Blødninger

Dem nevnte ingenting, hverken lege eller legevakt. Eneste som har tenkt den tanken, er mannen min faktisk. Jeg føler at jeg ikke blir tatt seriøst i det hele tatt av hverken lege eller legevakt. Han på legevakten spurte om jeg hadde vært gravid før, for det var mange gravide som var litt overnervøse. Da ble jeg litt irritert, for det første som jeg sa, så har jeg et barn fra før og for det andre, har det ingenting å si om det hadde vært nr 1,2,3 eller 10…
Skal til legen igjen i morgen etter at jeg har tatt blodprøve nr 2. føler egentlig at den HCG målingen ikke har noe for seg på mange måter.



Det virker som om det er forventet at det er abort når det er mye blødninger såpass tidlig, så dem gidder ikke.

Unnskyld, men er det ikke litt typisk å bli møtt slik av menn i helsevesenet? Jeg kjenner jeg blir sint på dine vegne! En ultralyd tar hverken lang tid eller er en stor kostnad, så skjønner ikke at de ikke tenker at det kan være exu. Synes du skal ta det opp selv med legen din, at du er bekymret for at det kan være det. Om ikke annet for å utelukke det. Det er sjeldent, men vi er likevel flere her inne som har opplevd det. Og unner ingen den smerten ved at eggleder sprekker…
 
Unnskyld, men er det ikke litt typisk å bli møtt slik av menn i helsevesenet? Jeg kjenner jeg blir sint på dine vegne! En ultralyd tar hverken lang tid eller er en stor kostnad, så skjønner ikke at de ikke tenker at det kan være exu. Synes du skal ta det opp selv med legen din, at du er bekymret for at det kan være det. Om ikke annet for å utelukke det. Det er sjeldent, men vi er likevel flere her inne som har opplevd det. Og unner ingen den smerten ved at eggleder sprekker…
Du har veldig rett der, mange menn er akkurat sånn i møte med gravide blant annet. Man føler seg mer eller mindre til bry, og tenker at sånn skal det ikke være.
Skal forsøke å prate med han i morgen og se om jeg klarer å få til noe.
Jeg ble møtt på samme måte fra fastlegen forrige gang jeg var gravid, men da var det en annen og han var også mann. Og det er ikke bare menn i helsevesenet, jeg har en sjef som skulle tro han hadde vært gravid selv også…
 
De hadde sett hvorvidt det var exu der. Da er det ingenting i livmor. Så tror ikke du trenger å bekymre deg for det :Heartpink

Får du smerter, er det nok heller snakk om en SA. Krysser fingrene for deg!
Ja, tror nok der er abort men syns det er så rart jeg får bare plutselig blødninger også blir de borte like fort som de kom..
 
Ja, tror nok der er abort men syns det er så rart jeg får bare plutselig blødninger også blir de borte like fort som de kom..

Får du tett oppfølging? Kan ikke være godt å gå med bekymringer slik. Regner jo med at du ble godt undersøkt på ultralyd? Husker ikke om det var du eller noen andre i en liknende tråd hvor det ble nevnt hematom som årsak til blødning. Det er jo også sjeldent, men mulig å se på ultralyd.

Håper på det beste for dere begge, at dere blir fulgt godt opp og at det går bra med mageboerne :Heartred
 
Får du tett oppfølging? Kan ikke være godt å gå med bekymringer slik. Regner jo med at du ble godt undersøkt på ultralyd? Husker ikke om det var du eller noen andre i en liknende tråd hvor det ble nevnt hematom som årsak til blødning. Det er jo også sjeldent, men mulig å se på ultralyd.

Håper på det beste for dere begge, at dere blir fulgt godt opp og at det går bra med mageboerne :Heartred
Jeg hadde en kjapp titt på UL tirsdag, og da mente han at jeg ikke skulle tenke på blødningen. UL tok maks 3 min. Visste ikke hva jeg skulle spørre om, følte han kun så at det var liv. Skulle ikke få mer oppfølging, men håper inderlig jeg får det nå da
 
Jeg hadde en kjapp titt på UL tirsdag, og da mente han at jeg ikke skulle tenke på blødningen. UL tok maks 3 min. Visste ikke hva jeg skulle spørre om, følte han kun så at det var liv. Skulle ikke få mer oppfølging, men håper inderlig jeg får det nå da
Hvordan går det med deg?
 
Etter mye mas så får jeg UL neste uke. Blødningen stoppet like fort som den kom.
Fadtlege tror jeg har spontanabort, men da hadde det jo ikke stoppet sånnn plutselig. Jeg tror heller jeg har MA, mem det finner jeg ikke ut før UL.
Herlighet til styr. Nå har jeg trøstespist en svær pose med godteri.

