Ble du mobbet som barn?

Ja. Fra 1-10. Jeg hadde feil utseende, feil klær, feil familie, feil venner osv. Var det ikke en ting så var det det andre.

Ja, fordi jeg var 1 av 24 i barneskoleklassen min som ikke spilte fotball ;) alle måtte jo spille fotball fordi det var kult. Jeg spilte teater og danset, drev også på med ridning. Var veldig jente jente og det var jo ikke kult :P
Ble utfryst av noen jenter, holdt på å bytte skole i 5. Klasse men valgte å bli på samme skole. Men husker jeg var 1 uke på besøk på den nye skolen, ville bare ikke gå der så valgte å bli i stedet.....og på ungdomsskolen gikk det bedre :) men på 1.Vgs ble det verre igjen, ble "tatt" mye av russen fordi jeg likte å sminke meg.. Da byttet jeg skole, ikke bare én men to ganger. aldri vært så glad for å være ferdig med noe som vgs :P brydde meg mer om karakterer enn å være "kul", fulgte ikke strømmen, og da får man mye "hat".. :/

Jeg vil anbefale boken Mobbingens Psykologi av Erling Roland hvis noen er interessert i å lære om mekanismene bak mobbing. Det er en fagbok, så hvis noen er spesielt interessert bør de lese den.

Ja.. Fra 2.klasse og til 7.klasse var det ikke så ille - dog jeg husker mitt første slag i ansiktet og stygge kommentarer på utseende allerede 2.trinn.. Men var mest utfrysning og kommentarer bare enda!

Når ungdomsskolen kom ble det virkelig ille!! Knærne har blitt sparket inn, har ligget hjemme med hjernerystelse, sprukket leppe, tingene mine ble alltid stjelt, det var KUN jeg som ble skutt på i feks kanonball, mistet synet i noen dager, blåmerker og håndavtrykk på hele kroppen.. Jeg syns selv at det var virkelig ille :(
Og selv om jeg prøver å si til meg selv at jeg ikke skal ta til meg det de sa så kommer jeg nok for alltid til å se på meg selv som utrolig stygg og feit..

Lurer på hva de som gjorde dette tenker nå..

Back
Topp