Borte fra skolen/syk, men lekedate allikevel?

stinefine

Februar 2014 sin Udefinerbare!
Oktobermirakler 2013
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2015
Litt vanskelig å formulere spørsmålet, men here goes:

Førsteklassingen vår hadde avtale om å være med en venninne hjem idag. På formiddagen sendte moren sms til mannen min og sa at venninnen ikke er på skolen idag pga øresmerter, men at de gjerne kunne ha avtalen som opprinnelig planlagt. De skulle bare shoppe litt og dra hente ei venninne av moren på flyplassen først.

Jeg har vokst opp med at er du for syk til å være på skolen, er du for syk til å dra på shopping og ha "herjebesøk"(er sånn det blir med dem :p )
Bare jeg som synes hele greia høres fishy ut?
 
Det kommer helt an på hvordan syk.
Har man ørevondt kan det gå over å jeg ser uansett ikke problen med å ha besøk inne
 
Jeg er vokst opp med, og praktiserer selv, at er man for syk for skole/bhg blir man hjemme og slapper av den dagen. Det inkluderer også at man ikke har besøk.
 
Jeg er vokst opp med, og praktiserer selv, at er man for syk for skole/bhg blir man hjemme og slapper av den dagen. Det inkluderer også at man ikke har besøk.
Samme som vi praktiserer her det. Selv førsteklassingen syntes det var merkelig.
 
Det kommer helt an på hvordan syk.
Har man ørevondt kan det gå over å jeg ser uansett ikke problen med å ha besøk inne
Jeg er enig i at det kan gå bort, men shoppingen var rett etter skolestart (skrevet på fb, derfor jeg vet). :)
 
Vet ikke helt hva jeg ville gjort dersom jeg hadde skolebarn, men jeg tenker at skole og hjemme er to vidt forskjellige ting. Hjemme ser moren barnet og har mer kontroll. Barnet kan også slappe av når h*n vil.

Men ja, jeg skjønner at det virker litt merkelig.
 
Jojo men du vet jo ikke om de har cært hos lege og fått ab feks.
For meg blir det rart å bare dra slutninger uten mer info
Jo jeg vet det, for jeg har snakket med mor :)
Dette er bestevenninnen til eldste :)
 
Her praktiseres det også at er man hjemme fra skolen er man også hjemme resten av dagen. Dette er til og med nedfelt i skolens reglement, som en oppfordring til foreldre.
 
Vet ikke helt hva jeg ville gjort dersom jeg hadde skolebarn, men jeg tenker at skole og hjemme er to vidt forskjellige ting. Hjemme ser moren barnet og har mer kontroll. Barnet kan også slappe av når h*n vil.

Men ja, jeg skjønner at det virker litt merkelig.
Nettop. Det er jo mye som kan gå over i løpet av skoledagen også.
Som migrene, ørevondt osv
 
Nettop. Det er jo mye som kan gå over i løpet av skoledagen også.
Som migrene, ørevondt osv

Men det er da vel ikke riktig å være hjemme fra skolen for så å dra på shopping rett etter skolestart?
At man kan være bedre iløpet av dagen er nå forsåvidt greit nok, men mine barn hadde ikke fått bli med på shopping om de var syke kun kort tid før.
 
Men det er da vel ikke riktig å være hjemme fra skolen for så å dra på shopping rett etter skolestart?
At man kan være bedre iløpet av dagen er nå forsåvidt greit nok, men mine barn hadde ikke fått bli med på shopping om de var syke kun kort tid før.
Det får være opp til hver enkelt.
Om et barn har migrene fra 8-12 feks så tenker jeg de fint kan både ha besøk og gjøre andre ting senere på dagen
 
Det får være opp til hver enkelt.
Om et barn har migrene fra 8-12 feks så tenker jeg de fint kan både ha besøk og gjøre andre ting senere på dagen

Da tenker jeg ulikt. Er de syke på formiddagen har vi rolige aktiviteter uten besøk resten av dagen.

Det er også forskjell på å dra rett etter skolestart som det skrives her (det tolker jeg til maks en time etter at de skulle startet på skolen), og å gjøre noe utpå dagen.
 
Tenker dersom du må handle noe må jo barn bli med på shopping men forskjell på å handle litt og storhandel og ingen leke date om du er syk synes jeg
 
Er ungene her hjemme fra skolen vet de utmerket godt at de må være inne og hvile den dagen:)
Er det derimot en karantenedag etter feber, oppkast o.l stiller saken seg litt anderledes her hos oss;)
 
Da tenker jeg ulikt. Er de syke på formiddagen har vi rolige aktiviteter uten besøk resten av dagen.

Det er også forskjell på å dra rett etter skolestart som det skrives her (det tolker jeg til maks en time etter at de skulle startet på skolen), og å gjøre noe utpå dagen.
Sorry trodde det sto skoleslutt.
Nei altså da er jeg jo enig ang den men besøk tar vi i mot senere på dagen om formen er bra
 
Barnet er ikke sykt nok til å være hjemme dersom hun klarer å shoppe ol. Tar man barnet ut av skolen så skal det være hjemme, ikke dra på shopping. Dette er skulk!
 
Jojo men du vet jo ikke om de har cært hos lege og fått ab feks.
For meg blir det rart å bare dra slutninger uten mer info

Hvis man har vært hos lege og fått antibiotika for ørebetennelse hos en 6 åring, så er 6 åringen som regel såpass dårlig at hun bør være hjemme den dagen og mtp smitte er det vel også gret ;)
 
En ørebetennelse smitter ikke :)

Ørebetennelse skyldes oftest virus (derfor man som regel ikke får antibiotika) og virus smitter ;) Og de tilfellene der man mistenker bakteriell ørebetennelse, så er det oftest sekundært til virus infeksjon :)
 
Back
Topp