Blir det diebarn eller flaskebarn?

Jeg skal ikke amme.
Med første var det blod og tårer i to uker, en baby som gikk ned, og ekstremt dårlig hjelp fra sykehus og jordmor. Lang historie, endte med at det ble sendt varsel til sykehuset pga diverse situasjoner. Helsestasjonen mente det var fare for helse pga måten sykehuset gjorde det på.. Endte selv med en fødselsdepresjon. Ammingen er et så betent tema, og er fortsatt vanskelig for meg å tenke på. Ønsker ikke å amme med andre i det hele tatt. Da vil jeg være der for barnet mitt 100% som mamma. Noe jeg ikke klarte med første, de 4 første mnd pga fødselsdepresjon
 
Aner ikke, men får jeg til å amme og trives med det gjør jeg sikkert det, men kommer nok til å gå over til pumpe/flaske slik at far også kan bidra så mye som mulig etter en stund.
Dette er jo 1. så vi må nesten se hva som passer oss best :)
 
Æsj jeg HATET å amme:yuck: Hadde så vanvittig mye melk, druknet jo babyen... og til tider meg selv. Baby ble urolig og fikk vondt i magen fordi hen måtte ta pauser hele tiden for å ikke drukne. Åh vi kavet så mye med det. I tillegg fikk jeg brystbetennelse siden jeg aldri fikk tømt brystene helt, også fikk jeg sopp siden de lakk så mye og var omtrent konstant fuktig. Kunne ikke dra ut av huset de 5 første mnd, for når utdrivningsrefleksen satte i gang så måtte jeg sitte med en svær håndduk på det ene brystet mens baby diet på det andre.
Rett før baby ble ett år så ville hen ikke mer, hen oppdaget at fast føde var mye bedre. Da kontrollerte hen inntaket selv. Tok over ET ÅR!!!! før brystene var helt fri for melk etter ammeslutt, hadde såååå vondt. De var så sprengt:sad015

Så er veldig spent på denne gangen. Alt er jo så forskjellig fra gang til gang. Kanskje jeg ikke produserer nok melk denne gangen? :nailbiting:
 
Ammer enda mini som snart blir 2 år.
Har ammet til 18 mnd første gang, og 11 mnd andre gang.
Så det blir nok amming igjen ja :happy:
 
Jeg har forøkt å amma begge mine, men fikk ikke melken til å strømme (selv med hjelp av legemidler). Så jeg vet at det ikke blir noe amming med nr. 3. Deilig å vite at jeg slipper det stresset, da det var en stor påkjenning å ikke få det til.
 
Jeg håper å amme igjen, førstemann ammet jeg til han var 1 år ca. Fullammet til 7 mnd!
Savner den kosen så håper jeg får til med denne også <3
 
Skal amme dersom babyen får det til. Ammingen med frøkna gikk knirkefritt fra dag 1 til vi avslutta da hun var litt over 13 mnd :)
 
Ammet førstemann til han var 10 mnd, da ville han ikke mer.
Pga kolikk og låsing i nakken så hadde vi en del utfordringer med stillinger osv...
Hvis nestemann får samme problemer så er terskelen en god del lavere for å begynne med mme :)
 
SKAL amme. :b Sleit med det første gang, tok tre måneder før jeg fikk det til ordentlig, men jeg ga meg ikke. Så skal definititv amme denne gang og!
 
Æsj jeg HATET å amme:yuck: Hadde så vanvittig mye melk, druknet jo babyen... og til tider meg selv. Baby ble urolig og fikk vondt i magen fordi hen måtte ta pauser hele tiden for å ikke drukne. Åh vi kavet så mye med det. I tillegg fikk jeg brystbetennelse siden jeg aldri fikk tømt brystene helt, også fikk jeg sopp siden de lakk så mye og var omtrent konstant fuktig. Kunne ikke dra ut av huset de 5 første mnd, for når utdrivningsrefleksen satte i gang så måtte jeg sitte med en svær håndduk på det ene brystet mens baby diet på det andre.
Rett før baby ble ett år så ville hen ikke mer, hen oppdaget at fast føde var mye bedre. Da kontrollerte hen inntaket selv. Tok over ET ÅR!!!! før brystene var helt fri for melk etter ammeslutt, hadde såååå vondt. De var så sprengt:sad015

Så er veldig spent på denne gangen. Alt er jo så forskjellig fra gang til gang. Kanskje jeg ikke produserer nok melk denne gangen? :nailbiting:

Høres ut som min historie! Jeg hadde i tillegg fødseldeprisjon de først mnd og orker egentlig ikke tanken på å holde babyen, og så måtte jeg amme i tillegg... og alle sa hvor heldig jeg var som hadde så mye melk:crybaby2Her ble det naturlig slutt på dagen da han var 6 mnd. Nektet å ta tak lengre og hørtes ut som om jeg slo han hver gang jeg prøvde å legge han til, fortsatte nattammingen frem til han var 7 mnd, og da ville han ikke det lengre heller. Og den følelsen da jeg var ferdig med å amme er ubeskrivelig! Følte meg så fri og følte at jeg fikk masse energi:smiley-ashamed004
Men tenker jeg skal prøve en gang til, kanskje ikke produksjonen blir så stor, eller at det ikke kommer så fort? Om ikke så går jeg nok over til flaske tidligere. Var ikke lettvint for meg når jeg ikke kunne amme offentlig fordi jeg og babyen ble gjennomvåt hver gang, så ble veldig isolert til hjemmet.
 
