Bringebærblad kaplsler og Weleda oil

Er mer at jeg aldri har hørt om bringebærkapsler eller denne spesielle oljen. Ingen har sagt noe om det til meg.

Slik jeg forstår det skal ikke kapslene smøres på, men inntas? Så hva er hensikten med dem.

Og hva er spesielt med Weleda olje?

Kapsler bidrar til å modnes nedentil og en blir mer tøyelig. Jeg innbiller meg at det funker og skader ikke å ta de siden både jeg og venninna mi har hatt så positiv erfaring med de.

Oljen er ment til å tøye huden en egen til nedentil og en til mage og resten av kroppen.

Sent from my iPad using BV Forum

Kapsler bidrar til å modnes nedentil og en blir mer tøyelig. Jeg innbiller meg at det funker og skader ikke å ta de siden både jeg og venninna mi har hatt så positiv erfaring med de.

Oljen er ment til å tøye huden en egen til nedentil og en til mage og resten av kroppen.

Sent from my iPad using BV Forum
Ah. Takk for info :) må kanskje prøve det da

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Kapslene ble jeg anbefalt av min JM, de har påvist god effekt av livmor, den styrker før og restituerer etter fødsel. Oljen er for å tøye/mykne mellomkjøttet for å unngå bla revning.

Sent from my iPhone using BV Forum

Sniiiker **

Når startet dere opp med bringebærkapslene? Og er det noe spesiell merke på dem dere går etter ? :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sniiiker **

Når startet dere opp med bringebærkapslene? Og er det noe spesiell merke på dem dere går etter ? :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Jeg begynner nok nå i uke 33 med kapslene. Tror merket jeg kjøpte var Solaray(?) fra Life butikken. De hadde et merke til som var 100,- dyrere, men hun bak disken sa dem var like.

Har hørt at statistisk sett så hjelper det med at jm smører og evt maserer rett før fødsel. Men fikk et tips av ei vennine som har født to ganger uten rift eller klipping at det hjelper å smøre seg 3 ganger til dagen. Syntes det var ofte! Men hvis det hjelper så er det vel verdt det. Får komme meg til Apoteket å se etter den oljen og de kapslene dere snakker om.... ;)

Er mer at jeg aldri har hørt om bringebærkapsler eller denne spesielle oljen. Ingen har sagt noe om det til meg.

Slik jeg forstår det skal ikke kapslene smøres på, men inntas? Så hva er hensikten med dem.

Og hva er spesielt med Weleda olje?
Hei:)

Kapslene har jeg heller aldri hørt om- og kjenner ikke til de.
Men jeg skal lese litt om det for å se om dette kan være noe for meg .
Synes det er veldig interessant og liker å tilegne med kunnskap gjennom andres erfaringer. Utrolig fint at vi kan "hjelpe/råde" hverandre via forumet synes jeg. Jeg har tilegnet meg så mye ny kunnskap takket være alle her , og er så takknemlig for det.

Ang weleda oljen har jeg fått den tipset av flere av mine venninner som har skrytt veldig av den.
Weleda har utviklet økologisk naturlig hudpleie siden 1921 og weleda oljen er spesielt basert på urter, mineraler, naturlige planteoljer og ekte eteriske oljer.
Den skal visst være et av de "bedre" produktene på markedet.

Jeg smører meg 2-3 ganger daglig, og passer på at jeg alltid er fuktig på magen.
Jeg er høygravid i morgen (34+4) ,magen vokser i ekstremfart nå og jeg kjenner huden strekkes, men ikke noe antydning til strekkmerker enda.
Er klar over at strekkmerkene vanligvis kommer helt mot slutten, så kan jo fremdeles dukke opp...

Men hittil har jeg veldig god erfaring med
Weleda oljen og kommer til å anbefale den til alle jeg kjenner som er gravide.
Et fantastisk produkt !

