Bringebær vol.2 - GRAVID!

Åh, trodde jeg hadde svart deg! Men mulig det var i IKM gruppen :love7 Veldig fint og symbolsk bilde! Har du gitt tilbakemelding til klinikken i dag? For det var i dag sin var deres testdato?

Men du vet, at i løpet av uke 4-5 så bikker du 3000 kjapt med fordobling!

Nå er det eneste som er litt leit at vi ikke kommer i samme termingruppe, det er skikkelig leit faktisk.. :arghh::shy: Jeg vil så gjerne at du er der altså, bare vil dele reisen med deg :Heartred

Åh, trodde jeg hadde svart deg! Men mulig det var i IKM gruppen :love7 Veldig fint og symbolsk bilde! Har du gitt tilbakemelding til klinikken i dag? For det var i dag sin var deres testdato?

Men du vet, at i løpet av uke 4-5 så bikker du 3000 kjapt med fordobling!

Nå er det eneste som er litt leit at vi ikke kommer i samme termingruppe, det er skikkelig leit faktisk.. :arghh::shy: Jeg vil så gjerne at du er der altså, bare vil dele reisen med deg :Heartred
Gav tilbakemelding mandag, klarte ikke vente mer :laughing021 Ja, satser på å se fine 3+ når jeg tester!!

Ja, synes det var leit at jeg verken kommer med deg eller @Ari ♡, men følger deg i dagboka di da! Så vi kan vel følge hverandre litt nå og da like vel! :Heartred

Gav tilbakemelding mandag, klarte ikke vente mer :laughing021 Ja, satser på å se fine 3+ når jeg tester!!

Ja, synes det var leit at jeg verken kommer med deg eller @Ari ♡, men følger deg i dagboka di da! Så vi kan vel følge hverandre litt nå og da like vel! :Heartred
Få får krysse fingrene for oktober/november baby for @Mindel ❤️ synes også det er litt leit når man blir spredd utover, selv om man finner andre fine folk underveis også.

Hurra, gratulerer med postive tester!!! :love017 Hadde det skikkelig på følelsen, hihi.

5+0

Enn at jeg er offisielt over grensa for kjemisk da! Formen er litt opp og ned, mest trøtt og vonde pupper, men kvalmen kommer og går litt den også. Veldig var på lukter, og blir lettere kortpustet og svimmel. Lite matlyst, så må tvinge litt i meg… har bare lyst på friske ting… typ jordbær og pære og iskaldt vann :cool: Sånn mener jeg det var med førstemann også, men det er så lenge siden at jeg ikke er helt sikker.

I skrivende stund ligger jeg i senga og kjenner på litt ligamentsmerter. Og innser at jeg ikke har hatt en eneste pust i bakken siden kl 05.00 i dag tidlig :eek: Hektisk fredag, og ekstra godt å komme hjem og ikke ha noen planer! Samboer og guttungen sitter i stua og spiller spill, så skal samboer ordne pizza til hele gjengen, og vi skal ha filmkveld med snacks og kos :Heartred

Fått oppdatering på hus i dag også! Skal på enda en privat visning på søndag, så legger vi inn bud på mandag! Huset er ikke lagt ut på Finn enda, for vi får muligheten til å by og forhåpentligvis kjøpe før det blir annonse og åpen visning! Kanskje det blir hus og bil og baby på en gang før året er omme? Det er mange voksenpoeng det! :cool::Heartred

Venter forresten fortsatt på dye-stealer, men testene er jevnt veldig sterke, så stresser ikke noe med det! Satser på 3+ på digital på søndag, og gidder ikke teste mer etter det :Heartred Og ikke orker jeg og gå ut i stua for å ta bilde av stigning heller :hilarious: Muligens jeg gjør det i morgen!

5+1

Logger meg kjapt inn her for å klage og juble litt på samme tid!!

