Bruker du/partner/barna briller e.l.?

Jeg har briller men bruker de aldri... husker ikke styrken men er nærsynt, skjeve hornhinner og skjeløyd. Ungene har ikke dårlig syn såvidt jeg vet.

Jeg er nærsynt og bruker briller fast, men tyr til linser om vi skal i basseng eller at jeg skal noe hvor briller ikke fungerer.

Jeg bruker linser, men har også briller. Jeg har -4,5 på begge øyne, så uten linser eller briller er jeg en muldvarp. :P Samboer har fått briller nylig på grunn av ørlite svekket syn på ene øyet. Vesla har ikke briller. Jeg håper ikke ungene mine arver mitt syn!

Både mann og barn bruker briller. Det kom ikke som noe sjokk at lillemor hadde dårlig syn; de fleste på begge sidene av familien trenger briller. Dessuten ser ikke pappaen lenger enn en halvmeter uten briller. Lillemor er nærsynt, og har skjeve hornhinner.

Det gikk over all forventning å begynne med briller. Sjeldent noe tull, og heldigvis får vi dekket brillene. Det var mest vemodig for min del. Jeg synes at lillemor har så nydelig ansikt, så uskyldig og pent (som de aller fleste foreldre synes om sine barn vil jeg tro :-D ), og det føltes sårt å skulle dekke henne til. I tillegg var mange av brillene stygge. Eller, kanskje ikke stygge, men de var av typen som blir tatt fram på film og tv, som framstiller ungene som nerdete skolelys, og som mobbes for det. I vår ble det nye briller, og de hun har nå er forholdsvis anonyme, yay!

Ingen av oss bruker briller, men jeg skulle nok hatt i hvert fall lesebriller. Det venstre øyet "sklir ut" hvis ikke jeg konsentrerer meg, og har gjort det siden jeg var lita.

Jeg har pakket ut brillene fra sommerdvalen sin, men de ligger i etuiet dems enda.. Ikke glad i å bruke briller, men jeg har synsfeil som ikke kan rettes med linser.
Har minus 2 på begge, ser dobbelt og har veldig skjeve hornhinner.
Jeg burde bruke briller hele tiden, men prøver å være flink til å dra de frem i høstmørket om jeg skal ut å kjøre. For ser ikke avstander, skikkelser, hinder når jeg kjører :o
fy søren, nå ble jeg mørkeredd. Og redd trafikk. Kan du være så snill å fortelle hvor å landet du oppholder deg sånn at alle som har livet kjært kan holde avstand? At du tørr, du risikerer ditt eget og andres liv når du kjører, fordi du ikke gidder bruke briller, som antakelig sertifikatet ditt ikke er gyldig uten?

Hverken mann eller barn bruker briller.
Selv har jeg -8,5 og -10, så det sier seg vel selv :p

Jeg bruker ikke briller og mannen har nylig begynt å bruke briller når han kjører og leser! Så håper lille slipper å bruke briller som liten

fy søren, nå ble jeg mørkeredd. Og redd trafikk. Kan du være så snill å fortelle hvor å landet du oppholder deg sånn at alle som har livet kjært kan holde avstand? At du tørr, du risikerer ditt eget og andres liv når du kjører, fordi du ikke gidder bruke briller, som antakelig sertifikatet ditt ikke er gyldig uten?

Mitt sertifikat er gyldig uten ;) Den testen stod jeg med glans, (er ikke spesielt høye krav for å kjøre uten briller) om du leser så tar jeg de frem når høstmørket kommer, så nei er ikke farlig i trafikken fordi jeg bruker brillene mine i mørket, leste du i det hele tatt innlegget?
Jeg ser i lyset og har styrke i solbriller, så ro ned tror det er mange andre du bør være redd for før meg. ;)
Tenk på hvor mange som er på veien ruset hver dag, hvor mange som ikke har sertifikatet. Tror du skal bekymrer deg over andre enn meg ja.

Mann og barn uten. Meg har -6,75 i syn så jeg ser kun bomull uten :p

Hadde minus 6 før jeg tok laseroperasjon. Gubben har dårlig syn pga øyesykdommer (iridosyklitt, grå stær, grønn stær) og bruker briller. Frøkna på 4 har ikke blitt synstestet men vi er veldig obs på både øyne og syn. Foreløpig virker det som hun ser godt. Samme med lillebror på snart en mnd.

Både jeg og gubben fikk problemer med synet i 8-9-årsalderen, så blir nok enda mer obs når ungene nærmer seg.

Mitt sertifikat er gyldig uten ;) Den testen stod jeg med glans, (er ikke spesielt høye krav for å kjøre uten briller) om du leser så tar jeg de frem når høstmørket kommer, så nei er ikke farlig i trafikken fordi jeg bruker brillene mine i mørket, leste du i det hele tatt innlegget?
Jeg ser i lyset og har styrke i solbriller, så ro ned tror det er mange andre du bør være redd for før meg. ;)
Tenk på hvor mange som er på veien ruset hver dag, hvor mange som ikke har sertifikatet. Tror du skal bekymrer deg over andre enn meg ja.

Nå skriver du faktisk "prøver å være flink til å dra de frem i høstmørket" da, så jeg reagerte litt selv. Men godt å høre at det bare var en uheldig formulering.

Du skrev "burde bruke hele tiden, men prøver å være flink når jeg kjører i mørket", det virket ikke så overbevisende som at du FAKTISK gjør det.

Ja, jeg vet at det er folk som kjører ruset, folk so bruker mobil, folk som kjører overtrøtt etc, men at andre er verre er ikke en unnskyldning.

Skjønner utfra det du skriver nå at du bruker dem når du kjører i mørket, men det var ikke det du skrev i det første. Du skrev at du prøver å være flink, hvilket slett ikke er det samme som at du bruker dem, tvert imot. Godt at det ikke var så ille.

Back
Topp