Bruker du menskopp?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kjersti
  • Opprettet Opprettet
Beste investeringa eg har gjort på mange år. Har brukt kopp i 3-4 år tenker eg, og kjem til å fortsette med det :)

Aldri hatt problem eller lekasjer

Sent from my iPhone using BV Forum

Forresten: noen som har brukt det under renselse? Man skal jo ikke bruke tampong...

Hvor kjøper man dette da? Ble litt nysgjerrig, jeg er verre enn en slaktegris de første to dagene og må ha grønn o.b pluss bind :eek::confused: Hadde vært herlig å slippe!!

Så synd du har den erfaringa:(

Den tappen slm stikker ut kan du klippe av;) min er helt borte. Bare passe på at man ikke klipper for langt.
Min erfaring er at man trenger et par tre måneder på å tilvenne seg den. Etter det går det som en lek.
Jeg har vel brukt det i 5år nå og stor fornøyd:D
Kan jeg spørre hvordan den settes inn? Hvor langt den settes inn og hvor ofte man tømmer(?) den? Kan den soves med? Og kan den forsvinne der inne?

Kan jeg spørre hvordan den settes inn? Hvor langt den settes inn og hvor ofte man tømmer(?) den? Kan den soves med? Og kan den forsvinne der inne?

Hvor kjøper man dette da? Ble litt nysgjerrig, jeg er verre enn en slaktegris de første to dagene og må ha grønn o.b pluss bind :eek::confused: Hadde vært herlig å slippe!!
men sklir den ikke ut heller hvis man feks tisser eller presser litt ???? skjønner virkelig ikke hvordan dette fungerer jeg :p
Hva gjør dere på offentlig toalett der man ikke har vask inne på selvet toalettet? Altså hvis man må skylle den?

Jeg blør som en gal når jeg har mensen, så jeg måtte sikkert ha tømt den en gang i timen, haha.
Blør gjennom tampong, så må ha bind i tillegg til tampong. Skikkelig slitsomt.

Tror ikke jeg kunne tenkt meg å prøvd det, synes egentlig det virker litt ekkelt. Men skal aldri si aldri :)

Bloggen min: http://dethvitegamlehuset.wordpress.com

BV-appen ❤

Du klemmer den sammen, og putter den så langt opp du får den. Den sklir på plass av seg selv, og er du redd for lekkasjer så kan man bruke truseinnlegg til man føler seg trygg:) jeg tømmer to ganger i døgnet. Sover med den. Og den kan ikke forsvinne, den sitter fast med vakuum.

Jeg kjøpte min fra ladycup.dk (tror jeg)

Den sklir ikke ut når du tisser, men det er lurt å ta den ut hvis du skal nr 2. På offentlig toalett så bruker jeg noen servietter som jeg kjøpte til.
Det er super enkelt, men du må slappe av når du setter den inn og når du tar den ut.

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg klipte den av nesten med en gang, men det angra jeg på da jeg måtta ha koppen så langt opp og inn, den måtte ligge nesten sidelengs for å dekke livmormunnen, og da stakk tråden rett inn i skjedeveggen :(

Huff da. Det hørtes jo ikke helt greit ut.

Dette høres ut som det jeg gjorde i starten. Den skal heldigvis ikke opp og dekke livmormunnen. Den kan stå lenger ned også vrikker du den (jeg reiser meg opp og vrikker lett på hoftene) sånn at den utvider seg og lager vakuum til veggene midt i vagina. Da står den som en trakt og samler alt. For å sjekke om den har sugd seg fast kan man stikke en finger inn og kjenne opp langs med kanten av den. Jeg synes det noen ganger gjør vondt i ett millisekund i det den suger seg fast i veggene, men det var mye vondere og mer upraktisk da jeg dyttet den helt opp de første gangene. :-)

