BMI over 30

Bruker gravidstrømpebukser fra hm, både tykke og i nylon. Nylon under tights/bukse og tykke under skjørt.

Jeg hadde litt problemer med å få de fra hm til å passe,,, de tykke nylinstrømpebuksene var grei, men de i ull var løsere, men veldig trange øverst på lårene. Det er altså der store deler av mine ekstra kg ligger :)

Kjøpe noen bomullstights det og de var veldig gode :)

Takk for alle svar! Veldig fint at flere kan dele erfaringer og tanker.

Jeg har foreløpig ikke turt å prøve noen klær fra HM. Jeg vet fra tidligere at jeg ikke går inn i vanlig 46 og må ha stor størrelse. De er også så latterlig dumme i snittet noen ganger (generelt klær med store størrelser, bare fordi du må ha en videre genser betyr ikke at du har apearmer liksom!!), og jeg vet ikke om jeg orker å bli konfrontert med at buksa ikke går lenger over enn knærne. :-)

Ser også at jeg får finere mage med tights eller strømpebukse og jeg vet jeg kan bruke 48/50 fra Kappahl. Det er riktignok ikke gravidstrømpebukse. De fra HM kan jeg ikke tro jeg får på meg. Men samtidig føler jeg liksom ikke at magen kvalifiserer til å bli kalt gravidmage ennå, den er kvapsete og småfeit, og jeg får en tydelig deling på midten (både med og uten klær). Jeg har også opparbeidet en såkalt "fettpølse" på nedre del, og jeg antar at denne aldri vil forsvinne selv om man får stram(mere) gravidmage?
Jeg er som dere kanskje forstår 1.gangsgravid og går inn i en helt ny verden!!

Jeg ser også at det finnes bukser fra Mamalicious osv, men jeg har liksom så liten tro på at jeg skal få på meg en bukse i 33/32 når jeg ikke heller i dag får den på meg. Dvs den kommer vel på, men hvor pent det er er jo en helt annen ting. he he. :-)
Men er det håp? Bruker normalt 48 på Kappahl og Zizzi, men vil jeg få på vanlig gravidbukser? Hvor kjøper dere evt klær? Og hva med ammebh og ammeklær når den tid kommer?

Jeg skal på oul på torsdag og vil jo tro og anta at jeg får info om videre oppfølging da. Jeg forventer vel også at jeg må ta glukosetest, men vekstestimering har jeg ikke hørt om. Det blir interessant å se.

Jeg har foreløpig ikke turt å prøve noen klær fra HM. Jeg vet fra tidligere at jeg ikke går inn i vanlig 46 og må ha stor størrelse. De er også så latterlig dumme i snittet noen ganger (generelt klær med store størrelser, bare fordi du må ha en videre genser betyr ikke at du har apearmer liksom!!), og jeg vet ikke om jeg orker å bli konfrontert med at buksa ikke går lenger over enn knærne. :-)

Ser også at jeg får finere mage med tights eller strømpebukse og jeg vet jeg kan bruke 48/50 fra Kappahl. Det er riktignok ikke gravidstrømpebukse. De fra HM kan jeg ikke tro jeg får på meg. Men samtidig føler jeg liksom ikke at magen kvalifiserer til å bli kalt gravidmage ennå, den er kvapsete og småfeit, og jeg får en tydelig deling på midten (både med og uten klær). Jeg har også opparbeidet en såkalt "fettpølse" på nedre del, og jeg antar at denne aldri vil forsvinne selv om man får stram(mere) gravidmage?

Jeg ser også at det finnes bukser fra Mamalicious osv, men jeg har liksom så liten tro på at jeg skal få på meg en bukse i 33/32 når jeg ikke heller i dag får den på meg. Dvs den kommer vel på, men hvor pent det er er jo en helt annen ting. he he. :-)
Men er det håp? Bruker normalt 48 på Kappahl og Zizzi, men vil jeg få på vanlig gravidbukser? Hvor kjøper dere evt klær? Og hva med ammebh og ammeklær når den tid kommer?

