Bruker du/partner/barna briller e.l.?

Nå skriver du faktisk "prøver å være flink til å dra de frem i høstmørket" da, så jeg reagerte litt selv. Men godt å høre at det bare var en uheldig formulering.

Ja, jeg prøver å være flink i høstmørket fordi jeg ser dårlig når jeg kjører. Jeg har fullt lov til å kjøre uten,men gjør det sjeldent fordi jeg blir utrolig sliten av det. Var ingen uheldig formulering og ingenting å hoppe i taket for. Som jeg skrev mine briller har nå kommer ut av sommerdvalen, det betyr vel at de blir brukt som regel når jeg er ute å kjører? Betyr vel også at jeg er bevist på at jeg ser dårlig, at det er ubehagelig å kjøre uten briller. Er man bekymret for meg i trafikken tror jeg at man bør få øynene opp for hvilke farer man har på veien. Jeg er ikke en større fare enn deg, men vet at av alle biler jeg møter er det garantert en som er ruset!

Du skrev "burde bruke hele tiden, men prøver å være flink når jeg kjører i mørket", det virket ikke så overbevisende som at du FAKTISK gjør det.

Ja, jeg vet at det er folk som kjører ruset, folk so bruker mobil, folk som kjører overtrøtt etc, men at andre er verre er ikke en unnskyldning.

Skjønner utfra det du skriver nå at du bruker dem når du kjører i mørket, men det var ikke det du skrev i det første. Du skrev at du prøver å være flink, hvilket slett ikke er det samme som at du bruker dem, tvert imot. Godt at det ikke var så ille.

Ja, jeg burde. Ingen tvang, kan kjøre fullt lov uten. Blitt testet flere ganger og jeg består testen ;)
Så ja jeg burde for meg selv, for det er ubehagelig å kjøre uten, jeg blir sliten av det.
Og ja, jeg prøver alltid å ha de på når jeg kjører bil. Men det skjer jo så klart at de kanskje ligger i den ene bilen og jeg bruker den andre, at jeg skulle ikke være borte så lenge at det ble mørkt. Å prøve for meg betyr ikke at jeg tenker på de lar de ligge hver gang, det betyr at jeg alltid prøver å ha de med meg. Nå trenger ikke jeg å forsvare min brille bruk her inne, jeg gjør ikke noe som ikke er lov. Jeg bruker briller for min egen skyld og ikke din skyld.

Og forresten når jeg skriver burde bruke de HELE tiden så er det ment som hele dagen, ikke hele tiden mens jeg kjører bil. Kjører sjeldent bil hele dagen;)

Last edited:
Ja, jeg prøver å være flink i høstmørket fordi jeg ser dårlig når jeg kjører. Jeg har fullt lov til å kjøre uten,men gjør det sjeldent fordi jeg blir utrolig sliten av det. Var ingen uheldig formulering og ingenting å hoppe i taket for. Som jeg skrev mine briller har nå kommer ut av sommerdvalen, det betyr vel at de blir brukt som regel når jeg er ute å kjører? Betyr vel også at jeg er bevist på at jeg ser dårlig, at det er ubehagelig å kjøre uten briller. Er man bekymret for meg i trafikken tror jeg at man bør få øynene opp for hvilke farer man har på veien. Jeg er ikke en større fare enn deg, men vet at av alle biler jeg møter er det garantert en som er ruset!

Jeg orker ikke diskutere videre, du skrev du prøver å huske dem og i neste setning at du ikke ser særlig uten dem i høstmørket, det er en formulering jeg reagerte på,da å prøve å huske for meg ikke i nærheten av betyr å bruke så godt som hver gang.
Jeg hoppet heller ikke i noe tak, jeg tenkte jeg synes det hørtes merkelig ut, og angrep deg vel ikke i det hele tatt?
Nå er det oppklart og ingen grunn til å være oppfarende.

At det også finnes mennesker som kjører i rus har forøvrig ingenting å si for om jeg, eller du, kjører med eller uten briller. Det går an å synes at det er viktig både å kjøre med riktige briller og rusfritt - noe jeg regner med at de fleste mener :-)

Utfra det du skrev så har du ikke lov å kjøre i mørket uten, selv om det ikke står på sertifikatet ditt.

Det står forsåvidt ikke noe på mitt om at jeg må ha briller. Jeg ser ikke hva som står på skiltene uten, jeg kan ikke gå uten briller, trenger dem fra jeg står opp til jeg legger meg, så hva som står på er ikke vesentlig, jeg må se godt nok til å forsvarlig kunne kjøre, det er nå engang sånn reglene er.

