EllemEllen
Blir kjent med forumet
Hei,
Er det noen andre med BMI over 30 blant april-jentene?
EllemEllen
Er det noen andre med BMI over 30 blant april-jentene?
EllemEllen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har bmi over 35, og er bare i uke 18 så langt, men regner med at jeg også må få ekstra oppfølging.
Det jeg lurer mest på er når man egentlig får gravidmage. Ser på magebilder av andre her inne og føler meg bare tjukk ;-)
Og så er det et problem å finne bukser som er store nok. Ikke at jeg har så stor mage at det egentlig er et must ennå, men jeg håper jo at den tid kommer.
Så jeg tenkte vel egentlig å kanskje dele litt erfaringer og tanker rundt dette med høy(ere) bmi, graviditet og div. utfordringer
Noen som er interessert?
Bmi førgravid ble regnet ut til 35,2, men har gått ned 3,5kg, så nå er den denne på 33-34. Jeg har ingen problemer med å finne klær. Bruker 40-42 i hm sine gravidbukser og M/L i andre plagg fra mammakolleksjonen. Kjøper stort sett L da, sånn at jeg har litt å gå på. Må ned 10kg for å komme ned på 29 i bmi for jeg er lav.
Jeg skal på glukosetest i uke 28, og vekstestimering om 4-5 uker. Er 19 uker i dag. Følte meg så dum på oul i dag. Ante ingenting om at man må på ekstra ul eller noenting når man har høy bmi. Hadde ikke det de to første gangene. Etter oul fikk jeg bare et skjema i hånden av jordmor, som jeg skulle levere i resepsjonen. Trodde først det var til å levere til lege eller jordmor på neste kontroll jeg. Hadde jeg ikke spurt hadde jeg gjort det.. Syns oppfølgingen er utrolig dårlig, ingen nevner noe om kosthold eller trening eller ekstra oppfølging for å forebygge unødig vektoppgang.
Visste ikke at man måtte på ekstra UL ved overvekt?! Ingen som har sagt... Nå skal vi på OUL på fredag da så kanskje de sier noe om det da,,, ingen har egentlig sagt noe om vekta mi, men jeg har tatt det opp selv da... Har også gått opp noen kg de siste 18 ukene da så kjenner jeg er litt bekymra, men... Heller ikke hørt noe om vekstestimering på baby...
Jeg har bmi på 32 og har ganske så "henge mage" fra første svangerskap. Så nå til å begynne med ser jeg bare "feit" ut, men vet at gravidmagen kommer etter hvertJeg har bmi over 35, og er bare i uke 18 så langt, men regner med at jeg også må få ekstra oppfølging.
Det jeg lurer mest på er når man egentlig får gravidmage. Ser på magebilder av andre her inne og føler meg bare tjukk ;-)
Og så er det et problem å finne bukser som er store nok. Ikke at jeg har så stor mage at det egentlig er et must ennå, men jeg håper jo at den tid kommer.
Så jeg tenkte vel egentlig å kanskje dele litt erfaringer og tanker rundt dette med høy(ere) bmi, graviditet og div. utfordringer
Noen som er interessert?
Jeg fikk det forje svangerskap da jeg pcos og hadde svangerskapsdiabetes så var fare for stor baby. Men gikk veldig fint. Gutten min var 3965Visste ikke at man måtte på ekstra UL ved overvekt?! Ingen som har sagt... Nå skal vi på OUL på fredag da så kanskje de sier noe om det da,,, ingen har egentlig sagt noe om vekta mi, men jeg har tatt det opp selv da... Har også gått opp noen kg de siste 18 ukene da så kjenner jeg er litt bekymra, men... Heller ikke hørt noe om vekstestimering på baby...
hvor kjøper du den?Tips til dere som ikke har fått fast mage enda, bruk strømpebukse! Det jevner og former magen litt! Jeg bruker det mye.
Tips til dere som ikke har fått fast mage enda, bruk strømpebukse! Det jevner og former magen litt! Jeg bruker det mye.
Bruker gravidstrømpebukser fra hm, både tykke og i nylon. Nylon under tights/bukse og tykke under skjørt.hvor kjøper du den?