Jeg skal på oul på torsdag og vil jo tro og anta at jeg får info om videre oppfølging da. Jeg forventer vel også at jeg må ta glukosetest, men vekstestimering har jeg ikke hørt om. Det blir interessant å se.

Det er vel litt sånn at vi bærer kg på ulike steder vi som har litt ekstra... Jeg har som regel ikke mulighet for å få på meg bukser fra hm, men fant en med mye strech og det gikk... Nå har kanskje jeg større problemer nedover legger og lår og over hoftene enn over magen da... Andre kan ha større mage, men mindre hofter, lår og legger... Støvletter for eksempel, det kan jeg bare glemme!

Ville anbefalt deg å prøve de tightsene fra hm om du er komfortabel med det... De var store og gode :) ellers har jeg kjøpt et par store strikka gensere/tunikaer/kjoler jeg har brukt over tightsene... Disse er ikke gravidklær, men likevel så store at det er god plass til både ekstra kg og liten baby :)

Når det gjelder ammebh'er har jeg ingen aning.... Jeg finner stort sett aldri bh'er til vanlig på for eksepel hm. Der har de noen ammebh'er, men de tror jeg jeg bare kan glemme... Har sett litt på ulike nettbutikker, men aner virkelig ikke...

Synes det er vanskelig å kjøpe klær på nettet pga størrelsene, men bruker zalando litt... Her kan man bestille og så sende tilbake gratis :) også her varierer størrelsene veldig da, alt etter merke...

Det jeg ikke helt fatter er at industrien ikke forstår at det er et ganske hett marked for denne type ting. Nå kan ikke jeg si noe om tall, hvor mange gravide som regnes som overvektig, men det jeg kan si noe om er at alle bukser i str 46 på HM nettbutikk var utsolgt, og det var ingen i HM-butikken her jeg bor. Det er kanskje for mye for langt at ALLE de fysiske butikkene har et GODT utvalg, men nettbutikkene kunne jo satset? Da hadde de redusert logistikk-kostnader, men gjort varen tilgjengelig.

Jeg fant en nettside med amme-bh'er i store størrelser, men glemte å lagre den som favoritt. Skal se om jeg finner den igjen :-)

jeg har en bukse fra mamalicious, den var ikke den største de hadde.

Jeg sliter med at alle mammabukser siger, og blir ikke særlig pent.

Magen blir stram og fin, bare vent

Det jeg ikke helt fatter er at industrien ikke forstår at det er et ganske hett marked for denne type ting. Nå kan ikke jeg si noe om tall, hvor mange gravide som regnes som overvektig, men det jeg kan si noe om er at alle bukser i str 46 på HM nettbutikk var utsolgt, og det var ingen i HM-butikken her jeg bor. Det er kanskje for mye for langt at ALLE de fysiske butikkene har et GODT utvalg, men nettbutikkene kunne jo satset? Da hadde de redusert logistikk-kostnader, men gjort varen tilgjengelig.

Jeg fant en nettside med amme-bh'er i store størrelser, men glemte å lagre den som favoritt. Skal se om jeg finner den igjen :-)

Opplever det samme... Og det gjelder jo ikke bare mammaklær, men også andre klær... Finner aldri noe i de store størrelsene da de går først... Uansett om man ikke er så veldig overvektig heller så er det jo ikke så enkelt å finne klær... Jeg har gått opp mellom 20 og 30 kg de siste årene og før jeg begynte å legge på meg hadde jeg også problemer med å finne klær på blant annet hm... Spesielt bukser...

Sjekk str på ammebh-er på babybanden.no, der så jeg at de har store str :)

Hei alle sammen!

Forrige torsdag var jeg på oul og det er et friskt barn vi venter (hvertfall sannsynligvis :-).

Det ble snakk om glukosetesting og vekstestimering. Skal til fastlegen 9.12 og han skal sende henvisning på dette.
Til info bare :-)

Forstår den delen når vekten kan utgjøre en risiko for mor og barn, men når det blir så mye fokus på det at man er redd for å gå på vekta? redd for å få gravidmage og former? redd for å være stolt av faktisk å kunne bære fram et barn!

