Blir gal snart. !!!

Bkno1076532

Forelsket i forumet
Gleder meg litt til hverdagen begynner igjen. Har en ting med at jeg syns ungene burde ha en tur ut hver dag og leke.ikke bare være inne og se tv osv. De er 9 år og klarer ikke aktivisere seg selv, krangler og klager på alt så snart de kommer ut. Henger kun på altan og jeg kjenner jeg blir gal snart. Ikke har jeg kropp til og være aktiv ute heller med termin like rundt hjørnet. Føler jeg går og kjefter på de Hele dagen og kjenner jeg blir sprø snart.

Flere som har det sånn?

Høres slitsomt ut. Kanskje du må finne et prosjekt til dem? Noe som tar tid, utfordrer hjernen og som gir en belønning når den er utført kanskje. Belønning kan jo være en tur på kino e.l.
Om du googler så finner du sikkert mye rart.

En del kranglig her også og litt klagin på kjedsomhet men da setter vi de i gang å rydde ;) Er ikke ute hver dag desverre, men bor på vestlandet. Forta oss ut når de var snø og fint, ellers høljregn.

Kan ikke pappaen deres være med ut?
Vi er med vårt barn ut, alle har godt avå lufte seg litt i løpet av dagen

Har dere prøvd Geo Catching? Førstemann til å finne flest av 3 feks?
Med en belønning til slutt?

Det funket som bare det for ei på 11 som hadde null interesse for utendørsliv :p

Kan ikke pappaen deres være med ut?
Vi er med vårt barn ut, alle har godt avå lufte seg litt i løpet av dagen

En på ni trenger da ikke at mor og far er med ut hele tiden?
Her er vi sjeldent ute fortiden, for det har vært for kaldt. Så du kan si barna kjeder seg litt ;)

Kjenner meg igjen. Sitter her med en nyfødt og en på 2 år. Pappa'n har vært på turnus i en uke, og ALLE har vært opptatt hele uken.

Gleder meg til hverdagen jeg og. Ikke fordi jeg gleder meg til at ungen skal ut å få mer aktivitet, for det får han, og jeg er uansett hjemme med han. Men hver gang mannen er hjemme mer enn to-tre dager i strekk, så når trassingen nye høyder, og de kjefter og krangler hele tida (far og sønn altså). Så jeg kjenner jeg er sliiiiiten og gleder meg til mannen skal på jobb igjen og det bare er meg og guttungen igjen.

O
En på ni trenger da ikke at mor og far er med ut hele tiden?
Her er vi sjeldent ute fortiden, for det har vært for kaldt. Så du kan si barna kjeder seg litt ;)
Om barna bare krangler ig klager kan foreldre godt være med ut. Både store og små trenger litt frisk luft.
Men nei ikke hele tiden

Vokst opp foran tv og data virker det som ;) Bør klare å finne på noe når de i tillegg er to stykker. Har de ingen venner de kan være med?

O

Om barna bare krangler ig klager kan foreldre godt være med ut. Både store og små trenger litt frisk luft.
Men nei ikke hele tiden

At barna blir med på familieturer ol er jeg enig i, at foreldre flyr etter store barn for å aktivesere de er litt feil synes jeg, da forstår jeg at barn må ha hjelp til alt i dag.
Her får unga sitte med sureminer på trappen om de ikke finner på noe.
Og det gjør de sannelig etterhvert også :)

Her hiver jeg ut ungene på 3.5 år og 5 år også :P De får klare å leke seg litt ute alene :P Hender de henger på verandaen de også, men da blir jeg streng og sier de får sette i gang med et eller annet :P Hehe.. Da gjør de som regel det ;)

Suring og klaging orker jeg ikke :P

Har en som løper, hopper, slir og klatrer inne. Ber han gå ut å gjøre det men da står han bom stille gitt. Merkelig hvordan den energien plutselig blir borte så fort han kommer ut og kribler når han er inne.

Her er alle ute minst en gang om dagen uansett vær. Men kjenner meg igjen. 9 åringer kjeder seg så lenge de ikke har en skjerm å glane på

Jeg gleder meg også til hverdagen igjen. Mest fordi vi har mistet alt av rutiner.. Ungene koser seg :)

Gleder meg til hverdagen jeg og. Ikke fordi jeg gleder meg til at ungen skal ut å få mer aktivitet, for det får han, og jeg er uansett hjemme med han. Men hver gang mannen er hjemme mer enn to-tre dager i strekk, så når trassingen nye høyder, og de kjefter og krangler hele tida (far og sønn altså). Så jeg kjenner jeg er sliiiiiten og gleder meg til mannen skal på jobb igjen og det bare er meg og guttungen igjen.
Pappaen som trasser?
Hvor gammel er sønnen?

Jeg forstår ikke helt hvordan man kan kommandere barna ut hver dag, mens de voksne er inne jeg. Skulle gjerne gjort det av og til selv, for det er ikke alltid jeg har lyst til og gå ut, og jentungen hadde selvfølgelig hatt godt av det. Men hvis hun ikke har lyst, så klarer ikke jeg og argumentere med hvorfor hun må mens jeg slipper! Da får jeg enten kle på meg og bli med, eller så får hun slippe!

Back
Topp