Borte fra skolen/syk, men lekedate allikevel?

Jojo men du vet jo ikke om de har cært hos lege og fått ab feks.
For meg blir det rart å bare dra slutninger uten mer info

Jeg er enig i at det kan gå bort i løpet av dagen, men det handler om prinsipp også. Tenker det blir enklere å skulke skole, og etterhvert jobb, om man syns det er greit å droppe skole, men ha besøk eller være med på fritidsaktiviteter etter skoletid. For min del; om man er hjemme fra skole eller jobb skal man ikke ut å more seg på ettermiddagen. Da holder man seg hjemme uansett..
 
Jeg er vokst opp med at var jeg ikke på skolen pga sykdom, var jeg ikke frisk nok til lek/besøk osv etter skolen...

Slik er det her med sønnen også.. Er han ikke i Bhg pga sykdom, er det ikke noe leking med kompiser etter Bhg heller...
 
Litt vanskelig å formulere spørsmålet, men here goes:

Førsteklassingen vår hadde avtale om å være med en venninne hjem idag. På formiddagen sendte moren sms til mannen min og sa at venninnen ikke er på skolen idag pga øresmerter, men at de gjerne kunne ha avtalen som opprinnelig planlagt. De skulle bare shoppe litt og dra hente ei venninne av moren på flyplassen først.

Jeg har vokst opp med at er du for syk til å være på skolen, er du for syk til å dra på shopping og ha "herjebesøk"(er sånn det blir med dem :p )
Bare jeg som synes hele greia høres fishy ut?
Eg er enige med deg.

Eg er vokst opp med: er man syk så må eg være hjemme og ikke gjøre noe som helst. Når min følse seg ikke heilt bra og vil være hjemme fra skolen gir eg klar beskjed hva det innebærer: at vi må være hjemme og ikke kan gå på fotball eksempel den dagen.
 
Hvis man er i form nok til å dra på shopping og i form nok til å leke hjemme med annet barn, så er man i form nok til å sitte ved skolepulten sin ;)
 
jeg hadde minsten på 4 år hjemme pga øreverk en gang, gikk til legen..begynte dråpebehandling..og sendte han likevel på avtalt kompisbesøk i et par timer på ettermiddagen.
 
Jeg er enig i at det kan gå bort i løpet av dagen, men det handler om prinsipp også. Tenker det blir enklere å skulke skole, og etterhvert jobb, om man syns det er greit å droppe skole, men ha besøk eller være med på fritidsaktiviteter etter skoletid. For min del; om man er hjemme fra skole eller jobb skal man ikke ut å more seg på ettermiddagen. Da holder man seg hjemme uansett..

Samme tenker jeg! Også tenker jeg det er forskjell på skole og bhg, siden i bhg kan man ta de fri en dag eller 3 når det måtte passe seg, bare for å ta fri og gjøre ingenting, det kan man ikke på skolen.
 
Jeg er enig i at det kan gå bort i løpet av dagen, men det handler om prinsipp også. Tenker det blir enklere å skulke skole, og etterhvert jobb, om man syns det er greit å droppe skole, men ha besøk eller være med på fritidsaktiviteter etter skoletid. For min del; om man er hjemme fra skole eller jobb skal man ikke ut å more seg på ettermiddagen. Da holder man seg hjemme uansett..
Tja det kan godt hende for noen mrn jeg har ikke blitt sånn hvertfall. Min sønn er også svært lite borte fra skolen men om han har vært våken det mesre av natta pga ørebetennelse så sendes han ikke på skolen.
Om han da er bra på ettermiddagen som han ofte blir så får han ta i mot besøk inne. ( han er stort sett kun hjemme pga ørebetennelse så derfor wr det det jeg nevner )
Om det hadde vært feber / omgangssyke hadde ikke besøk vært aktuelt
 
Jeg er enig i at det kan gå bort i løpet av dagen, men det handler om prinsipp også. Tenker det blir enklere å skulke skole, og etterhvert jobb, om man syns det er greit å droppe skole, men ha besøk eller være med på fritidsaktiviteter etter skoletid. For min del; om man er hjemme fra skole eller jobb skal man ikke ut å more seg på ettermiddagen. Da holder man seg hjemme uansett..

Så er man sykemeldt og borte fra jobb i 3 måneder så må man holde seg hjemme, ikke handle mat til familien, ikke hente barn osv?
Verden fungerer ikke slik, å det gjør den ikke for barna heller.
Jeg tenker det er viktig å lære barna våre at skole er viktig, jobb er viktig er man syk blir man hjemme, blir man litt bedre utover dagen kan man gjøre litt roligere aktiviteter.
Jeg går i butikken selv om jeg er sykemeldt, det spørs helt på hvorfor jeg er sykemeldt. Samme blir det med barnet også, hvorfor er barnet borte fra skolen, smittsomt eller er det noe annet?
 
Så er man sykemeldt og borte fra jobb i 3 måneder så må man holde seg hjemme, ikke handle mat til familien, ikke hente barn osv?
Verden fungerer ikke slik, å det gjør den ikke for barna heller.
Jeg tenker det er viktig å lære barna våre at skole er viktig, jobb er viktig er man syk blir man hjemme, blir man litt bedre utover dagen kan man gjøre litt roligere aktiviteter.
Jeg går i butikken selv om jeg er sykemeldt, det spørs helt på hvorfor jeg er sykemeldt. Samme blir det med barnet også, hvorfor er barnet borte fra skolen, smittsomt eller er det noe annet?

Så du sammenligner en playdate med noe så nødvendig som mat? Om man er sykemeldt i 3 mnd er det mest sannsynlig ikke halsbetennelse eller øreverk, men noe som kanskje krever at man er litt sosial for å komme seg på beina igjen.

Og så må jeg repetere meg selv; det handler om prinsipp og hvilke holdninger vi for barna våre.

Hvis du er sykemeldt pga halsbetennelse, syns du det er greit å dra på fest fredag kveld etter du har vært hos legen? Det er helt uaktuelt i min verden.
 
Back
Topp