bivirkning/reaksjon på bruk av Pevaryl??

Pontus

Gift med forumet
Noen som har fått det før???????

Jeg tror jeg har fått det...eller...jeg tror det kommer av det..men må høre om noen andre har det også...

evt. hva var bivirkningen? (om du tørr å fortelle da...)

Jeg har såå aua[:(]

Har aldri hørt om...

Men hvis det er fordi det svir, så er det vanlig da... En liten stund vel og merke, ikkje konstant.

ORIGINAL: kasandre

Har aldri hørt om...

Men hvis det er fordi det svir, så er det vanlig da... En liten stund vel og merke, ikkje konstant.

mer enn svie som har kommet her[:(]

Da jeg brukte det så føltes det ut som noen helte bensin i undeerlivet mitt og tente på.[:'(] Den kremen ble vasket av så fort som mulig, for å si det sånn. Er visst ganske mange som reagerer på Pevaryl.

ORIGINAL: FancyPants

Da jeg brukte det så føltes det ut som noen helte bensin i undeerlivet mitt og tente på.[:'(] Den kremen ble vasket av så fort som mulig, for å si det sånn. Er visst ganske mange som reagerer på Pevaryl.

Samme har jeg opplevd. Aldri mer... [:o]

ORIGINAL: Smulen

ORIGINAL: FancyPants

Samme har jeg opplevd. Aldri mer... [:o]

Selvom det er litt flaut å si det[&o]

Jeg har svie og kløe og jeg har hovnet SÅ jævlig opp[:(] det BRENNER og dunker og er JÆVLIG vondt[:(][:(]

Vasker med kaldt vann flere ganger om dagen for å "kjøle" det ned...

Jeg har brukt både stikkpille OG krem... er par dager siden jeg satte i stikkpilla...

natt til i dag ( i 04:00 tiden) måtte jeg DUSJE for der nede hadde sikkert hovnet opp 5 x sin normale størrelse[:(]

Skal ringe lege på mandag om det ikke har gitt seg til det[:(][:(][:(]

Altså... Pevaryl? Jeg har en salve med Pevaryl i badeskapet, måtte gå å sjekke den, for jeg mener jo å huske at den var til fotsopp [:-] Og det var den visst, sto det på den.. Men noe sier meg at det ikke er tær vi snakker om her? [8D]

Sjekket litt jeg og den typen bivirkning som du nevner er ikke nevnt (i felleskatalogen), og da burde du kontakte lege....

Håper du blir bedre fort, hørtes veldig ubehagelig ut[X(]

ORIGINAL: *Iwanna humpalot*

Sjekket litt jeg og den typen bivirkning som du nevner er ikke nevnt (i felleskatalogen), og da burde du kontakte lege....

Håper du blir bedre fort, hørtes veldig ubehagelig ut[X(]

jeg kontaktet legevakta i går..for å høre...dama nesten lo av meg[:(] i går satt jeg bare med kald klut på badet og gråt halve kvelden...

Dama hadde aldri hørt om reaksjon på pevarly for hun var aldri borti sånne ting...jævlig mye hjelp der...
Skal ringe legen min i morgen å få en time!!!

Har du prøvd å skylle godt med dusjen? Gjerne litt kjølig vann [:)]

Ja...sitter flere ganger om dagen med kald klut for å kjøle ned[&o] 3 dagen med vondt i dag[&o]

ORIGINAL: Pontus

Ja...sitter flere ganger om dagen med kald klut for å kjøle ned[&o] 3 dagen med vondt i dag[&o]

Tror det er mer effektivt å skylle [:)]

ORIGINAL: lata

Jeg hadde dratt ned på legevakta og krevd å få snakke med lege. Sånn skal det absolutt ikke være...

har en liten kjørevei til legevakta..ikke bare å dra i "fare" for å bli avvist[&:] men jeg syns det var DÅRLIG håndtering av dama i tlf!

ser du er gravid...? du kan bruke den ved graviditet? siden du er det, BØR du dra på legevakta alså.....

ORIGINAL: proudmummy

ser du er gravid...? du kan bruke den ved graviditet? siden du er det, BØR du dra på legevakta alså.....

Ja...kan bruke den ved graviditet...forsikret meg om det før jeg kjøpte den..og det står også i pakningsvedlegget at det ikke er farlig for gravide å bruke....

Æsj...kanskje jeg skal ta en tlf til de igjen...[&:]

Jeg hadde dratt ned på legevakta og krevd å få snakke med lege. Sånn skal det absolutt ikke være...

har en liten kjørevei til legevakta..ikke bare å dra i "fare" for å bli avvist[&:] men jeg syns det var DÅRLIG håndtering av dama i tlf!

Kan de avvise deg og be deg vente til i morgen? Med tanke på at du er gravid også?

Det vet jeg ikke....virket ikke som det spilte noen rolle at jeg var gravid i går eller ikke..når jeg ringte..siden det står i den greia at det ikke er farlig for gravide...samtidig så står det at man skal kontakte apotek(?) eller lege om mann får andre bivirkninger som IKKE er nevnt..men det brydde hun seg ikke om...
Alt hun sa var at det hørtes jo ut som jeg hadde en allergisk reaksjon...kunne prøve å smøre på yoghurt naturell[>:] jeg smører IKKE yoghurt DER nede[8D]

Den reaksjonen du har nå, tror eg ikkje er bivirkninger altså... Eg tror bare at du fått en så kraftig sopp infeksjon, at du er resistent mot pevarylen! Eg får det selv sånn av og til, da er det kun tabletter som fungere!
De heiter diflucan og KAN taes i svangerskap ved nødstilfelle.

Ring legen igjen du og vær litt krass og krevende! Stakkars deg, veit hvor vondt dette er!

ORIGINAL: proudmummy

Ja...kan bruke den ved graviditet...forsikret meg om det før jeg kjøpte den..og det står også i pakningsvedlegget at det ikke er farlig for gravide å bruke....

Æsj...kanskje jeg skal ta en tlf til de igjen...[&:]

okei. ja, har hørt om bivirkninger, men ikke slik at noen har hovnet kraftig opp og må stå opp på natta for å dusje altså..[8|] jeg tok en slik dalacin (for å normalisere++ down there), og endte opp med enormt kløe og svie etterpå. hovnet IKKE opp, men var rød og sår. smurte først med jojoba olje på kvelden og zinksalve på dagtid i to dager, så var det borte. kommer liksom ikke på noe du kan prøve å smøre i fare for å gjøre det verre. har du googla det? lommelegen osv?

huff, unner deg det ikke altså...[&:]

Uff, jeg har dessverre ingen gode råd pontus, ville bare gi deg en klem[:)] Hørtes ikke godt ut!!! Synes virkelig du skal ringe til legevakta igjen da, de må jo ta deg seriøst...

ORIGINAL: kasandre

Den reaksjonen du har nå, tror eg ikkje er bivirkninger altså... Eg tror bare at du fått en så kraftig sopp infeksjon, at du er resistent mot pevarylen! Eg får det selv sånn av og til, da er det kun tabletter som fungere!
De heiter diflucan og KAN taes i svangerskap ved nødstilfelle.

Ring legen igjen du og vær litt krass og krevende! Stakkars deg, veit hvor vondt dette er!

wææææ[&:] skal ringe legen i morgen tidlig..takk for "tips"

Back
Topp