Bruker du menskopp?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kjersti
  • Opprettet Opprettet
Har aldri prøvd, men er litt nysgjerrig. Jeg klarer ikke helt å forestille meg hvor stor den er? For å være liten nok til å kunne puttes inn, men likevel stor nok til å romme alt blodet, for 12 timer?! Jeg blør også MYE de første døgnene, med masse digre klumper, ser for meg at en sånn kopp må bli full etter en time? Men det må jo fungere på et vis, det virker som det er mange flere fornøyde enn misfornøyde av de som har prøvd!

Har aldri prøvd, men er litt nysgjerrig. Jeg klarer ikke helt å forestille meg hvor stor den er? For å være liten nok til å kunne puttes inn, men likevel stor nok til å romme alt blodet, for 12 timer?! Jeg blør også MYE de første døgnene, med masse digre klumper, ser for meg at en sånn kopp må bli full etter en time? Men det må jo fungere på et vis, det virker som det er mange flere fornøyde enn misfornøyde av de som har prøvd!

Hvis du blør mye så kan det hende du må tømme oftere, men det ser du jo fort hvis du prøver ;) Det ser forresten mer ut enn det er det man blør altså.

Den jeg har er på størrelse med et eggeglass, men man bretter sammen for å få den inn. Ligger mange instruksjonsvideoer med ulike bretteteknikker på youtube :)

Hvis du blør mye så kan det hende du må tømme oftere, men det ser du jo fort hvis du prøver ;) Det ser forresten mer ut enn det er det man blør altså.

Den jeg har er på størrelse med et eggeglass, men man bretter sammen for å få den inn. Ligger mange instruksjonsvideoer med ulike bretteteknikker på youtube :)

Jeg har god tid på meg, jeg er i gang med et prøverørsforsøk og har seriøse planer om ikke å ha mensen på 9 måneder, minst! :-)

Har ikke prøvd, men har, etter den første reaksjonen (som var "Æsj!") bestemt meg for at jeg nok skal prøve.
Etter at jeg fødte kan jeg ikke bruke tampong, de sitter rett og slett ikke godt nok, særlig ikke første døgnet eller to når det ofte er tung blødning som ikke alltid er like tyntflytende - merker at den sklir om jeg går på do, om jeg får skikkelig hostekule, om jeg strammer magemusklene (tenk sit-ups), om det kommer mye blødning osv.
Og siden jeg hater bind, og blør som en gris første døgnet eller to, har jeg nå begynt å vurdere kopp.
Tror de fungerer bedre når man har tykkere menstruasjonsvæske (dagens ekleste ord!), og hadde vært deilig å slippe bindbytte annenhver time, redsel for lekkasje, vond lukt osv.
For ikke å snakke om å kunne bade m.m. :)

Jeg klarer heller ikke bruke tampong, det vil si, det funket noen ganger men andre ganger ikke, fikk så vondt i magen at jeg trodde jeg skulle dø.
Men menskoppen fungerer fint:)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app
Ok.
Men.tror fortsatt ikke jeg vil prøve ;)

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)

Har hørt om det. men ALDRI prøvd. Er ikke nysjerrig på den eller:p

Og der bestemte jeg for å prøve - dette svaret var utfyllende og bra!
Jeg synes det høres helt fantastisk ut å slippe de hersens tampongene og med bind i tillegg, og nettene er dritekkelt fordi man må ha jumbobind og blør som en stukken gris. Kjøpte du dem også på eBay?

Beklager, har ikke funnet igjen denne tråden før nå, jeg kjøpte min på Kengeruloftet. :)

Ja, det er mulig jeg gjorde det feil, men jeg gidder ikke å bruke slike ting som absolutt ikke funker hvis man ikke skjønner alt selv, fant aldri noe om dette i de veiledningene og rådene jeg leste, og ihvertfall ikke i bruksanvisningen.

Men jeg opplevde at den løsnet og lakk selv om jeg følte at den var godt på plass

Neida, det var ikke for å overtale deg til å prøve på nytt. :) Det bare hørtes ut som den samme dårlige erfaringen jeg hadde helt aller første gang, så jeg ville bare si ifra at det kan hende det kan gå bra etterpå. Jeg skjønner om du ikke vil prøve på nytt altså. :)

Back
Topp