Du bruker dem ikke for min del nei, men du har ansvar for å se godt nok når du kjører bil. :)

Jeg orker ikke diskutere videre, du skrev du prøver å huske dem og i neste setning at du ikke ser særlig uten dem i høstmørket, det er en formulering jeg reagerte på,da å prøve å huske for meg ikke i nærheten av betyr å bruke så godt som hver gang.
Jeg hoppet heller ikke i noe takk, jeg tenkte jeg synes det hørtes merkelig ut, og angrep deg vel ikke i det hele tatt?

At det også finnes mennesker som kjører i rus har forøvrig ingenting å si for om jeg, eller du, kjører med eller uten briller. Det går an å synes at det er viktig både å kjøre med riktige briller og rusfritt - noe jeg regner med at de fleste mener :)

Synes ikke jeg hoppet i taket jeg heller, men reagerte på en formulering som.. ja, Vi er enige, det er avklart, og saken ferdig. :)

Jeg hoppet heller ikke i noe takk, jeg tenkte jeg synes det hørtes merkelig ut, og angrep deg vel ikke i det hele tatt?

At det også finnes mennesker som kjører i rus har forøvrig ingenting å si for om jeg, eller du, kjører med eller uten briller. Det går an å synes at det er viktig både å kjøre med riktige briller og rusfritt - noe jeg regner med at de fleste mener :-)

Ja, man leser som regel det man ønsker. Og man kan fint spørre, kjører du uten briller hele tiden, slik tolket jeg ditt innlegg?
Isteden for å ta helt av på måten man skriver på! Nå skrev ikke du innlegget, men du var da helt enig i formuleringen. ;)

Utfra det du skrev så har du ikke lov å kjøre i mørket uten, selv om det ikke står på sertifikatet ditt.

Det står forsåvidt ikke noe på mitt om at jeg må ha briller. Jeg ser ikke hva som står på skiltene uten, jeg kan ikke gå uten briller, trenger dem fra jeg står opp til jeg legger meg, så hva som står på er ikke vesentlig, jeg må se godt nok til å forsvarlig kunne kjøre, det er nå engang sånn reglene er.

Du bruker dem ikke for min del nei, men du har ansvar for å se godt nok når du kjører bil. :)

Jeg tok synstest for bare noen måneder siden, og da spurte jeg om jeg kunne kjøre uten. Ja, det kan du.
Du klarer kravene, men for din egen del bør du bruke de.
Så jo jeg har lov til å kjøre uten.
Ferdig med den diskusjonen.

Og om du syntes din formulering var grei i ditt innlegg bør du lese det engang til. Synes det var direkte ufint innlegg, og du tolker innlegget mitt i verste mening.
Jeg bruker briller når jeg ser det nødvendig, jeg er mer en nok voksen nok til å vite når jeg ser dårlig.

Mitt innlegg kan antakelig leses like "annerledes enn ment" som ditt. Kan vi la salen ligge?

Nei ingen av oss, selv om jeg lurer litt på han som bommer på skittentøyskurven og går rett forbi søppelposer :D

Nei ingen av oss, selv om jeg lurer litt på han som bommer på skittentøyskurven og går rett forbi søppelposer :D

DET handler trolig om andre ting :)

(og det klarer visst både de med briller, linser og ingenting her i huset også å gjøre...)

Jeg trenger briller eller linser, -2,5 på begge øynene. Samboer har ikke. Krysser fingrene for at mini ikke trenger :p

Jeg bruker briller fast og har gjort det 4 år. Jeg har ikke snøring på hvordan synet er. Men er nærsynt. Å ser alt litt tåkete uten briller.
Hadde vondt i hode i et år, helt til jeg fikk briller.

Jeg har minus 4,5 og skjev hornhinne på begge øyne, sambo har minus 5,5 og minus 7,5. Ikke merket noe på mini enda, men han er bare 20 mnd.

Jeg bruker briller, og gubbis har lesebriller.

Mannen har noe som heter keratoconus, og bruker briller hele tiden :) jeg ser som en ørn, så vidt jeg vet... Veslemor må vi vente å se på, kan hende hun har arvet keratoconusen, men mannen måtte ikke ha briller før han var ung voksen så antageligvis vil ikke vesla trenge briller før det selv. Sikkert litt forskjellig hvordan det utvikler seg hos forskjellige folk.

Beuker briller 80% av tiden. Har ikke samsyn, og må bruke dem når jeg kjører. Ender ofte opp med å bruke dem ellers og, så jeg ikke får vondt i hodet. :p
Er dessverre ikke mulig å bruke linser eller ta laser, hadde gjort det med én gang om jeg fikk tilbudet. Veldig upraktisk med briller, syns jeg!

Back
Topp