Bruker du/partner/barna briller e.l.?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hvordan er synet deres? Har dere behov for briller? Hva med barna?

Jeg hadde rundt -2 og litt skjeve hornhinner, brukte linser på dagtid og briller på kvelden for å hvile øynene. Laseroperasjonen jeg tok var virkelig verdt pengene.
Sambo har behov for briller, men gidder ikke å bruke dem.
Håper ikke minien trenger briller mens han er liten.

Verken jeg eller barna har behov for briller. Mannen har nettopp begynt med briller, når han kjører bil, ser på tv eller sitter mye foran pc på jobben.

Jeg bruker ikke briller, eksen har lesebriller. Håper heller ikke lille må ha briller.

Jeg bruker linser og samboer briller. Guttungen på 16 måneder skal til øyespesialist, fordi vi mistenker at han ser dårlig å.

Verken jeg eller barna har behov, men sambo bruker briller.

Gutten min har + 2 og + 6 samt skjeve hornhinner, skjeling og samsynsproblemer, så ja, han bruker briller ;). Hverken BF eller jeg trenger briller. Gutten min skal trolig forsøke kontaktlinser neste år. Optiker ønsker at han skal prøve det fordi han er en skikkelig idrettsgutt og briller er jammen ikke praktisk da.... Han følges opp av øyelege selvsagt.

Barna har ikke bruk for briller. Selv tyr jeg til lesebriller om jeg skal lese mye. Men hører til sjeldenhetene jeg gidder å finne ei bok :p

Jeg er 80% blind på venstre øye. Bruker briller stort sett når jeg ser på tv eller sitter med pc'n!
Har nystagmus så jeg sjeler en del.

Frøkna er så liten ennå men hun sjeler ikke sånn som meg :) nystagmus er heller ikke arvelig har jeg hørt.

Samboer har veldig bra syn. Men tror nok han må begynne med briller etterhvert :)

Jeg bruker linser/briller :)

Eg er littegranne langsynt og har skeive hornhinner. Ser greit utan briller, men det trigger migrene, så brukar brillene heile tida.

Guten min har +7 på begge auger (har variert mellom 6,5 og 7,75 dei siste åra) og var praktisk blind på eine auget då vi oppdaga problemet. Har trent det opp igjen (nesten like bra som det andre) gjennom fem år med lapp.

Jenta mi er undersøkt av augelege ved 3 år og før skulestart, men dommen var at ho ikkje treng briller.

Min nye mann har ca -6, brukar linser på jobb og briller i helgene.

Både samboer og jeg har rundt -2 (+/-) og begge bruker briller.

Kommer nok aldri til å bruke penger på operasjon

Jeg er nærsynt med samsynsfeil. Nå ha briller.

Mannen er mer nærsynt enn meg, og jeg tror han har skjeve hornhinner, han bruker for det meste linser, men har også briller.

Vi ble begge nærsynt i begynnelsen av tenårene. Jeg var før det langsynt. Og samsynsfeil har jeg hatt hele livet, trolig. Briller fra jeg var ni.

Vår sønn fikk briller da han var fire, bittelitt langsynt tror jeg, og skjeve hornhinner (så brillene får vi av nav, han er over grensa for hvor skjeve de må være)

Yngste er visstnok helt fin i synet.

Vi ser ikke bort fra at begge kan bli nærsynt sånn rundt den alderen vi ble det

Mann og barn har ikke behov for briller. Men jeg har lesebriller men er ikke så flink å bruke di O:)

Jeg begynte med briller i 5.klasse.
Er nærsynt med -4.50 på venstre og 3.25 på høyre. I tillegg litt skjeve hornhinner.

Bruker linser konstant.... Ikke flink til å ta dem av. Kanskje dette var sparket bak til å ta dem av i kveld ;-)

Samboer begynte med lesebriller for to/tre år siden.

Ungene trenger ikke enda.

Jeg har pakket ut brillene fra sommerdvalen sin, men de ligger i etuiet dems enda.. Ikke glad i å bruke briller, men jeg har synsfeil som ikke kan rettes med linser.
Har minus 2 på begge, ser dobbelt og har veldig skjeve hornhinner.
Jeg burde bruke briller hele tiden, men prøver å være flink til å dra de frem i høstmørket om jeg skal ut å kjøre. For ser ikke avstander, skikkelser, hinder når jeg kjører :o

Fikk briller da jeg var rundt 4-5. Begynte på svimlende +5 med en gang så må tydeligvis ha sett dårlig i forkant :p

Begynte med linser da jeg var 14, og har stort sett bare brukt det til nå (er 30). Tidligere i år kjøpte jeg meg noen tøffe briller som jeg bruker på kveldene og når jeg går hjemme. Har vært mye plaget med tørre øyne, så de trenger å få puste litt.

Ser ut til at begge barna ser greit enn så lenge :)

Back
Topp