Så mine svar til hovedinnlegget:
De første to-tre syklusene er det lurt å ha truseinnlegg, men jeg har bare lekket en gang i starten selv. Men det er absolutt en tilvenning til å bruke koppen. Jeg synes det tok litt tid, men det gikk ganske greit og jeg fant masse gode råd på nettet. Nå elsker jeg den og vil helst aldri bruke noe annet igjen. Kan svømme med den og sove med den. Utrolig digg å sove naken selv med tr på besøk. Mindre risiko for sopp. Lukter ikke noe nedentil ved tr. Kan tømme hver 12. time. Merker ikke at den er i når den står riktig. Om jeg setter den feil merker jeg det med en gang, men som sagt det er en liten tilvenningsfase. :-)

For meg er menskoppen det eneste som er positivt ved tr. For jeg synes det er så deilig å slippe å styre noe med det.

*Taster på app på mobilen*

Nei.

Klarer ikke tamponger heller, så holder meg til bind...

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)

Jeg kjøpte på ebay for ca 60 kr. Søkte på Ladycup. Har ikke fått den enda, men tenkte det er greit at den er billig siden jeg aldri har prøvd før. Om man har født/vært gravid anbefales det å velge stor størrelse.

Legger for øvrig merke til at de aller fleste som har prøvd synes det virker genialt og de eneste som synes det virker ekkelt aldri har prøvd ;)

Nei.

Klarer ikke tamponger heller, så holder meg til bind...

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)

Jeg klarer heller ikke bruke tampong, det vil si, det funket noen ganger men andre ganger ikke, fikk så vondt i magen at jeg trodde jeg skulle dø.
Men menskoppen fungerer fint:)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg kjøpte på ebay for ca 60 kr. Søkte på Ladycup. Har ikke fått den enda, men tenkte det er greit at den er billig siden jeg aldri har prøvd før. Om man har født/vært gravid anbefales det å velge stor størrelse.

Legger for øvrig merke til at de aller fleste som har prøvd synes det virker genialt og de eneste som synes det virker ekkelt aldri har prøvd ;)

Jeg har en fra ebay, men ikke fornøyd med den. Den er altfor myk.

Dette høres ut som det jeg gjorde i starten. Den skal heldigvis ikke opp og dekke livmormunnen. Den kan stå lenger ned også vrikker du den (jeg reiser meg opp og vrikker lett på hoftene) sånn at den utvider seg og lager vakuum til veggene midt i vagina. Da står den som en trakt og samler alt. For å sjekke om den har sugd seg fast kan man stikke en finger inn og kjenne opp langs med kanten av den. Jeg synes det noen ganger gjør vondt i ett millisekund i det den suger seg fast i veggene, men det var mye vondere og mer upraktisk da jeg dyttet den helt opp de første gangene. :)

De første to-tre syklusene er det lurt å ha truseinnlegg, men jeg har bare lekket en gang i starten selv. Men det er absolutt en tilvenning til å bruke koppen. Jeg synes det tok litt tid, men det gikk ganske greit og jeg fant masse gode råd på nettet. Nå elsker jeg den og vil helst aldri bruke noe annet igjen. Kan svømme med den og sove med den. Utrolig digg å sove naken selv med tr på besøk. Mindre risiko for sopp. Lukter ikke noe nedentil ved tr. Kan tømme hver 12. time. Merker ikke at den er i når den står riktig. Om jeg setter den feil merker jeg det med en gang, men som sagt det er en liten tilvenningsfase. :)

For meg er menskoppen det eneste som er positivt ved tr. For jeg synes det er så deilig å slippe å styre noe med det.

Og der bestemte jeg for å prøve - dette svaret var utfyllende og bra!
Jeg synes det høres helt fantastisk ut å slippe de hersens tampongene og med bind i tillegg, og nettene er dritekkelt fordi man må ha jumbobind og blør som en stukken gris. Kjøpte du dem også på eBay?

