BMI over 30

Visst eg reknar ut ifra kg nær eg veide meg hos legen nær eg var 12 uker så ligger eg på 29,9. E ju nestan 30 då. Men eg kan så lite om
Sånt her.

Spørsmålet handler om du er svært overvektig eller ikke. Jeg vil tro at du ikke er det ut fra din bmi :)
For at jeg skal nå 29 med min høyde må jeg gå ned drøye 20 kg i vekt :-)

Hadde litt over 30 i bmi, og må ta sånn glukosetest og får en ekstra ultralyd rundt uke 32 :) Har kraftig beinbygning, men er ikke veldig overvektig i utgangspunktet.

Jeg har bmi over 35, og er bare i uke 18 så langt, men regner med at jeg også må få ekstra oppfølging.
Det jeg lurer mest på er når man egentlig får gravidmage. Ser på magebilder av andre her inne og føler meg bare tjukk ;-)
Og så er det et problem å finne bukser som er store nok. Ikke at jeg har så stor mage at det egentlig er et must ennå, men jeg håper jo at den tid kommer.
Så jeg tenkte vel egentlig å kanskje dele litt erfaringer og tanker rundt dette med høy(ere) bmi, graviditet og div. utfordringer :-)
Noen som er interessert?

Jeg har bmi over 35, og er bare i uke 18 så langt, men regner med at jeg også må få ekstra oppfølging.
Det jeg lurer mest på er når man egentlig får gravidmage. Ser på magebilder av andre her inne og føler meg bare tjukk ;-)
Og så er det et problem å finne bukser som er store nok. Ikke at jeg har så stor mage at det egentlig er et must ennå, men jeg håper jo at den tid kommer.
Så jeg tenkte vel egentlig å kanskje dele litt erfaringer og tanker rundt dette med høy(ere) bmi, graviditet og div. utfordringer :-)
Noen som er interessert?

Jeg har BMI ca lik som deg. Har ikke blitt regnet BMI når jeg har vært på kontroll, men har tatt det opp selv da jeg er litt bekymret for bla svangerskapsdiabetes... Har tatt en glukosebelastningstest og skal ta en litt senere i svangerskapet... Sliter også litt med klær og tenker mye på andre ting... Deler gjerne erfaringer så send meg gjerne en pm om det er interessant :)

Har en bmi på 32. Skal ta en glukosebelastningstest, utover det vet jeg ikke om det blir noe mer oppfølging... Har vært gjennom to svangerskap som overvektig, og begge forekom uten komplikasjoner. Babyene var 3020 og 3200 når de ble født.

Jeg har fått større mage. Men den er ikke så fast, så føler meg i grunn bare tykk :/
Veldig ekkelt når noen får for seg at de skal kjenne på gravidmagen, så disser den skikkelig :(

Synes å huske at det ble bedre utover i svangerskapet. Ble fastere og strammere, men litt myk og deigete på undersiden...

Eg har BMI på 33-34, var omtrent det samme forrige gang, litt lavare første gong. Denne gongen skal eg ta glukosebelastningstest rundt veke 28. Har ikkje fått beskjed om nokon annan oppfølging, har ikkje hatt noko ekstra dei forrige gongane.

Har aldri hatt symptom på diabetes. Begge ungane mine var store ved fødsel (4440 og 4540 g), men så var både eg og faren ganske store og (3,9 og 5 kg).

Bmi førgravid ble regnet ut til 35,2, men har gått ned 3,5kg, så nå er den denne på 33-34. Jeg har ingen problemer med å finne klær. Bruker 40-42 i hm sine gravidbukser og M/L i andre plagg fra mammakolleksjonen. Kjøper stort sett L da, sånn at jeg har litt å gå på. Må ned 10kg for å komme ned på 29 i bmi for jeg er lav.

Jeg skal på glukosetest i uke 28, og vekstestimering om 4-5 uker. Er 19 uker i dag. Følte meg så dum på oul i dag. Ante ingenting om at man må på ekstra ul eller noenting når man har høy bmi. Hadde ikke det de to første gangene. Etter oul fikk jeg bare et skjema i hånden av jordmor, som jeg skulle levere i resepsjonen. Trodde først det var til å levere til lege eller jordmor på neste kontroll jeg. Hadde jeg ikke spurt hadde jeg gjort det.. Syns oppfølgingen er utrolig dårlig, ingen nevner noe om kosthold eller trening eller ekstra oppfølging for å forebygge unødig vektoppgang.

Jeg har bmi på 30. Skal ha glykosebel. test, men ikke noe mer enn det. Fikk heller ingen annen beskjed på OUL.

Jm snakker om vekt og at jeg skal prøve å holde den stabil gjennom svangerskapet. Har fått noen brosjyrer, men lite nytt.

Lever sundt, men pga sykdom siste året, lite bevegelse (og litt vel mye kos) ble det 10kg pluss siste året.

Bmi førgravid ble regnet ut til 35,2, men har gått ned 3,5kg, så nå er den denne på 33-34. Jeg har ingen problemer med å finne klær. Bruker 40-42 i hm sine gravidbukser og M/L i andre plagg fra mammakolleksjonen. Kjøper stort sett L da, sånn at jeg har litt å gå på. Må ned 10kg for å komme ned på 29 i bmi for jeg er lav.

Jeg skal på glukosetest i uke 28, og vekstestimering om 4-5 uker. Er 19 uker i dag. Følte meg så dum på oul i dag. Ante ingenting om at man må på ekstra ul eller noenting når man har høy bmi. Hadde ikke det de to første gangene. Etter oul fikk jeg bare et skjema i hånden av jordmor, som jeg skulle levere i resepsjonen. Trodde først det var til å levere til lege eller jordmor på neste kontroll jeg. Hadde jeg ikke spurt hadde jeg gjort det.. Syns oppfølgingen er utrolig dårlig, ingen nevner noe om kosthold eller trening eller ekstra oppfølging for å forebygge unødig vektoppgang.

Visste ikke at man måtte på ekstra UL ved overvekt?! Ingen som har sagt... Nå skal vi på OUL på fredag da så kanskje de sier noe om det da,,, ingen har egentlig sagt noe om vekta mi, men jeg har tatt det opp selv da... Har også gått opp noen kg de siste 18 ukene da så kjenner jeg er litt bekymra, men... Heller ikke hørt noe om vekstestimering på baby...

Visste ikke at man måtte på ekstra UL ved overvekt?! Ingen som har sagt... Nå skal vi på OUL på fredag da så kanskje de sier noe om det da,,, ingen har egentlig sagt noe om vekta mi, men jeg har tatt det opp selv da... Har også gått opp noen kg de siste 18 ukene da så kjenner jeg er litt bekymra, men... Heller ikke hørt noe om vekstestimering på baby...

Var nytt for meg og, og syns ul med vekstestimering i uke 24 er vel tidlig.. Men fikk jo ikke vite noenting, så det er jo sikkert en god grunn til at de tar det da, men jeg fikk ingen info. Måtte faktisk spørre damen i resepsjonen om hva det var, for jordmor sa jo ikke det en gang.

Ja, har bmi på 30,5 ca.. Har ikke hørt noe om noe ekstra kontroller, men må sikkert ta den glukosetesten.. Men ser selv at jeg har jo for mye på kroppen, men føler meg langt fra feit! :)

Noen som er interessert?
Jeg har bmi på 32 og har ganske så "henge mage" fra første svangerskap. Så nå til å begynne med ser jeg bare "feit" ut, men vet at gravidmagen kommer etter hvert:) er veldig kjedelig da jeg har så lyst på en fin babykul uten alt det ekstra:(

Jeg fikk det forje svangerskap da jeg pcos og hadde svangerskapsdiabetes så var fare for stor baby. Men gikk veldig fint. Gutten min var 3965 :)

Tips til dere som ikke har fått fast mage enda, bruk strømpebukse! Det jevner og former magen litt! Jeg bruker det mye.

Tips til dere som ikke har fått fast mage enda, bruk strømpebukse! Det jevner og former magen litt! Jeg bruker det mye.

Jeg gjør det samme :) eøler gravidbukse med sånn tøystykke over magen. Former magen veldig fint,., nå har magen min begynt å bli litt fastere, men ser fortsatt ikke helt gravid ut uten klær på...

Back
Topp