Klage fordi 9,5-åringen har fått omgangen stakkar, og vi har vært oppe en gang i timen i natt med vask og bytt… blitt 4 dynetrekk og gulvvask ganger 8… stakkar liten, nå kommer det bare vann :Heartred Men samboer er helt UBRUKELIG når det kommer til oppkast… han blir stående som en statue! Og med min luktesans akkurat nå så kunne jeg tenkt meg noen som kunne tatt i et tak :hilarious: Men neida! Jeg brakk meg igjennom med tårer i øynene (lillemann så ikke det heldigvis, han skal ikke ha dårlig samvittighet for å være syk!) :dead: Så nå blir det spennende i dag da, når jeg er borte hjemmefra fra kl 10.00-22.00 på kordag med nye koret mitt, så skal pingla av en samboer jeg har ta vare på gutten… jeg må ha trua! :Heartred

Til de gode nyhetene!! Jeg nærmer meg sååååå en dyestealer! Seeee på bildet da! :woot: I morgen eller mandag blir det klaff, og da gir jeg meg med testinga kjenner jeg! Digital BØR slå ut på 3+ i morgen (har ikke mer tiss i meg nå, og liker ikke teste utover dagen) :Heartred

Så må jeg jo oppdatere lista mi:
  • Ta blodprøver
  • Utføre fertilitetssjekk
  • Utføre spermprøve
  • Egguttak
  • Befruktet egg
  • Vellykket blastocyste
  • Vellykket innsett
  • Positiv graviditetstest
  • Terminspire!
Nå er lista blitt så lang, at jeg legger inn en ny og oppdatert en:
  • Dyestealer
  • Ultralyd uke 7+4
  • Jordmor time uke 9+6
  • Komme meg til uke 12!
  • TOUL
  • OUL
  • Terminspire!

Vedlegg

• IMG_8104.jpeg
    IMG_8104.jpeg
    469,3 KB · Visninger: 15
5+1

Logger meg kjapt inn her for å klage og juble litt på samme tid!!

Klage fordi 9,5-åringen har fått omgangen stakkar, og vi har vært oppe en gang i timen i natt med vask og bytt… blitt 4 dynetrekk og gulvvask ganger 8… stakkar liten, nå kommer det bare vann :Heartred Men samboer er helt UBRUKELIG når det kommer til oppkast… han blir stående som en statue! Og med min luktesans akkurat nå så kunne jeg tenkt meg noen som kunne tatt i et tak :hilarious: Men neida! Jeg brakk meg igjennom med tårer i øynene (lillemann så ikke det heldigvis, han skal ikke ha dårlig samvittighet for å være syk!) :dead: Så nå blir det spennende i dag da, når jeg er borte hjemmefra fra kl 10.00-22.00 på kordag med nye koret mitt, så skal pingla av en samboer jeg har ta vare på gutten… jeg må ha trua! :Heartred

Til de gode nyhetene!! Jeg nærmer meg sååååå en dyestealer! Seeee på bildet da! :woot: I morgen eller mandag blir det klaff, og da gir jeg meg med testinga kjenner jeg! Digital BØR slå ut på 3+ i morgen (har ikke mer tiss i meg nå, og liker ikke teste utover dagen) :Heartred

Så må jeg jo oppdatere lista mi:
  • Ta blodprøver
  • Utføre fertilitetssjekk
  • Utføre spermprøve
  • Egguttak
  • Befruktet egg
  • Vellykket blastocyste
  • Vellykket innsett
  • Terminspire!
Nå er lista blitt så lang, at jeg legger inn en ny og oppdatert en:
  • Dyestealer
  • Ultralyd uke 7+4
  • Jordmor time uke 9+6
  • Komme meg til uke 12!
  • TOUL
  • OUL
  • Terminspire!
Fantastisk test!! Og hurra for 5 uker!

Så kjipt med sykdom :bag: :bookworm: grøss.. Og vi mødre altså, står i det!

TESTOPPDATERING

Såååå artig med en skikkelig sterk test på helt gjennomsiktig kveldsurin :woot: :Heartred Perfekt avslutning på en magisk dag med 12 timer kor-workshop og konsert! Gleder meg til i morgen, for da skal jeg bare være lat :hilarious: Har trua på dyestealer!

Vedlegg

• IMG_8109.jpeg
    IMG_8109.jpeg
    304,1 KB · Visninger: 17
TESTOPPDATERING

Såååå artig med en skikkelig sterk test på helt gjennomsiktig kveldsurin :woot: :Heartred Perfekt avslutning på en magisk dag med 12 timer kor-workshop og konsert! Gleder meg til i morgen, for da skal jeg bare være lat :hilarious: Har trua på dyestealer!

