 
Liker å ha gode produkter til ansiktet, også kjøper jeg sminke som jeg bruker :) Liker også å innimellom å ta litt ansiktsmaske og sånn :D
 
Brukte 4600 kr på permanente bryn som må fornyes til 800 kr i året over 3-5 år. Om jeg velger og ikke fornye så varer de ikke lenger enn 2 år.

Superfornøyd.

Har helt lyse bryn og brukte mye tid og penger på denne rammen i ansiktet før jeg innså hvor teit det var å styre sånn hver dag...


Klipper håret selv...Farger og kurer det selv. Shampoo fra vanlig butikk. (Stuss og farge koster 2000kr og jeg er ikke fornøyd som oftest hos frisør)
Har shellac og legger neglelakken med uv-lampe selv.


Sminken er fra taxfree, kostet en del uansett...
Samme med parfymene mine.

Spa tar jeg på ferier i det store utland. Har også brukt voksing, frisører og hudpleiere i utlandet mens vi ferierte. Smart.
 
Bruker skjelden mye rare kosmetikk, har dagelig stell av hud, sminke er noe jeg sjelden kjøper da jeg bruker lite av det samme med parfyme.

Klipper håret selv, behandler det selv. bryna fikser jeg selv

Unner meg steambad og sauna en gang i mnd noe som ikke er de største kostnadene.

Fikser negler og slikt selv....

Så i utgangspunkte er det ansikts kremen og ansiktvasken som komster meg penger i året og det er på ca 2000 kr
 
Bruker skremmende lite :p er nøye på shampoo og balsam (har veldig langt hår) også kjøper jeg mascara og slikt ca en gang i mnd :) blir ikke store summen.. Kanskje 2/300 i mnd
 
Bruker vel mest penger på butikk-sjampo og balsam. Balsamen blir fortere tom enn sjampoen?!

Sminke - nei. Har øyenskygge og eyeliner (?), men maskaraen ble kasta, for den lukta rart. Jeg bruker ikke sminke. Nå er jeg gift, så da er det ikke så farlig :D

Negler - aldri gått til profesjonell negldame, men jeg hadde neglelakker. Men jeg er ikke interessert

Kjøpte riktignok en Phillips Lumea, som ikke særlig billig!

Barberhøvler og voks. Hater kroppshår, og jeg har lyst skjegg :( ææææsj

Sånn i det store hele, da, nei, det går ikke mye penger på velvære.
 
-Håret ca annenhver mnd.
-massage (spa) ca annenhver mnd (kommer ann på hvor sliten jeg er)
-fotpleie noe mer sjelden.
-sminke etc etter behov når trenger påfyll.
-neglene ordner jeg selv (hender)
 
Shellac og øyenbryn
 
Veldig lite. Frisør ca 2 ganger i året, en ny mascara og øyenbrynsblyant når det trengs, og dagligdagse ting som shampoo, såpe osv :)
 
Går på salong å farger / vokser bryn. Og håret tar eg hos frisør. Kjøper dyre sminker. Men bruker ikkje så mye på meg selv som eg ønsker :p kunne tenkt meg mer tid til behandlinger på salonger :p
 
Bruker penger på hyppige frisørbesøk (ca hver 8 uke), og rimelige shampoo/balsam/kur produkter. Gode merker innen hudpleie og sminke (det som går rett på huden), og rimeligere merker til f.eks neglelakk.
 
Lite.. frisør ca tre ganger i året. Klipper og tar ettervekst på stripene mine.
Kjøper sminke max to ganger i året.
Ønsker meg alltid hudpleie og frisørprodukter av kjæresten i bursdagsgave og til jul :)
 
Til frisøren en gang i kvartalet. Klippet bare, tar fargingen hjemme så lenge jeg ikke skal gjøre noe drastisk. Ellers "vanlig" butikksjampo. Bruker ikke så mye penger på sminke, men er jo typisk at alt blir tomt samtidig så man må ut med litt når man først skal kjøpe..
Har faktisk nå vurdert vippeextension da jeg mistet så mye vipper under svangerskapet. Det blir nok det dyreste jeg har gjort noen gang når det kommer til utseende.
 
Vokser og farger bryn hos svigerinnen min, og farger og bøyer vippene hos en venninne. Slipper dermed ganske billig unna :)

Ellers hender det jeg spanderer på meg dyprens, pedikyr eller en massasje. Vokser leggene om sommeren.

Frisør innimellom, men kan fort gå et halvt år mellom hver gang med mindre jeg har farge eller striper som trenger oppfrisking.
 
Tusenvis, pga eksem osv. Nå må jeg begynne og gå til fotpleier også. er helt ødelagt på og under føttene :(
 
Back
Topp