BLW-tråden

Tiaso

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Vi har tenkt å prøve oss på blw, barnestyrt mattilvenning.
Lille her er enda bare 3.5 måned så er jo en stund til vi setter igang, men hadde vært kjekt å høre fra andre som skal gjøre det samme. Kanskje er det noen som ikke har hørt om blw som joiner også? Vi tenker å gi henne helt samme mat som oss, starter gjerne med litt brokkoli eller fisk fra min tallerken, men tar det som det kommer.
Dere andre som vil kjøre blw, hva starter dere med eller tar dere det som det kommer?
 
Jeg har tenkt å prøve blw :) men har ikke satt meg supergodt inn i det enda :p men hva vi begynner med kommer litt an på om han har fått tenner eller ei også.. søstera mi har brukt det på sine, så
må høre litt mer med henne hva hun gjorde ;)
 
Har lest litt om det, men ikke nok til å ha satt meg inn i det. Vi gikk på en gigasmell med 1-åringen og tilvenning av fast føde, så vi får se.
Håper bare vi klarer 6 mnd med fullamming først:)
 
Jeg har tenkt å prøve blw :) men har ikke satt meg supergodt inn i det enda :p men hva vi begynner med kommer litt an på om han har fått tenner eller ei også.. søstera mi har brukt det på sine, så
må høre litt mer med henne hva hun gjorde ;)
Så lenge maten er kokt så kan de tygge ganske bra med gommene. Så video av en på 5-6 mnd som gomlet i seg kylling.
 
Så lenge maten er kokt så kan de tygge ganske bra med gommene. Så video av en på 5-6 mnd som gomlet i seg kylling.
Ja, det er hvis de får tenner tidlig det blir litt skumlere og man kanskje må være litt mer forsiktig med hva man gir, for da kan de tygge av større biter :)
 
Tenkte å prøve noe lignende, men har ikke satt meg inn i "BLW". Får oppdatere meg litt mer på det :) Er det noen gode nettsider på det?
 
Har lest litt om det, men ikke nok til å ha satt meg inn i det. Vi gikk på en gigasmell med 1-åringen og tilvenning av fast føde, så vi får se.
Håper bare vi klarer 6 mnd med fullamming først:)
Hva som ble smellen med 1-åringen? :)
 
Noen som vet av noen norske nettsider om det? :p leser vanligvis masse engelsk, men syns slikt blir så kjedelig på engelsk :p
 
Hva som ble smellen med 1-åringen? :)

Begynte med grøt da hu var 6 mnd, men magen hennes slo seg fullstendig vrang, og siden har mat og mage vært et kapittel for seg selv.. Først nå når hun er blitt 19 mnd vil hun smake på mat med biter i og spise brød. Drikke har vi også slitt med å få i henne. En periode var det så ille at vi jublet om hun drakk mer enn 50 ml på en dag. Hun vil sjeldent spise selv. Det har vært en lang og tung prossess, så håper det blir enklere med Tomine.
Mistenker selv at mat hadde vært enklere for 1-åringen om hun hadde fått smakt og spist selv fra starten av:)
 
Tenker også at vi skal prøve med det, men jeg må bare sette meg litt mer inn i det først :)
 
Begynte med grøt da hu var 6 mnd, men magen hennes slo seg fullstendig vrang, og siden har mat og mage vært et kapittel for seg selv.. Først nå når hun er blitt 19 mnd vil hun smake på mat med biter i og spise brød. Drikke har vi også slitt med å få i henne. En periode var det så ille at vi jublet om hun drakk mer enn 50 ml på en dag. Hun vil sjeldent spise selv. Det har vært en lang og tung prossess, så håper det blir enklere med Tomine.
Mistenker selv at mat hadde vært enklere for 1-åringen om hun hadde fått smakt og spist selv fra starten av:)
Huff. Hørtes ikke ut som at det har vært så enkelt. Får håpe det går bedre for Tomine ja :)
 
Min første likte aldri grøt eller pureer..nektet å gape opp.. Men hun spiste brokkolitrær, skiver, banan og biter med avokado fra hun var 6 mnd...så lenge hun fikk styre seg selv!
 
Hvordan er det å gi smaksopplevelser mens man ammer..? Hva er grunnen til at man ikke skal starte tidlig med å smake på ting (men uten biter og ikke for å spise, bare for å smake)?
 
Hvordan er det å gi smaksopplevelser mens man ammer..? Hva er grunnen til at man ikke skal starte tidlig med å smake på ting (men uten biter og ikke for å spise, bare for å smake)?
Man bør ikke starte før de er 4 måneder fordi tarmene deres ikke er utviklet nok til å takle annet enn melk/mme :) men når babyen er fylt 4 måneder så kan du godt starte med smaksprøver samtidig som du ammer :)
 
Back
Topp