Ja, jeg har absolutt tenkt til å amme. Det er såpass med fordeler for både mor og barn i det, at jeg tenker at det er noe jeg vil legge litt ekstra innsats i for å sikre går seg til.
Har heldigvis med meg noen erfaringer fra sist gang, som jeg håper vil være til hjelp denne gangen. Den gangen var jeg liksom ikke helt forberedt - på hvor sliten, øm og sår man er etter fødselen. Hvor vondt det er at baby suger seg fast, og hvor lang tid det tar å få til selve melkeutdrivelsen og stabilisere et spisemønster.. Det ble vel forsøkt kommunisert, men jeg tok det ikke inn over meg før jeg opplevde det, og selv da var det vanskelig å takle på en god måte, for jeg var så sjukt sliten, mentalt.
Men det gikk seg til. Den gule ungen som aldri meldte seg til måltid ble kvikkere, produksjonen om først var treig pga manglende stimulans fra baby (og etterhvert ble overstimulert og jeg overproduserte melk, for å toppe kaka av problemer!).
Alt gikk seg til! Etter et par måneder var vi over kneika og det var luksus. Sovende nattamming, sytalaust på reise, og sååå utrolig koselig der man satt i sofaen med det lille nurket som puster tyngre og tyngre utover kveldens siste amming, før den til sist gir seg hen og sovner.. <3 Finnes få ting som er bedre, altså. Vel verdt det!