Bleiemerke

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Mener å huske at det kun er rema og Coop sine som er svanemerket?

Har kjøpt et par pakker med pampers. Syntes de var mykere enn libero sine da vi fikk vår første. Etterhvert blir det vell bleier fra rema som 2-åringen bruker. Synes de er helt supre:)

Fikk kjøpt 3 pakker med Libero til 50% da en Rimi butikken skulle legges ned her;) Så da har vi ihvertfall litt å starte med, så får vi teste de andre merkene etterhvert :)

Brukte pampers i begynnelsen sist, men nå har jeg en del libero som jeg har fått i forskjellige pakker. Må se hva som funker best på mini:)

Har lest noe om at pampers har en lotion i seg som gjøre huden avhengig, så om man slutter vil rumpen bli sår fordi den får ikke smøring lengre....? Holder meg hvertfall borte fra det merket fordi det ER jo noe i de bleiene, og barna mine har sensitiv hud nok fra før.
Aom hudpleier kan jeg si at det bare er tull. Lotionen som er i pampersbleiene inneholder vaselin som kun ligger utenpå huden til barnet, den har ingen mulighet til å trekke inn (utenom aloe veraen). Vaselinen danner en okklusiv hinne som forhindrer fuktigheten i barnets hud å fordampe. Derfor brukes ofte slike fete kremer som kuldekrem f.eks.

Som hudpleier hadde jeg aldri brukt vaselin eller lignende i fjeset, men det er fordi vi voksne produserer talg som igjen kan føre til tilstopninger siden produktet ligger utenpå huden.

Babyen min har brukt pampers i over 2 mnd nå, og jeg elsker de bleiene :)

Libero eller rema her også. Brukte pampers på førstemann frem til 2-års alder. Da begynte han å reagere kraftig på de, med kløe og utslett. Gikk over til rema-bleier, og så bedring med en gang.

Her har vi brukt pampers den første tiden på storesøskene til baby i magen, og blir å bruke pampera igjen. Synes libero har alt for stive bleier, og passformen har vært dårlig i forhold til pampers. Fra str. 3 har vi brukt rema1000 sine bleier, de er helt supre :)

Forrige gang brukte vi Libero, og det kommer vi til å gjøre denne gangen også. Foretrakk de fremfor andre merker.

Vi brukte rema bleiene først men de holder ikke så lenge, så brukte vi libero til han var 6 måneder og nå bruker han pampers som er mye bedre enn libero (etter vår erfaring). Men har hørt at pampers egner seg best for guttebabyer.

Med storebror brukte vi Pampers frem til Rema sine passet, så blir nok det samme denne gangen. Likte overhodet ikke Libero på han når han var baby.

Jeg har kjøpt libero fordi jeg ikke vil ha pampers sine som er tilsatt ulike ting.. Men om de passer og om vi blir fornøyd, det gjenstår å se ;-)

Back
Topp