Bilstolpose

Hvor lenge kan man bruke en slik pose da?
Lillegutt er vel 6-7 mnd når kulden setter i. Og vi er ikke så mye på farten. Hvis dette er noe jeg bare får brukt noen ganger i vinter så blir det strikk eller å sy selv.
Da hadde ikke jeg kjøpt, er jo bare aktuelt de første månedene.

Vi kjøpte det da hun ble født i mars, var kjempe glad for det. Slapp aldri å bekymre meg for om hun frøs. Bruker den også nå når hun er 6mnd.

Lillebror kommer i desember, så jeg har allerede skaffet meg en bilstolpose. Er nok ikke en nødvendighet, men ser for meg at det blir mye enklere.

Vi gidder ikke å kjøpe bilstolpose da vi ikke har bil :P har kjøpt bilstol, fordi vi må ha det om vi skal kjøre en plass, men blir nok såpass lite at bilstolpose er bortkastede penger :) vi er begge studenter så har begrenset med penger også. Blir nok bare å bruke bilstol når vi er på besøk hjemme hos foreldre :)

Kommer ikke til å kjøpe, selv om Voksi sine er fine :p Her har svigermor strikka en, så blir vell å bruke den, eller ullteppe og ullklær. Bilen står rett utafor døra, får den inn i garasjen nå snart.. Og vi har webasto(?) så er bare å stå inne å trykke på en kontroll, så er bilen varm etter ei lita stund :)

Vi hadde ikke bilstolpose til storebror. Hadde bare på vanlige inneklær og en tynn ulldress/fleecedress (skal jo ikke ha tykke klær i bilstolen), også hadde vi et tykt ullpledd over ham når vi gikk inn og ut. Bilen ble alltid varmet opp på forhånd, så da kunne vi brette ned eller ta av pleddet i bilen.

Til lillebror har jeg faktisk kjøpt bilstolpose, så får vi se om den blir brukt noe da.. :)

Jeg ville kanskje kjøpt det hvis jeg fødte midt på vinteren og det var sprengkulde. Jeg fikk en i mars og det fungerte helt fint med ullteppe:)

Jeg bruker den faktisk i vogna nå (og bilsete). Fødte også i mars, hun kan ha den en god stund til og er normal lang.

Jeg bruker den faktisk i vogna nå (og bilsete). Fødte også i mars, hun kan ha den en god stund til og er normal lang.
Hvor stor er posen? Har bytta bilsete vi, så hadde ikke fått bruk for det nå lenger hvis vi hadde hatt det.

Hvor stor er posen? Har bytta bilsete vi, så hadde ikke fått bruk for det nå lenger hvis vi hadde hatt det.

Jeg tror den er 80-90 cm. Kan brukes opp til de er 1 år står det på Voksi sine FB sider. Hun har god plass enda.

Vi kommer ikke til å bytte bilsete før etter jul. Vi har et som går opp til 13 kg, og hun veier ikke 8 kg enda..ikke har hun vokst over kanten enda heller :)

Jeg tror den er 80-90 cm. Kan brukes opp til de er 1 år står det på Voksi sine FB sider. Hun har god plass enda.

Vi kommer ikke til å bytte bilsete før etter jul. Vi har et som går opp til 13 kg, og hun veier ikke 8 kg enda..ikke har hun vokst over kanten enda heller :)
Ja, da er den jo ganske stor. Vi har også bilsete til 13 kg, men tror de færreste bruker den til de veier så mye. Jeg veide 12 kg da jeg var 2 år...
Hun passer fint i lengden i det gamle setet, men hun hylte sånn når hun satt der. Håpet at hun skulle hyle mindre når hun ser mer ut av vinduet.
Har ikke fått testa det så mye enda, for vi kjører så lite bil.

Ja, da er den jo ganske stor. Vi har også bilsete til 13 kg, men tror de færreste bruker den til de veier så mye. Jeg veide 12 kg da jeg var 2 år...
Hun passer fint i lengden i det gamle setet, men hun hylte sånn når hun satt der. Håpet at hun skulle hyle mindre når hun ser mer ut av vinduet.
Har ikke fått testa det så mye enda, for vi kjører så lite bil.
Det har ikke vært noe problem her, men vi har bevist kjørt mye med henne. Kjører jo til Norge innimellom, så er greit at hun liker å kjøre bil :) Er veldig glad i bilstol leken da.

(Har ikke målt posen altså, er bare ut i fra øyemål. Er vel 10 cm- 15 cm helt ned til sportsdelen i bugabooen.

Det har ikke vært noe problem her, men vi har bevist kjørt mye med henne. Kjører jo til Norge innimellom, så er greit at hun liker å kjøre bil :) Er veldig glad i bilstol leken da.

(Har ikke målt posen altså, er bare ut i fra øyemål. Er vel 10 cm- 15 cm helt ned til sportsdelen i bugabooen.
Det kommer vel til å gå seg til, når sambo skal ha perm kommer han sikkert til å kjøre over alt;)
Fikk tips av helsesøster om å høre på barnemusikk. Men vi har jo ingen cder med barnemusikk haha:D

Det kommer vel til å gå seg til, når sambo skal ha perm kommer han sikkert til å kjøre over alt;)
Fikk tips av helsesøster om å høre på barnemusikk. Men vi har jo ingen cder med barnemusikk haha:D

Har dere ikke sånn dere kan spille av fra iphonen?

Kan kjøpe mini høyttalere til iphonen, hehe :)

Har dere ikke sånn dere kan spille av fra iphonen?

Kan kjøpe mini høyttalere til iphonen, hehe :)
Det vet jeg faktisk ikke:) Vi hører stort sett på radio når vi kjører bil. Er sjelden på langturer:)

Har juli og oktoberbarn fra før men har aldri brukt bilstolpose. Har på moderat med klær, varmer opp bilen på forhånd og investert i et rørospledd til å ha over :)

Vår lille ble født i november, og vi hadde bilstolpose. Det er et av det mest praktiske tingene vi kjøpte. Vi slapp å kle på tykke klær - ikke anbefalt å ha masse mellom selen. Det var også praktisk når vi skulle på butikken da det gjerne blåser og regner her og posen stoppet litt sv vinden og alt regnet. I butikken kunne vi bare åpne posen dersom det ble varmt, og slapp å vekke lillegull for å kle av henne.

Vi brukte posen fra november til april/mai. Ulltepper er ikke vindtette og et ordentlig teppe koster fort 500,-, vår voksi move kostet kr. 700,-. Det er dessuten deilig å slippe å kle på masse tøy før man skal ut, med pose er det bare å putte baby nedi med inneklær på.

Jeg synes pose er vel verdt pengene og anbefaler det veldig.

Back
Topp