Fiiiiine kveldstesten:love017:Heartred:love7

5+3

Da var det plutselig en ny uke, og jeg synes nesten tiden har gått alt for fort de siste dagene! Januar som vanligvis er så treig, har gått fort på grunn av IVF-prosessen, og nå er man plutselig i februar! Bare 15 dager igjen til UL, og jeg er så spent! Er det noe der, er alt bra, kan vi slappe av? :smiley-angelic001

Heimen bærer preg av omgangssyke, og selv om jeg er frisk (enn så lenge, bank i bordet!), så har guttungen ting som kommer ut av munnen, og samboer ting som kommer ut andre veien, så jeg har sykt barn dag i dag (fordi gubben ikke klarer å ta vare på seg selv engang stakkar)… og vi har lagt inn bud på hus! Like nervepirrende hver gang å legge inn tall som er godt over det som er egentlig er komfortabelt… :home

Ellers er jeg hard i magen, har ømme pupper, trøtt og sliten, og litt småkvalm av og på. Ikke noe nytt med andre ord! Tror jeg har masse utflod også, men går fortsatt på Cyclogest, så kan bare være pga den også :facepalm: Satser på at alt er som det skal!

5+6

Og der fikk man hodet over vann etter noen GRUSOMME dager med omgangen! Aldri vært så sikker på at jeg kom til å dø i hele mitt liv! Okei det var en smule dramatisk, men samboeren var definitivt på nippet til å dø, for det var like før jeg tok livet av han selv… :hilarious: At det går an å være så ubrukelig når ungen din spyr! Han er så hypokonder og så redd basilusker at han blir stående uten å gjøre noe som helst. Så da har jeg da, med min gode luktesans (fordi gravid) stått og brekt meg og vasket opp etter ikke bare en 9-åring, men en 32-åring også, fordi det er tydeligvis like vanskelig å treffe doen når man er barne-mann som når man er voksen mann :arghh:

MEN! Mannen lever, guttungen lever, og jeg lever, og er såvidt jeg vet fortsatt gravid! Sendte forøvrig melding til klinikken i dag med bekymringer ang SA og MA og BO og EXU og alle ting jeg aldri har tenkt over før, og som ikke var et stressmoment sist (da levde jeg under en boble som sa at positiv test betyr baby uansett)…

Har sluttet å teste fordi jeg er tom for tester, men skal prøve alt jeg har å ikke tenke så mye på akkurat det! Siste test jeg tok var på tirsdag, og den var såvidt det var sterkere enn kontrollstreken, så jeg døpte den en dye-stealer, og lot det ligge med det! Stolt! :Heartred Har forøvrig ikke fastlege, og bor på bygda, så får ikke tatt HCG- målinger om noen tenkte på det, og det er kanskje like greit, for det tror jeg hadde stressa meg mer!

Jeg må bare innse at jeg ikke får gjort noe fra eller til, så da er det bare å vente de 12 dagene som gjenstår til UL, og bare tenke at alt er bra til det motsatte er bevist! Og det er det jo! :Heartred:happy:

5+6

Og der fikk man hodet over vann etter noen GRUSOMME dager med omgangen! Aldri vært så sikker på at jeg kom til å dø i hele mitt liv! Okei det var en smule dramatisk, men samboeren var definitivt på nippet til å dø, for det var like før jeg tok livet av han selv… :hilarious: At det går an å være så ubrukelig når ungen din spyr! Han er så hypokonder og så redd basilusker at han blir stående uten å gjøre noe som helst. Så da har jeg da, med min gode luktesans (fordi gravid) stått og brekt meg og vasket opp etter ikke bare en 9-åring, men en 32-åring også, fordi det er tydeligvis like vanskelig å treffe doen når man er barne-mann som når man er voksen mann :arghh:

MEN! Mannen lever, guttungen lever, og jeg lever, og er såvidt jeg vet fortsatt gravid! Sendte forøvrig melding til klinikken i dag med bekymringer ang SA og MA og BO og EXU og alle ting jeg aldri har tenkt over før, og som ikke var et stressmoment sist (da levde jeg under en boble som sa at positiv test betyr baby uansett)…

Har sluttet å teste fordi jeg er tom for tester, men skal prøve alt jeg har å ikke tenke så mye på akkurat det! Siste test jeg tok var på tirsdag, og den var såvidt det var sterkere enn kontrollstreken, så jeg døpte den en dye-stealer, og lot det ligge med det! Stolt! :Heartred Har forøvrig ikke fastlege, og bor på bygda, så får ikke tatt HCG- målinger om noen tenkte på det, og det er kanskje like greit, for det tror jeg hadde stressa meg mer!

