Blod donor

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Før i tiden var det mange hjelpene sjeler. I dag er blodmangel i bankene ikke til å unngå.

Gir du blod?

Hvorfor ikke?

Hva skal til for at du skal bruke 30 min vær 4 mnd hos en blodbank?

Last edited:
Ikke tre min, tretti min minst vel?

Jeg var, til jeg ble gravid med eldste. Så var jeg gravid og ammende og gravid og ammende og.... Ja. Skal begynne igjen etter denne babyen er stor nok

Nå gir jeg jeg morsmelk da. Skrikende mangel etter det også

Har gitt i mange år, men pga en bilulykke hvor jeg selv fikk blod og graviditet etter det, har jeg ikke gitt på 3 år. Men planen er å begynne å gi igjen.

Jeg gir blod. Har mer enn nok, men kan bare gi to ganger i året pga produserer sakte.
Synes det er viktig å bidra til fellesskapet, og dette koster meg ikke mye tid eller energi. Tenker også at en dag er det kanskje jeg som har vært i en ulykke, og må ha blod! Og da håper jeg at vi har !

Nei, jeg gir ikke blod fordi jeg har så lavt jern at jeg ikke får bli donor dessverre. Hadde donert blod hvis jeg kunne

Jeg var, til jeg ble gravid med eldste. Så var jeg gravid og ammende og gravid og ammende og.... Ja. Skal begynne igjen etter denne babyen er stor nok

Donering av morsmelk syns jeg det bør bli enda mer fokus på. Kanskje du kan informere litt om det i en ny tråd :)

Retta:p

Jo Jeg skulle ha gitt melk men jeg klarer ikke å produsere nok til L en gang kanskje neste graviditet:)

Nei desværre så kan eg ikkje gi :(
Men tusen takk till alla dere som gir. Dere er fantastiske å reddar liv :-)

Nei gjør ikke det fordi bor mange timer unna sykehus og har sprøyteskrekk. Så stikkes når jeg må.

Er blodgiver sjølv om eg besvimer når eg ser nål og blod.
Så når eg har time, står sjukepleieren klar med kalde kluter når eg setter meg i stolen. :-)

Nett nå har eg pause pga fødsel. :-)

Jeg var klar for å gi blod. Hadde fylt ut alt, var kun en måned unna helsesjekk. Også startet jeg med IVF, så da fikk jeg ikke lov. Skal starte prosessen på nytt etter baby er ut :)

Jeg fikk ikke lov sist. "Blodtypen din er så sjelden, så vi får ikke bruk for den her.".
Siden da har jeg ikke prøvd å søke på nytt.. Vil bli gravid og få baby først før jeg prøver meg igjen.

Prøvde å bli blodgiver i Norge men ble satt ganske mange år i karantene fordi min mann kommer fra egypt.
Flyttet til Sverige og er blodgiver her, er O + så veldig bevisst på at mange kan ha nytte av blodet mitt.
Minner meg på at jeg må ringe og si jeg er gravid så må vente :)

Back
Topp