Bleier

Jeg skjønner liksom ikke helt det der med at tissen skal ligge ned i bleien. Den er jo så liten [emoji14] den får bare ligge som den ligger her [emoji14]
 
Ikke bare her der er lekkasjer ser jeg. Skjønner virkelig ikke hvorfor. Både libero og Pampers kom det bæsj ut på siden flere ganger. Rema sine lakk tiss gjennom. Dritt :p
 
Jeg skjønner liksom ikke helt det der med at tissen skal ligge ned i bleien. Den er jo så liten [emoji14] den får bare ligge som den ligger her [emoji14]
Den flytter jo på seg inni der, så her har det hjulpet lite å passe på hvordan den ligger ved bleiepåsetting.
 
Jeg skjønner liksom ikke helt det der med at tissen skal ligge ned i bleien. Den er jo så liten [emoji14] den får bare ligge som den ligger her [emoji14]
Den flytter jo på seg inni der, så her har det hjulpet lite å passe på hvordan den ligger ved bleiepåsetting.
 
Vi har prøvd både Pampers, Liebro og Rema sine bleier nå. Pampers og Liebro syns jeg funker like godt foreløpig egentlig, men Rema sine syns jeg lekker både bæsj og tiss... Mulig de er litt store i størrelsen, og at det er grunnen. Må bruke str 2 i både Liebro og Pampers.
 
Her lekker det uansett hva vi bruker, så da har vi holdt oss til Libero Touch som vi synes er det mykeste.
Vesla bæsjer ikke hver dag så når det først kommer så tyter det ut uansett, opp i nakken og ned til anklene! :p
 
Jeg fatter ikke at dere godtar bleier som lekker sånn alle veier. Da passer de jo ikke.

Jeg kan telle på fingrene de gangene vi har hatt lekkasje ut på klær fra bleiene. Vi har nå vårt tredje bleiebarn så det er ikke mange pr unge...
 
Jeg fatter ikke at dere godtar bleier som lekker sånn alle veier. Da passer de jo ikke.

Jeg kan telle på fingrene de gangene vi har hatt lekkasje ut på klær fra bleiene. Vi har nå vårt tredje bleiebarn så det er ikke mange pr unge...

Spørs jo HVORFOR det er lekkasje også da..når lekkasjen kommer navelen så er nok mengden litt i overkant i forhold til hva man kan forvente ;) de andre gangene vi har hatt uhell er det vi som ikke har brettet ut bleiene skikkelig rundt lårene (haha..fryktelig dårlig forklart men..)
 
Jeg vet ikke hvordan jeg ikke kan akseptere lekkasje, når det på en måte skjer uansett tiltak jeg gjør. Går jeg opp en str kommer bleien til å gå rundt ryggen hans og slenge rundt de tynne lårene og derigjen lekke alle mulige veier. Går jeg ned en størrelse er det enorme lekkasjer alle mulige veier. Så tisselekkasjer tolereres godt her, det er tross alt bedre enn bæsjelekkasjer ;)
 
Spørs jo HVORFOR det er lekkasje også da..når lekkasjen kommer navelen så er nok mengden litt i overkant i forhold til hva man kan forvente ;) de andre gangene vi har hatt uhell er det vi som ikke har brettet ut bleiene skikkelig rundt lårene (haha..fryktelig dårlig forklart men..)
Men hvorfor er det sånn at ved papirbleier så er det altså tydeligvis vanlig at barna bæsjer mer i kvantum enn man kan forvente, mens tøybleieunger altså ikke bæsjer så mye mer enn en gang eller to i sitt liv?

Det er vanlig å høre om "fra nakken til hælen", men i tøybleieverden er det ukjent....
 
Men hvorfor er det sånn at ved papirbleier så er det altså tydeligvis vanlig at barna bæsjer mer i kvantum enn man kan forvente, mens tøybleieunger altså ikke bæsjer så mye mer enn en gang eller to i sitt liv?

Det er vanlig å høre om "fra nakken til hælen", men i tøybleieverden er det ukjent....