Jeg må bare innse at jeg ikke får gjort noe fra eller til, så da er det bare å vente de 12 dagene som gjenstår til UL, og bare tenke at alt er bra til det motsatte er bevist! Og det er det jo! :Heartred:happy:
Herregud, stakars deg :hilarious: :bag: :knegg: Men da vet du hva det har i vente med er liten til, en ubrukelig mann på det området - for det er helt sikkert at det kommer i hus flere ganger med nytt baby :bookworm::knegg:

Tror du gjør rett i og bare være, som du sier får du ikke gjort noe fra eller til uansett, så å bare lande på at man ikke har kontroll tror jeg egentlig er beste medisin. Er jo ingen grunn til at det ikke skulle det, ikke blødninger, ikke dårlige tester, ikke vondt :Heartred

Herregud, stakars deg :hilarious: :bag: :knegg: Men da vet du hva det har i vente med er liten til, en ubrukelig mann på det området - for det er helt sikkert at det kommer i hus flere ganger med nytt baby :bookworm::knegg:

Tror du gjør rett i og bare være, som du sier får du ikke gjort noe fra eller til uansett, så å bare lande på at man ikke har kontroll tror jeg egentlig er beste medisin. Er jo ingen grunn til at det ikke skulle det, ikke blødninger, ikke dårlige tester, ikke vondt :Heartred
Nei det er akkurat det! Har jo INGEN tegn på at det ikke går veien, men når det er så ønsket så tør man ikke helt håpe heller… Men hjelper så å skrive det ned, da får jeg litt utløp!

Nå skal jeg spise ferdig gulroten min (fordi jeg våknet og var skrubbsulten, fordi gravid, jippi!), før jeg skal legge meg litt igjen, for jeg har en siste dag hjemme fra jobb så jeg er sikker på at jeg er frisk (og lurt var det, for var på do ista, og alt er ikke helt fast enda) :smiley-angelic001

6+0

Husker dere hu over her som påsto hu var ferdig med å teste? TULLA! :hilarious: Samboer så hvor småstressa jeg ble over at det ikke kom noe 3+ sist jeg sjekka, så han kom hjem i går med en nydelig blomsterbukett, og en 2-pack CB digital og lurte på om jeg ville være hans valentine :Heartred Jeg sa ja, men brukte ikke testen på ettermiddagen, for mine tester er stort sett sterkest på morgenen, og nåde den testen om den viste noe annet enn 3+! :cool: Testen skjønte sin skjebne og gjorde som den skulle, og NÅ er jeg ferdig med å teste!

Men herreGUD så oppblåst jeg er! Og nipplene mine har blitt 2-3 nyanser mørkere… noe som skjer inni der ja! Nå er det bare 11 dager igjen til UL, og jeg er hakket mindre stresset i dag enn i går :Heartred På jobb skal jeg også, bare håper jeg ikke sovner midt på dagen… har et møte, og det er stort sett da jeg sliter mest… Men alle på jobb vet, så da får de bare flire litt og vekke meg :hilarious:

Vedlegg

• IMG_8132.jpeg
    IMG_8132.jpeg
    701 KB · Visninger: 17
  • IMG_8133.jpeg
    IMG_8133.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 17
6+2

Gratulerer med morsdagen til alle her inne :Heartred Dagen begynte med gave og pizza og muffins på sengen kl 9 (egentlig så begynte den kl 7 fordi jeg måtte sånn tisse, men var bare å legge seg igjen å late som helt til gutta var klare…) :Heartred:happy:

Det siste døgnet har jeg vært så oppblåst at jeg seriøst ser ut som om jeg er 16 uker på vei :hilarious: Samboer begynner å bli nervøs for at det er to inni der, men tror ikke jeg har høy nok HCG stigning til at det kan være tilfelle! Heller det at jeg er litt forstoppet som gjør at det lettere blir luft inni der… hjelper ikke akkurat at jeg er helt avhengig av kullsyreholdige drikker, eeeeeller at jeg elsker å drikke med sugerør :hilarious:

I dag er dagen full av alskens aktiviteter, og selv om jeg aller helst bare skulle ligget rett ut, så er det dugnad og øving til teaterstykke jeg er med på, så da er det bare å brette opp ermene, suge inn magen, og stålsette seg for en innholdsrik og bra søndag! :Heartred

Milepæler:
  • Dyestealer
  • Ultralyd uke 7+4
  • Jordmor time uke 9+6
  • Komme meg til uke 12!
  • TOUL
  • OUL
  • Terminspire!