Hvordan går det med deg? ❤️
 
Bruker du lutinus? Om ikke ville jeg etterspurt dette på neste ultralyd. Det varierer hvorvidt man anbefaler det til kvinner med blødning i tidlig svangerskap, men det er ingenting å tape på det. Jeg vet i hvert fall at det ble anbefalt på gamlejobben :happy:

Her er den nyeste kunnskapsoppsummeringen på det:
https://www.cochrane.org/CD013792/PREG_are-progestogen-treatments-effective-preventing-miscarriage
Nei, det har jeg ikke hørt om før. Skal lese om det. Desperat, så prøver hva som helst!
 
Etter mye mas så får jeg UL neste uke. Blødningen stoppet like fort som den kom.
Fadtlege tror jeg har spontanabort, men da hadde det jo ikke stoppet sånnn plutselig. Jeg tror heller jeg har MA, mem det finner jeg ikke ut før UL.
Herlighet til styr. Nå har jeg trøstespist en svær pose med godteri.

Hvordan går det med deg? ❤️
Det var bra du fikk UL neste uke i det minste, det var på tide! Jeg håper virkelig det bare er uskyldige blødninger hos deg, virkelig..Og det er lov å trøstespise i disse dager når vi er i en sånn situasjon❤️

Jeg var hos legen i dag og fikk nada hjelp.. Fikk ta blodprøve nr 2 da, men kjenner at det roer meg ikke. Første blodprøve på tirsdag var 3540, så får vi se til uken hva den andre viser, men igjen, føler ikke at det er til hjelp akkurat.
Fikk bare beskjed om at blødninger var vanlig, ble det verre skulle jeg kontakte legevakt, men det er bortkastet tid, for dem gjør heller ikke noe. Exu trodde ikke han det var. Får ikke gjort noe annet enn å vente på at dagen for privat ul kommer. Hold meg gjerne oppdatert, håper virkelig det går bra for deg❤️
 
Det var bra du fikk UL neste uke i det minste, det var på tide! Jeg håper virkelig det bare er uskyldige blødninger hos deg, virkelig..Og det er lov å trøstespise i disse dager når vi er i en sånn situasjon❤️

Jeg var hos legen i dag og fikk nada hjelp.. Fikk ta blodprøve nr 2 da, men kjenner at det roer meg ikke. Første blodprøve på tirsdag var 3540, så får vi se til uken hva den andre viser, men igjen, føler ikke at det er til hjelp akkurat.
Fikk bare beskjed om at blødninger var vanlig, ble det verre skulle jeg kontakte legevakt, men det er bortkastet tid, for dem gjør heller ikke noe. Exu trodde ikke han det var. Får ikke gjort noe annet enn å vente på at dagen for privat ul kommer. Hold meg gjerne oppdatert, håper virkelig det går bra for deg❤️

HCG steg fint hos meg sist, men hadde fremdeles en SA. Ved en SA fortsetter jo kroppen og produsere HCG. Jeg fikk beskjed om å kontate legevakt on det var akutt og fare for liv. Herregud, er jo ikke så jeg trornjeg dør liksom, men er alt annet ikke viktig? Blør du noe i dag?
 
HCG steg fint hos meg sist, men hadde fremdeles en SA. Ved en SA fortsetter jo kroppen og produsere HCG. Jeg fikk beskjed om å kontate legevakt on det var akutt og fare for liv. Herregud, er jo ikke så jeg trornjeg dør liksom, men er alt annet ikke viktig? Blør du noe i dag?
Det virker ikke som om det er viktig i det hele tatt dessverre.
Ja, det blør i dag og, litt mindre, men det blør. Jeg er småkvalm og trøtt i dag, men det betyr jo ingenting å ha symptomer heller føler jeg. Prøver å være positiv pga vesla her, så håper virkelig at blødningene ikke er farlige..
 
I dag våknet jeg for første gang uten blødninger! Nøyaktig en uke siden dem startet, måtte det bare vare.
 
I dag våknet jeg for første gang uten blødninger! Nøyaktig en uke siden dem startet, måtte det bare vare.
Krysser alt for deg. Jeg blødde ikke i går, men pleier å være annenhver dag, spent på om det kommer i dag.
 
Usikker på om det bare er murringer, vondt eller at jeg er sulten....
Skjønner. Murringer er helt normalt. Jeg har det hver dag ❤️ Prøv å spis litt å se om du føler deg bedre etterpå ❤️
 
Back
Topp