Bleiemerke

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Hvilket bleiemerke bruker/skal dere bruke på babyen? Hvorfor?

Forrige gang likte vi best libero til nyfødt, men når vi kom opp forbi nyfødtstr så bytter vi litt mellom libero og pampers:) bruker begge deler på 2,5-åringen nå! Skal nok prøve begge denne gangen også, men holder en liten knapp på libero:)

Libero:-) vil ikke bruke bleier med lotion. Skulle gjerne brukt tøybleier men det får bli når hun blir større. Mange som avvenner med tøybleier og synes det funker bra:-)

Aner ikke, jeg er newbie:p Men vi har fått libero str 1 og 2 i gratispakke, og har kjøpt en pakke rema1000 str 2. Så tenker vi bare får teste og prøve ut litt i starten:)

Pampers!
Har to barn fra før, og ingen av de har tålt libero. Pluss at libero sine er så stive, og jeg syntes det lukter skikkelig tiss av de når de er våte :p

Da de ble eldre brukte vi coop sine bleier :)

Det har jeg ikke tenkt på! Har både libero og pampers str 1 og 2, men tipper det blir rema1000 eller first price senere så lenge mini ikke reagerer! er jo en himmelhøyde i forskjell på pris, og vet mange som er fornøyd med de!

Blir libero til å starte med. Så får jeg se om jeg er fornøyd eller kommer til å prøve andre :)

Tøybleier! Og papirbleier innimellom når det er mer praktisk (på reise f.eks)

Etter at nr.1 reagerte kraftig på pampers i starten med sår stump og sopp, gikk vi over til Libero og fortsatte med det til nr.2 også. Mener å huske at nr.1 aldri tålte noen andre merker, mens på nr.2 gikk det greit å gå over til Rema bleien da hun ble litt større.

Tenker at vi begynner med Libero med nr.3 også og ser an når h*n blir litt større :)

Jeg tror det viktigste for å unngå sår stump ikke nødvendigvis er bleiemerket, men hvordan man steller barnet. Noen er nok mer sensitive enn andre, men ved å f.eks bruke tørre engangskluter i stedet for disse kjemikaliebaserte våtserviettene, kan man nok unngå mange reaksjoner og utslett. I tillegg er det viktig å la huden tørke godt før man tar på bleia. Det er i hvert fall vår erfaring :-)

Hm, jeg husker at vi hadde en favoritt sist men husker ikke hvilken! Blir vel å prøve seg fram ut fra hvem som sitter best og hvem babyen tåler.

Brukte mye libero på dagen, og pampers på natt med 1.mann, så ser for meg noe lignende nå. Pampers lukta sånn tiss av...

Jeg merket nå at pampers la seg best over navelen før den var falt av. Nå som navelen er av bruker vi både pampers og libero, men synes de er litt slappe rundt bena.

Back
Topp