Kan vel igrunn ikke klage på min BMI på 26, men med mine 75kg og 169cm er jeg faktisk regnet som overvektig. Jeg tenker faktisk så mye på det her med vekt at jeg er redd for å legge på meg den gangen her! Selv om jeg har brukt å være ganske aktiv og vet innerst inne at jeg er sunn og "frisk", og en god del av de 75 kiloene er andre ting enn det farlige fettet...
Endel av meg bekymrer seg for at jeg ligger og vipper på 0/-2kg i forhold til før gravidvekt nå når jeg er 17+5 uker gravid, en annen del av meg jubler og vil helst holde seg der eller litt mer ned...

Er det sånn det sal være? skal det være så mye press og kroppsfokus?

Sniker fra mai-forum..har bli på rundt 36, ikke gått opp noe som helst iløpet av disse 16 ukene og håper jeg slipper det! Har fått større mage men den ser bare feit ut...er førstegabgsfødende og håper jeg får babymage <3 har fått beskjed om å ta ny glukosetest etter uke 20, skal til oul neste tirsdag og håper jeg får en ekstra kontroll...
Kan bare glemme å prøve klean på hm, eineste nettbutikken jeg ser er mamalicious... Gruer meg litt til jeg må bruke mammaklær siden jeg ennå ikke har funnet noen... Ellers så er det vanskelige å finne pensko i str 42!! Blir forbanna over at butikka ikke har sko og klær i større størrelsa!!

Forstår den delen når vekten kan utgjøre en risiko for mor og barn, men når det blir så mye fokus på det at man er redd for å gå på vekta? redd for å få gravidmage og former? redd for å være stolt av faktisk å kunne bære fram et barn!

Kan vel igrunn ikke klage på min BMI på 26, men med mine 75kg og 169cm er jeg faktisk regnet som overvektig. Jeg tenker faktisk så mye på det her med vekt at jeg er redd for å legge på meg den gangen her! Selv om jeg har brukt å være ganske aktiv og vet innerst inne at jeg er sunn og "frisk", og en god del av de 75 kiloene er andre ting enn det farlige fettet...
Endel av meg bekymrer seg for at jeg ligger og vipper på 0/-2kg i forhold til før gravidvekt nå når jeg er 17+5 uker gravid, en annen del av meg jubler og vil helst holde seg der eller litt mer ned...

Det er ikke sånn det skal være!! Du er nesten å regne som normalvektig, og skal legge på deg et sted mellom 10-14 kg - og kiloene kommer naturlig nå fremover. Gled deg over at barnet i magen vokser, og at vekta øker av den grunn :) kiloene går av igjen etterpå, du er jo vanligvis en aktiv jente :) At mange her har gått opp så lite overrasker meg faktisk, men husk at vi ikke vet hvem som skjuler seg bak nicket, og damer med en høyere BMI trenger nødvendigvis ikke gå opp så mye i vekt sammenlignet med en med lavere BMI. I tillegg så er det mange som ikke legger på seg før senere/sent i svangerskapet, mens andre får kiloene tidlig for så å stagnere :) Jeg håper med å legge på meg jevnt og trutt, så kan jeg unngå noen strekkmerker fordi "alt" ikke kommer med en gang :p for opp i vekt skal jeg! Hadde en BMI på 24,5 før graviditeten, og skal derfor legge på meg mellom 12-14 kg ;)

Jeg har omtrent akkurat samme høyde og vekt som deg! Jeg er komfortabel i min kropp og vet jeg ikke er overvektig! Men jeg er sterk og muskler veier;)
Ikke vær redd for vekta - vi vokser forskjellig alle sammen! Får mer en nok tid til å løpe etter barna og gå ned igjen etter svangerskapet;)
Er sikker på at du ser smashing ut - og vekt har ikke noe å si da;) :)

Hei her ventes nr 4 og jeg har en ganske høy bmi. Har hatt det med alle de andre 3 også. Tatt glukosetest hver gang og den har hvert like fin hver gang. For store barn, men ligger vel i genene. Jeg også sliter med å finne bukser. Så si ifra hvis du finner noe

Back
Topp