Jeg har også hatt overproduksjon av melk begge gangene jeg har ammet. Med sist barn prøvde jeg blokkamming for å få ned produksjonen, det var veldig effektivt. Det står om det på amme hjelpen sine sider. :)
 
Høres ut som min historie! Jeg hadde i tillegg fødseldeprisjon de først mnd og orker egentlig ikke tanken på å holde babyen, og så måtte jeg amme i tillegg... og alle sa hvor heldig jeg var som hadde så mye melk:crybaby2Her ble det naturlig slutt på dagen da han var 6 mnd. Nektet å ta tak lengre og hørtes ut som om jeg slo han hver gang jeg prøvde å legge han til, fortsatte nattammingen frem til han var 7 mnd, og da ville han ikke det lengre heller. Og den følelsen da jeg var ferdig med å amme er ubeskrivelig! Følte meg så fri og følte at jeg fikk masse energi:smiley-ashamed004
Men tenker jeg skal prøve en gang til, kanskje ikke produksjonen blir så stor, eller at det ikke kommer så fort? Om ikke så går jeg nok over til flaske tidligere. Var ikke lettvint for meg når jeg ikke kunne amme offentlig fordi jeg og babyen ble gjennomvåt hver gang, så ble veldig isolert til hjemmet.

Signerer både fødselsdepresjon og den intense hylingen når man skulle legge babyen til.. Kunne heller ikke amme offentlig, melk OVER ALT... Så følte jeg at man ikke kunne si høyt at det var et problem, fordi alle mente det var bedre med mye melk enn ingen melk. Jeg tenker at begge deler et like ødeleggende og frustrerende. Det var ren lykke og befrielse når jeg kunne legge vekk amming:D

Jeg skal gi det et forsøk denne gangen også, men nå vet jeg at det ikke er farlig å slutte tidligere hvis det ikke går. Da kan jeg heller kjøpe meg en god elektrisk pumpe å pumpe til baby isteden, om det skulle vise seg at jeg får like mye melk denne gangen. Er mer komfortabel med pumping og flaske for å si det sånn, har litt mer kontroll da og både jeg og baby har det nok bedre da:happy:
 
Jeg har også hatt overproduksjon av melk begge gangene jeg har ammet. Med sist barn prøvde jeg blokkamming for å få ned produksjonen, det var veldig effektivt. Det står om det på amme hjelpen sine sider. :)

Ja dette var noe jeg leste om 4 år etter at vi var ferdig med amming:banghead: Fikk jo ikke hjelp fra noen, og ikke googlet jeg heller for da ble jeg bare enda mer stresset. Men denne gangen er jeg litt klokere:pompus:
 
Ja dette var noe jeg leste om 4 år etter at vi var ferdig med amming:banghead: Fikk jo ikke hjelp fra noen, og ikke googlet jeg heller for da ble jeg bare enda mer stresset. Men denne gangen er jeg litt klokere:pompus:

Ja, man hører ikke så mye om overproduksjon. Men det kan være skikkelig vanskelig. Med mitt andre barn førte det til at hun gulpet skikkelig masse. Måtte alltid ha med klesskift både til meg og henne. :confused: men heldigvis fikk jeg melken mer under kontroll rundt 3 mnd.
 
Har veldig lyst til å prøve å få det til. Førstemann ammet jeg kun til han var 6 uker, så måtte vi begynne med tillegg å da ville han ikke ha pupp lenger. Med andremann så var det samme leksa, men der fikk jeg fullamme til han var 4 mnd, så håper på enda lengre med spira i magen;)
 
Dette blir nr 3 så håper jeg får ammet denne gangen også :)
 
Ønsker å amme denne også. Ammet storesøster til hun var to. Hadde mye melk og høyt trykk, så hun trengte bare å svelge unna. På morgenen måtte jeg vaske veggen og gulvet for melk. Pumpa også masse som jeg frøs ned i isbitposer for så å ha de i grøten og middagene hennes da hun ble eldre. Funka supert!
 
Æsj jeg HATET å amme:yuck: Hadde så vanvittig mye melk, druknet jo babyen... og til tider meg selv. Baby ble urolig og fikk vondt i magen fordi hen måtte ta pauser hele tiden for å ikke drukne. Åh vi kavet så mye med det. I tillegg fikk jeg brystbetennelse siden jeg aldri fikk tømt brystene helt, også fikk jeg sopp siden de lakk så mye og var omtrent konstant fuktig. Kunne ikke dra ut av huset de 5 første mnd, for når utdrivningsrefleksen satte i gang så måtte jeg sitte med en svær håndduk på det ene brystet mens baby diet på det andre.
Rett før baby ble ett år så ville hen ikke mer, hen oppdaget at fast føde var mye bedre. Da kontrollerte hen inntaket selv. Tok over ET ÅR!!!! før brystene var helt fri for melk etter ammeslutt, hadde såååå vondt. De var så sprengt:sad015

Så er veldig spent på denne gangen. Alt er jo så forskjellig fra gang til gang. Kanskje jeg ikke produserer nok melk denne gangen? :nailbiting:

Jeg hadde det også sånn, men så bynte jeg å pumpe det ene brystet mens Lillemor diet på det andre, så bytta jeg. Brukte ca 2 kopper fra Avent sin pumpe på hvert bryst. 3 på morgenen. Så frøys jeg det i isbitposer å brukte i fast føde senere.
 
Back
Topp