Har hørt at statistisk sett så hjelper det med at jm smører og evt maserer rett før fødsel. Men fikk et tips av ei vennine som har født to ganger uten rift eller klipping at det hjelper å smøre seg 3 ganger til dagen. Syntes det var ofte! Men hvis det hjelper så er det vel verdt det. Får komme meg til Apoteket å se etter den oljen og de kapslene dere snakker om.... ;)

Jeg kommer faktisk til å ha med meg den oljen på fødestuen og be om at min bedre halvdel smører magen skikkelig inn før fødsel.

Begynte på kapslene i uke 30, kjøpte noen på iherb :D og har smurt magen med burts bee, weleda og nå en krem fra iherb mot strekkmerker :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Jeg fikk streng beskjed ikke begynne på kapsler før uke 35! Kan få i gang fødsel sa de til meg :/

Jeg fikk streng beskjed ikke begynne på kapsler før uke 35! Kan få i gang fødsel sa de til meg :/

Omtrent alle plasser jeg har lest, står det fra 3 mnd. Har vertfall ikke satt i gang noen fødsel hos meg, 2 uker siden jeg startet :)

Har nå kjøpt perineum olje og bringebærkapsler...og så skal jeg altså vente i 3 uker???

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Oljen ville jeg startet med nå.
Selv om det står fra uke 34:)

Jeg glemmer å ta de forbanna kaplsene og så er jeg så forbanna lat, at jeg ikke orker å bruke den olja.. Kjenner jeg er oppgitt over meg selv o_O samma som med det kosttilskuddet for garvide og ammende! Står på kjøkken benken, men tiltak å ta det... *dunke hode i veggen*

----------------------------------

Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster ventes 16.05.2014

Jeg er faktisk overrasket over meg selv, tar tabl hver dag x 2 OG TRAN! Av alle ting, TRAN, jeg som hater tran :p Så nå er det tran til middag på meg og ungene hver dag. Håper det kan veie opp for at det tok så lang tid å slutte å snuse :p haha (ironi for den som ikke skjønte) :p

Å takk for at jeg ble minnet på bringebærkapsler! Brukte det sist, sydde bare 2 pyntesting. Men smurte meg ikke da, synes det ble så klamt nedi der jeg..

Dere som smører, tøyer dere også? Er ikke helt inne på dette, men undersøkte litt på nett, og da kommer det fram at forberedende olje skal brukes i forbindelse med tøying/massasje av mellomkjøttet. Kunne virke som det er flere her som "bare" smører, og jeg har ikke helt troen på at akkurat det skal ha noen effekt? Det nevnes liksom ikke noe om tøying. Eller kanskje det er jeg som misforstår :)

Dere som smører, tøyer dere også? Er ikke helt inne på dette, men undersøkte litt på nett, og da kommer det fram at forberedende olje skal brukes i forbindelse med tøying/massasje av mellomkjøttet. Kunne virke som det er flere her som "bare" smører, og jeg har ikke helt troen på at akkurat det skal ha noen effekt? Det nevnes liksom ikke noe om tøying. Eller kanskje det er jeg som misforstår :)
Det står jo massere på pakken, så det er vel minstekravet. Jeg tror jeg kommer til å ta i litt ekstra der jeg kjenner at jeg er stram

Mellomkjøtt.. En av de verste ordene jeg vet om. Det og "snerk".. ÆÆÆÆÆH, ørene mine!

Brukte forøvrig Weleda med første. Revnet litt, bare sånne pyntesting som måtte til.

Nummer to kom ut uten noe revning i det hele tatt. Og med hun brutke jeg ingenting. Men hun var mindre, pluss at jeg stod på knærne i senga da jeg fødte henne. Da fikk jeg jo hjelp av tyngdekraften :)

Mellomkjøtt.. En av de verste ordene jeg vet om. Det og "snerk".. ÆÆÆÆÆH, ørene mine!

Brukte forøvrig Weleda med første. Revnet litt, bare sånne pyntesting som måtte til.

Nummer to kom ut uten noe revning i det hele tatt. Og med hun brutke jeg ingenting. Men hun var mindre, pluss at jeg stod på knærne i senga da jeg fødte henne. Da fikk jeg jo hjelp av tyngdekraften :)
Enig! Mellomkjøttet er et helt forferdelig ord....:sick006 Hehe

Back
Topp