Nei altså jeg har nok bare opplevd det ett par ganger med storebror, og en gang med lillesøster jeg, så føler ikke det er ett problem :) anser det ikke som normalt. Men frøkna her er lita så bruker fortsatt 1'er bleier ;)

Vil tro det blir like mange uhell med tøybleier som ikke er hatt på korrekt - som med papirbleier (som min erfaring med uhell faktisk kommer fra) ;)
Hvorfor andre har aå mange uhell vet jeg ikke ;)
 
Jeg vet bare at jeg stadig hører om de som anser det som ganske normalt, mens det ved tøybleier anses som en feil, på et vis.

Aio etc får vi ikke brukt på lillesøster enda, da BLIR det lekkasje, for de sitter ikke stramt nok, vi har ingen som er små nok. Vi bruker brettebleier og små pul-trekk fra thirties i XS, og da har det med denne skjedd EN gang at det kom noe på strømpebuksa, etter en gigaekspolosjon i bleia som ikke var festet helt godt nok, men det var likevel bare en minimal flekk.

Mulig enkekte foreldre bare er kroniske til å feste bleier feil da, siden de altså har slike nakken til hælen-bleier. Hva vet jeg. Jeg anser i alle fall enhver lekkasje som en feil som må korrigeres, aldri godtas
 
Det var ikke med denne babyen jeg prøvde med aio altså :) men mine har vært gode og runde alle sammen, så bleiene var ikke for store. Lekkasje (tiss) var årsaken til at jeg ikke fortsatte med tøybleier. Sikkert jeg som gjorde noe feil, eller passformen som ikke passet ungen.
 
Jeg fatter ikke at dere godtar bleier som lekker sånn alle veier. Da passer de jo ikke.
Ikke godta lekkasje? Vel, det spiller liten rolle hva jeg godtar og ikke så lenge hun bæsjer så store mengder hver gang og alle bleier (i to størrelser) er utprøvd. Har vanskelig for å tro at tøybleier er så fantastisk mye bedre da.
 
Ikke alle bleier passer alle unger, det er i alle fall helt sikkert, og aoi har vel aldri vært hel min greie, de må i det minste ha lomme for ofte er det litt lite i dem synes jeg. (JA, også må man bytte ofte nok. Når bhg satte på jenta vår en bleie for løst, og deretter ikke byttet den på altfor mange timer (hun fikk EN ny bleie den dagen, de har rutine på to pluss bæsj) så ble den så tung at den gled ned, ettersom den ikke var festet bra,. Og så klager de over at disse bleiene våre lekker.... ehh, ja. Om du fester en papirbleie så løst at den glir ned og ikke bytter den på 5 timer så er det mulig det kan bli lekkasje der også gitt... rett og slett fordi bleien han nedpå knærene.
 
Ikke alle bleier passer alle unger, det er i alle fall helt sikkert, og aoi har vel aldri vært hel min greie, de må i det minste ha lomme for ofte er det litt lite i dem synes jeg. (JA, også må man bytte ofte nok. Når bhg satte på jenta vår en bleie for løst, og deretter ikke byttet den på altfor mange timer (hun fikk EN ny bleie den dagen, de har rutine på to pluss bæsj) så ble den så tung at den gled ned, ettersom den ikke var festet bra,. Og så klager de over at disse bleiene våre lekker.... ehh, ja. Om du fester en papirbleie så løst at den glir ned og ikke bytter den på 5 timer så er det mulig det kan bli lekkasje der også gitt... rett og slett fordi bleien han nedpå knærene.
 
Det ble dobbelt.

Men altså, jeg mener det ikke som "anklagende", bare rett og slett merkelig
 
Et tips jeg snappet opp med storebror var å feste teipen på skrå oppover og ikke rett frem på bleien. Og selvfølgelig passe på å feste de stramt nok.. Var Libero som kom med tipset etter spm om lekkasje fra en bruker. Det funket for oss :)
 
Back
Topp