Bringebærblad kaplsler og Weleda oil

Hel1

Glad i forumet
Mailykke <3
Noen her som har begynt med dette enda? Var på Life idag og kjøpe forberedende olje, kaplsler og amme-te :)

Dama i kassa sa at jeg kunne begynne med olja og kaplsene nå og te'en ett par uker før fødsel..

Er 32+3

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei. Men brukte jordnøttolje(?) sist, og kommer til å gjøre det denne gang også. Etterhvert, selv om det ikke hadde noe å si sist.

Kjøpte også Weleda olje til mellomkjøttet og bringebærbladkapsler på Life. Fikk streng beskjed om å ikke begynne for tidlig. Oljen skulle visst brukes fra uke 34 og kapslene var hun usikker på... Er 32+6 nå

Sent from my iPhone using BV Forum

Kjøpte kapsler på life, han sa de skulle brukes fra tre måneders tid før fødsel, og i noen uker etter. Begynte med olja og kapslene for to uker siden, er 35+3 i dag.:)

Bruker kun weleda olje for å prøve å redusere/unngå strekkmerker , og weleda sin til mellomkjøttet.

Jeg masserer inn jordnøttolje på perineum, 2 ganger daglig. Begynte denne uka (er i uke 34), men ellers ikke noe annet.
Eller, jeg har veldig tørr og følsom hud, så jeg smører meg daglig inn med spenol (eneste min sarte, allergiske hud tåler), og brystknopp-krem.

Hvorfor gjør dere dette?

Brukte bringebærkaplser sist og slapp unna uten å sy så skal bruke det igjen. Både jeg og min venninne slapp unna, hu nå i begge sine fødsler så tar ikke sjansen på å ikke bruke det :) og jeg fikk en klum av en sønn på nesten 4,5 kg.

Sent from my iPad using BV Forum

Har ikke brukt noe, første gang måtte de klippe, andremann kom så fort at jeg fikk en liten rift... Men orker ikke smøre, det går bra uansett om jeg må sy el ikke....

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Hvorfor gjør dere dette?
Hvorfor vi smører mener du?

Siden det allikevel sies å være hormonellt og ikke kan unngås , disse skadene på magen og riftene i underlivet ?

Vel, jeg kan bare svare for meg selv.

For det første- hvis jeg kan forebygge/ gi det en sjanse for å unngå å få magen full av merker , og underlivet fullt av rifter så synes jeg det så absolutt er verdt det.
Man sier at det med strekkmerker "mest sansynlig" er hormonellt/genetisk betinget, men det er ingen lærde som helt sikkert kan fastslå hva det kommer av.

For det andre , må jeg innrømme at denne smøringen er for meg blitt en del av velvære rutinene mine. Jeg synes det er herlig å smøre meg inn og det lindrer kløing.

For det tredje, vet man ikke om man ikke gir det en sjanse. Jeg bryr meg 0 om jeg har brukt 1000,- på oljer til magen og underlivet. Jeg liker å føle meg vel og jeg liker å ta vare på kroppen min.
Sånn vil det alltid være.
Gir man det ikke en sjanse - vet man heller ikke.
Jeg har smurt siden positiv test, smører fremdeles , og kommer til å smøre helt ut.
Så innbiller jeg meg selv at det funker - men om det gjør det vil jo gjenstå og se.

jeg brukte ingen ting sist gang,utenom vanlig fet krem å smøre magen med...Måtte sy masse etter fødsel..
Kansje jeg skulle prøve med sånn olje og kapsler?Har tenkt på det,men det har bare vært med tanken som vanlig:)

jeg brukte ingen ting sist gang,utenom vanlig fet krem å smøre magen med...Måtte sy masse etter fødsel..
Kansje jeg skulle prøve med sånn olje og kapsler?Har tenkt på det,men det har bare vært med tanken som vanlig:)
Jeg tenker at det skader ikke å gi det en sjanse hvertfall. :confused013
Nå har du jo gått igjennom et svangerskap uten olje, og har muligheten til å teste ut om det er noe forskjell med.

Jeg har smurt magen med olje mot strekkmerker,og fikk det uansett, men har smurt for det om.....

Jeg har smurt magen med olje mot strekkmerker,og fikk det uansett, men har smurt for det om.....

Er jo veldig behagelig å smøre seg synes jeg :) Jeg kommer til å fortsette smøringen uansett. Litt velvære i hverdagen kan man unne seg synes jeg :)

Brukte kun weledaolje til å smøre perineum fra ca uke 32 begge tidligere svangerskap. Ikke en rift noen av fødslene til tross for styrtfødsel sist. Satsar på at det vil gå like bra denne gangen, skader ikke i hvert fall.

Begynner med weleda til mellomkjøttet nå, er 34 uker i morgen :-) Har brukt weleda strekkmerkeolje til magen hele veien, men ser at det kommer muligens litt strekkmerker likevel. Begynner å strekke seg godt nå! Bringebærkapsler blir straks kjøpt inn. Skader jo ikke å prøve :-)

Sent from my MT27i using BV Forum mobile app

Begynte på kapslene i uke 30, kjøpte noen på iherb :D og har smurt magen med burts bee, weleda og nå en krem fra iherb mot strekkmerker :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her har jeg brukt weleda sin Fødselsforberedende olje med alle mine tre tidligere og den første var vi litt slappe på å bruke den ofte nok og jeg fikk noen skrubbsår, mens med de to andre tross i styrt fødsler og under fem min pressing(to press og 35, 5 rundt hode) ingen rifter. Jeg har veldig mye strekkmerker ellers på kroppen og tror at kroppen har hatt godt av den oljen. Men det er kun den jeg bruker.:-)

Jeg tenker at det skader ikke å gi det en sjanse hvertfall. :confused013
Nå har du jo gått igjennom et svangerskap uten olje, og har muligheten til å teste ut om det er noe forskjell med.

ja det er sant, tenker også att en ikke har noe og tape på å prøve:)
apoteket på mandag:)

Back
Topp