Borte

Du kan jo sikkert prøve å argumentere, skader jo ikke!
Ettersom det står i husleiekontrakten at det ikke er lov med husdyr er jo ikke sjansen såååå stor, men dog.. Prøv!

De trenger ikke ha noen grunn til å nekte dere dyrehold dessverre, med mindre det er dyr som er nødvendige som førerhunder. Hva hvis de tillater hund nå og så kommer de neste leieboerene og har allergi? Det er god nok grunn for en huseier...

Vi sto i stampe mot noen huseiere en gang fordi vi ønsket oss en innekatt. De var hundefolk og forsto nok ikke hva som var gleden i å ha en katt virket det som. Men de sa uansett nei og det var ikke noe vi kunne gjøre...

Om det står i kontrakte, så hadde jeg faktisk ikke mast om det heller. Er det nei, så er det nei. Det er hun som bestemmer uansett hvor teit du synes det er.

Hund kan slite veldig på gulvet...
Ser det på parketten vår. Laban herjer, leker og sklir bortover gulvet, og da blir det gjerne litt riper ++

Men håper det ordner seg! Og som du sier, dere erstatter jo om det skulle være nødvendig!

Foreldrene mine hadde et par som leietakere som hadde en hunder (2 stk)... De var hjemme alene stort sett hele dagene og fikk aldri tur. Så iløpet av 1 år hadde hele plenen fått "etseflekker" etter hundepiss (fordi de ikke fikk tur, bare sluppet ut på gresset) og deler av parketten inne var rett og slett grafset opp og vekk av hunder... Så jeg har virkelig ingen problemer med å forstå at noen ikke vil ha hunder.... 

Kjedelig å leie.. Vanskeligere med slikt da.

Er det lenge til dere skal kjøpe egen bolig da? Kan jo vente med kjøp av hund til dere kommer dere ut av leid bolig. (Selv om det er kjedelig å vente...)

Lissyjane skrev:
Om det står i kontrakte, så hadde jeg faktisk ikke mast om det heller. Er det nei, så er det nei. Det er hun som bestemmer uansett hvor teit du synes det er.

Dessuten så er det veldig kjipt om den som skal leie etter dere sliter MASSE med allergi feks..

Labambie skrev:
Foreldrene mine hadde et par som leietakere som hadde en hunder (2 stk)... De var hjemme alene stort sett hele dagene og fikk aldri tur. Så iløpet av 1 år hadde hele plenen fått "etseflekker" etter hundepiss (fordi de ikke fikk tur, bare sluppet ut på gresset) og deler av parketten inne var rett og slett grafset opp og vekk av hunder... Så jeg har virkelig ingen problemer med å forstå at noen ikke vil ha hunder.... 

Nå vil jeg si det er stor forskjell på 1 og 2 hunder.  Og denne hunden får nok turer så det jomer etter!

Jeg hadde vurdert det om jeg hadde utleiedel hvertfall.. Hadde ikke sagt plent nei med en gang. 

staffbull hva er det?? alle bikjer kan jo bjeffe da. og ja det sliter mye på gulv i leiligheten

Et kallenavn skrev:

Kjedelig å leie.. Vanskeligere med slikt da.

Er det lenge til dere skal kjøpe egen bolig da? Kan jo vente med kjøp av hund til dere kommer dere ut av leid bolig. (Selv om det er kjedelig å vente...)

Ja kjempelenge... Hvertfall 3-4 år. Må spare opp....:/

Senator Malin skrev:

Labambie skrev:

Nå vil jeg si det er stor forskjell på 1 og 2 hunder.  Og denne hunden får nok turer så det jomer etter!

Jeg hadde vurdert det om jeg hadde utleiedel hvertfall.. Hadde ikke sagt plent nei med en gang. 

Det sa de leietakerene også... At de skulle gå mye turer osv... :-P Bare varte ikke så lenge.. Hehe

Labambie skrev:

Senator Malin skrev:

Labambie skrev:

Det sa de leietakerene også... At de skulle gå mye turer osv... :-P Bare varte ikke så lenge.. Hehe

Hehe.. Nei det pleier å være slik..:P

Lissyjane skrev:

Sign.

JEG hadde ikke spurt en gang en gang jeg da. Men OM jeg hadde det, hadde jeg i allefall gitt meg der, ikke fortsatt og mase.

Det er lov til å argumentere og spørre igjen du kan jo si at dere kan ha en prøveordning, ho kan få komme og se over leiligheten etter noen mndr og om ho ikke har noe å klage på så kan hunden bli der og om ikke må dere sende den videre eller flytte..

Siden du er så sikker på at alt går bra så er det jo ikke noe problem, da vil ho ikke ha noe å klage på

Det er ingenting som provoserer meg mer om dagen

Driver å titter etter leilighet på finn, tenker å leie fra juli/august.
Og jeg utsetter heller utdanning enn å ikke ha med hunden min!
Og overalt står det "Ikke dyrehold" "Ikke tillatt med dyr" osvosv.

Jada, jeg skjønner enkelte argumenter, men gud så irriterende at "alle" tror at hunder gnager på vegger og uler en 8 timers arbeidsdag...
Slike hunder er unntaket, ikke regelen!

Har bestemt meg for at hvis jeg blir mangemillionær skal jeg bygge blokk/leilighetskomplekser og der skal KUN mennesker MED dyr få lov til å leie!

Oppdrag Nemo skrev:
Det er ingenting som provoserer meg mer om dagen

Driver å titter etter leilighet på finn, tenker å leie fra juli/august.
Og jeg utsetter heller utdanning enn å ikke ha med hunden min!
Og overalt står det "Ikke dyrehold" "Ikke tillatt med dyr" osvosv.

Jada, jeg skjønner enkelte argumenter, men gud så irriterende at "alle" tror at hunder gnager på vegger og uler en 8 timers arbeidsdag...
Slike hunder er unntaket, ikke regelen!

Har bestemt meg for at hvis jeg blir mangemillionær skal jeg bygge blokk/leilighetskomplekser og der skal KUN mennesker MED dyr få lov til å leie!

Hahaha! :p Vel, da hadde du fått inn flere som hadde fremstått som veldig gode dyreeiere, så hadde de blåst langt i dyret når de hadde flyttet inn. Så måtte du ha diktet opp grunner for å kastet dem ut :p

*Frk.Mamma skrev:
staffbull hva er det?? alle bikjer kan jo bjeffe da. og ja det sliter mye på gulv i leiligheten

Sikkert staffordshire bull terrier

Kjedelig situasjon, MEN skjønner huseier fryktelig godt!

Vi har en liten dvergpinscher på 5 kg, vil du komme å se på parkettgulvet vårt? ;P 
Ei venninne med samme rase måtte bytte ut laminatgulvet sitt etter et år, for det så ikke UT! 
Jeg er fryktelig glad i dyr og kunne ikke sett for meg et liv uten, men som utleier hadde jeg nok ikke villet hatt dyr der. Kjedelig å bli sittende med regninga for andres dyrehold, og man har aldri noen garanti for hvordan den hunden blir oppdratt og mosjonert. 
Så skjønner huseieren din veldig godt, hun har kjøpt sitt eget hus og kan dermed ødelegge så mye hun vil! ;P Du bor på andres eiendom, og må dessverre bare respektere det.. 

Back
Topp