Dette høres ut som det jeg gjorde i starten. Den skal heldigvis ikke opp og dekke livmormunnen. Den kan stå lenger ned også vrikker du den (jeg reiser meg opp og vrikker lett på hoftene) sånn at den utvider seg og lager vakuum til veggene midt i vagina. Da står den som en trakt og samler alt. For å sjekke om den har sugd seg fast kan man stikke en finger inn og kjenne opp langs med kanten av den. Jeg synes det noen ganger gjør vondt i ett millisekund i det den suger seg fast i veggene, men det var mye vondere og mer upraktisk da jeg dyttet den helt opp de første gangene. :)
*

Ja, det er mulig jeg gjorde det feil, men jeg gidder ikke å bruke slike ting som absolutt ikke funker hvis man ikke skjønner alt selv, fant aldri noe om dette i de veiledningene og rådene jeg leste, og ihvertfall ikke i bruksanvisningen.

Men jeg opplevde at den løsnet og lakk selv om jeg følte at den var godt på plass

Leste om denne for et par år siden og da var det det ekkleste jeg kunne tenke meg! Men nå vil jeg faktisk prøve! Er kronisk på å glemme å kjøpe tamponger + at jentene her i hus elsker å leke med dem:p Og ikke minst søpla som blir fullt med ekle og blodete tamponger! Æsj altså! Men har lest at det er greit og undersøke seg selv litt under en mensperiode for og finne ut hvilken str det er greit å bruke.. Gjore dere det?

Vil legge til at hvis du setter den bittelitt lengre inn enn den skal stå og så drar litt i tappen så fikser den seg ut og lager vakum når den blir dratt i:)

Dette høres ut som det jeg gjorde i starten. Den skal heldigvis ikke opp og dekke livmormunnen. Den kan stå lenger ned også vrikker du den (jeg reiser meg opp og vrikker lett på hoftene) sånn at den utvider seg og lager vakuum til veggene midt i vagina. Da står den som en trakt og samler alt. For å sjekke om den har sugd seg fast kan man stikke en finger inn og kjenne opp langs med kanten av den. Jeg synes det noen ganger gjør vondt i ett millisekund i det den suger seg fast i veggene, men det var mye vondere og mer upraktisk da jeg dyttet den helt opp de første gangene. :-)

De første to-tre syklusene er det lurt å ha truseinnlegg, men jeg har bare lekket en gang i starten selv. Men det er absolutt en tilvenning til å bruke koppen. Jeg synes det tok litt tid, men det gikk ganske greit og jeg fant masse gode råd på nettet. Nå elsker jeg den og vil helst aldri bruke noe annet igjen. Kan svømme med den og sove med den. Utrolig digg å sove naken selv med tr på besøk. Mindre risiko for sopp. Lukter ikke noe nedentil ved tr. Kan tømme hver 12. time. Merker ikke at den er i når den står riktig. Om jeg setter den feil merker jeg det med en gang, men som sagt det er en liten tilvenningsfase. :-)

Jeg blør lite, så kjøpte en liten. Den holder i massevis, aldri fylt opp, ikke engang på 12 timer på de dagene jeg blør mest. Har vært gravid men ikke født (nå skal vel ikke fødsel ha noe å si for vidden på sjeden egentlig?) men hvis du blør en del kan det kanskje være greit med stor.
Leste om denne for et par år siden og da var det det ekkleste jeg kunne tenke meg! Men nå vil jeg faktisk prøve! Er kronisk på å glemme å kjøpe tamponger + at jentene her i hus elsker å leke med dem:p Og ikke minst søpla som blir fullt med ekle og blodete tamponger! Æsj altså! Men har lest at det er greit og undersøke seg selv litt under en mensperiode for og finne ut hvilken str det er greit å bruke.. Gjore dere det?

Jeg blør lite, så kjøpte en liten. Den holder i massevis, aldri fylt opp, ikke engang på 12 timer på de dagene jeg blør mest. Har vært gravid men ikke født (nå skal vel ikke fødsel ha noe å si for vidden på sjeden egentlig?) men hvis du blør en del kan det kanskje være greit med stor.

Varier i grunn. Kanskje jeg kan prøve med en mellomstor da..

Back
Topp