6+4

Nå de siste dagene har jeg fått litt flashbacks til min forrige graviditet for 10 år siden, og kan faktisk ikke huske å ha hatt et eneste symptom annet enn uteblitt mens og stor mage :hilarious: Jeg hadde jo siste arbeidsdag på termindato! Lenge leve praksis… hadde ikke en eneste fraværsdag, ingen kvalme, var ikke spesielt trøtt, ikke vondt noen plass, ingen blødninger, alt så bra ut på alle målinger og UL… så da er det kanskje normalt for meg å ikke ha kjempemasse symptomer? Har fortsatt ømme pupper med store og mørke nipler, og er nok trøttere enn vanlig. Ligamentsmerter kjennes, og kan til tider bli uggen i løpet av dagen, men ellers… INGENTING… føler meg bare helt ok :Heartred Jo, så tisser jeg 282721 ganger i løpet av en dag, og er oppblåst og forstoppet, men det kan være en vanlig tirsdag i syklusen min ellers også liksom!

Nei, konkluderer med at alt er nok bra inni der! Får fortsatt dye-stealers på ettermiddag (må jo bruke opp strimmeltestene!) og det er faktisk bare en uke igjen til UL! :eek:

Lille i magen er like stor som et blåbær, og det er i dag 90% sannsynlighet for at alt går bra! Enn det! Bare 10% sannsynlighet for SA/MA! :Heartred Vi avventer alt til etter UL, men lurer seriøst på om jeg våger meg til Spania i sommer selv om jeg er en hval innen da! Mamma bor der, så vi er der hver sommer, og i år skal vi feire jul der også! Med bitteliten baby :Heartred:Heartred Sjekker på nett at man kan fly til uke 36, og i løpet av juli er jeg ca 27-31 uker på vei om alt er greit! Det bør gå! Bestille med avbestillingsforsikring, så blir det bra vettu! Storebror skal uansett nedover, men han kan fly alene om det blir krise! Vant til å reise uten oss han :happy:

Så kjekt å være gravid uten alt for mange plagsomme plager! Ingenting er bedre enn det :love7

Spania i sommer hørtes fantastisk ut, heldige deg!

Spennende meg snart ultralyd :Heartred

7+0

Da var det plutselig fredag gitt! Og Valentines! :Heartred Arbeidsdagen i dag var skikkelig tung! Var stup trøtt allerede før jeg kom meg på jobb! Men kom meg igjennom nesten hele uten noe om og men! I utetiden på ettermiddagen skulle jeg derimot hjelpe noen unger på andre siden av lekeplassen, så tenker jeg meg ikke om og går rett på glatta istedenfor å går rundt, og sklir og lander rett på venstre rumpeball :arghh: Ble sendt inn og på pause v gode kolleger! Dritvondt i ræva i noen minutter, og rakk å bli bekymra for lille i magen… selv om det logiske i meg sier at jeg for det første ikke falt hardt nok til å få blåmerke engang, og lille spiren er så godt beskytta inni der, så hjalp det ikke akkurat at jeg har hatt ganske sterke stikninger på høyre side hele ettermiddagen… roet seg litt utover, og har nå «vanlige» stikninger på venstre side og litt på midten (jeg tolker dem som ligamentsmerter). Det har jeg jo hatt av og på i flere uker, så det bekymrer meg ikke stort :happy:

Vel hjemme la jeg meg nedpå, før samboeren kom hjem med roser, lovehearts og et kort! Jeg laga tapas (som forøvrig var vanskeligere enn jeg trodde når jeg måtte passe meg for spekemat og div oster!!), og vi har kosa oss skikkelig! Spørs om vi orker dessert! Har fikset sjokoladefondant med is, men begynner å bli liiiitt seint for det :hilarious:

Legger ved bilde av maten fordi jeg ble veldig fornøyd!

Vedlegg

• IMG_8168.jpeg
    IMG_8168.jpeg
    841,2 KB · Visninger: 26
Wow, det var anretningen sin, det! Det sto veldig godt ut :Heartred

Så kjedelig med fallet, skjønner jo du blir bekymret, men igjen har du kom rett mtp polstring. Være forsiktig nå da :hilarious: har hørt tips om ullsokker utenpå skoen på isen, om det kan være et tips :)

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp