BLW-tråden

Vi har satt i gang med en kombinasjon, og han elsker det! Lar han holde og spise ting som ovnsbakt søtpotet, avokado, banan, vannmelon, potet osv. Ting som går lett i oppløsning. I tillegg får han hirsegrøt med aprikos-mos og smør / olivenolje :) får han sjansen gjør han så godt han kan med å spise grøt med hendene også, haha :p
 
Vi kombinerer det også. Han får noe å holde i og spise på når vi spiser middag.
Gulrot var bedt rå. Vaffel var awsome, paprika, squash, var helt ok..
Her går jo alt til prøvesmaking i munnen uansett hva det er.. så er ikke akkurat vanskelig å få han til å smake
 
Började så smått idag med broccoli och avocado. När vi kommer hem nästa vecka skall vi börja med gröt (mtp järnintag) så det blir en kombination på oss också. Avocadon spydde han utav, broccoli däremot var en hit :)
 
Legger vi noe mat foran ho, angriper ho det med en gang [emoji2][emoji23] Men lite som går inn og prøv å gi ho noe med skje, da kniper ho igjen [emoji23]
 
Her har vi begynt med å gi smaksprøver med skje. Foreløpig er alt en hit [emoji4] Vi tenker oss en kombinasjon, men er på ferie, og da har det vært enklest nå å gi ned skje [emoji4]
 
Her startet vi med agurk i går og pære i dag. Pæren var størst hit. Tydelig at han liker litt tyggemotstand! Tenker prøve oss med en brødskalk i morgen :)
 
Ellers har vi prøvd store biter av mye rart, og det meste prøves i alle fall. En kjøttbit var veldig populært å suge på!
Minst hell har vi hatt med grøt (litt på siden av blw, jeg vet), så da lager vi grøt-vaffel i stedet:)
 
Gleder meg til å prøve kjøtt også! Enn så lenge er han storfornøyd med å få sitte ved bordet og spise mat som oss. Etter at jeg gikk til innkjøp av ny kniv som kutter maten med rifler gikk agurk ned på høykant til middag.
 
Testade grötpinnar imorse - blev ganska smuligt så det var en del som fastnade sådär obekvämt på tungan. Bebis fick två pinnar och skulle tippa på att det var ca 2 gram som gick ned. Dessutom så blev det ett oppkast så då hamnar vi väl på minus.
 
Forsøkte brød med leverpostei i dag, den nye konsistensen ble ikke godt mottatt[emoji85] Brakk seg og kastet opp/gulpet... men tror ikke smaken var så verst, for slikket fint av leverpostei på fingrene[emoji5]
 
Skumpinner (de man kjøper på butikken) er en stor hit her i huset! Han begynner nå å skjønne at han kan spise dem, selv om frustrasjonen er stor når han ikke forstår hvordan han skal få tak i biten inni hånda [emoji23][emoji23]
Begynner å bli klar for å teste andre ting nå!
 
Forsøkte brød med leverpostei i dag, den nye konsistensen ble ikke godt mottatt[emoji85] Brakk seg og kastet opp/gulpet... men tror ikke smaken var så verst, for slikket fint av leverpostei på fingrene[emoji5]
"Vanlig" brødskive, ristet eller skalk? Mini her har kun smakt på brødskalk hittil (av brødting altså). Han er tydelig mest glad i mat som er litt hard. Godt for gommene antar jeg... Tenker jeg skal prøve med ristet brød etterhvert. Planen er å begynne med leverpostei snart :)
 
"Vanlig" brødskive, ristet eller skalk? Mini her har kun smakt på brødskalk hittil (av brødting altså). Han er tydelig mest glad i mat som er litt hard. Godt for gommene antar jeg... Tenker jeg skal prøve med ristet brød etterhvert. Planen er å begynne med leverpostei snart :)

Var "vanlig" brødskive i ørsmå biter i dag, men vurderer å prøve skalk i morgen slik at hun kan bli vant med ting som ikke går umiddelbart i oppløsning. Vet at hun brekker seg på samme måte om det er en piiiitteliten klump i middagen jeg har laget (stavmikset for dårlig) eller grøten, så tror ikke det er bedre med ristet sånn sett.. Skumpinner liker hun godt siden de går helt i oppløsning, kanskje jeg må putte leverpostei på de..?[emoji38]
 
Var "vanlig" brødskive i ørsmå biter i dag, men vurderer å prøve skalk i morgen slik at hun kan bli vant med ting som ikke går umiddelbart i oppløsning. Vet at hun brekker seg på samme måte om det er en piiiitteliten klump i middagen jeg har laget (stavmikset for dårlig) eller grøten, så tror ikke det er bedre med ristet sånn sett.. Skumpinner liker hun godt siden de går helt i oppløsning, kanskje jeg må putte leverpostei på de..?[emoji38]
Er så ulikt hva de små foretrekker! Er nok bare å prøve seg fram :)
 
Vi har også starta sånn smått med BLW her. Har bestemt meg for å teste det ettersom grøtspisinga ikke har vært noe suksess fram til nå. Og det har gått kjempebra! Har latt mini få spise dampet brokkoli, mango, banan og skumpinner og han digger det maksimalt! Endelig er det gøy med måltider, for oss begge to! Nå i starten spytter han ut mesteparten, men det er helt vanlig har jeg lest. Etterhvert vil de lære seg å tygge maten og svelge den :) men han får nå likevel i seg en god del, fant brokkolirester i bleia hans i morgest, hehe!
 
Back
Topp