Bilstolpose

Kommer vel litt ann på hvor dere parkerer i forholdt til hus/leilighet? Og om dere bærer/triller baby noe særlig ute i bilsetet :)
Vi har bilsetet på vognunderstellet og må gå rundt hele blokken og inn i ett garasjeannlegg uten varme (dermed kald bil også) så for oss gjorde bilstolposen det mye mer lettvindt til og fra :) Slapp å kle på og av for en så liten tur, men lang nok til att han hadde måtte ha på seg ull/utedress el.l. Kjekt inn på rema og slike ting og :) Men hadde nok ikke hatt om bilen var varmet opp og nærmere inngangsdøren, eller om bilsetet ikke blir brukt utenfor bilen ;)

Kommer vel litt ann på hvor dere parkerer i forholdt til hus/leilighet? Og om dere bærer/triller baby noe særlig ute i bilsetet :)
Vi har bilsetet på vognunderstellet og må gå rundt hele blokken og inn i ett garasjeannlegg uten varme (dermed kald bil også) så for oss gjorde bilstolposen det mye mer lettvindt til og fra :) Slapp å kle på og av for en så liten tur, men lang nok til att han hadde måtte ha på seg ull/utedress el.l. Kjekt inn på rema og slike ting og :) Men hadde nok ikke hatt om bilen var varmet opp og nærmere inngangsdøren, eller om bilsetet ikke blir brukt utenfor bilen ;)

Her skjønner jeg nødvendigheten:-) Vi har bilen rett utenfor. Det blir ikke særlig kaldt om vintrene heller der vi bor! Så tror rett og slett ikke det er nødvendig for meg?

Her skjønner jeg nødvendigheten:) Vi har bilen rett utenfor. Det blir ikke særlig kaldt om vintrene heller der vi bor! Så tror rett og slett ikke det er nødvendig for meg?

Høres ikke sånn ut nei :) men det er jo ikke verre enn å kjøpe senere om du merker at det blir mye på og av med klær likevel :)

Ja det er sant! ;) Har fått så mye fine strikkesett til lillegutt, dessuten kjøpte jeg en del ullbodyer på salg nå. Tror det holder jeg - med et godt babyteppe til så går det sikkert greit.:rolleyes:

Her strikket mamma en bilstol-pose til nr 3. Blir jo brukt i stedet for ulldress når vi skal ut å kjøre, så det er jo ikke helt nødvendig. Hadde nok inne kjøpt dersom mamma ikke hadde strikka. Hun har også strikka fine og gode lappetepper i ull til hvert av barnebarna. Disse har vi alltid i bilen slik at de kan ha dem over seg fram til bilen blir skikkelig varm, og så ta dem av når det blir for varmt. Synes det blir enklere enn å kle av og på etterhvert. Men hver familie har forskjellige behov, så man må bare finne ut av det etterhvert :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har kjøpt bilstolpose og jeg tror den kommer til å bli ganske nødvendig etterhvert som vinteren nærmer seg.
Vi har ikke garasje så bilen står ute hele året. Det blir ganske kaldt her vi bor nå, og der vi flytter (det er på vei opp på fjellet) blir det kaldere.
Samtidig så tenker jeg at babyen kommer jeg til å frakte i bilstolen inn og ut av huset, baggen får bare ligge i baggasjerommet så varmes den opp mens vi kjører. Da er bilstolposen lun og god opp bakken til huset :) Samme med butikken, når vi skal inn på en Rema for å handle på vei hjem eller noe. Da kan hun også bare ligge i bilstolen så vekkes hun forhåpentligvis ikke.

Foreløpig kommer vi til å bare bruke teppe, men så er det jo 15-16 grader ute også så det er jo ganske varmt. Men slutten av oktober/november pleier det å droppe ned i 2-3 plussgrader. Brrr!

Vi blir ikke å kjøpe bilpose til tross for at vi bor i kalde nord og ikke har oppvarmet garasje.
Jeg ser for meg at det er tyngre med en pose i forhold til inn og ut ved feks handling.

Vi blir å kle på ungen passe med klær og heller ha pledd over. Da kan vi lett ta bort pleddet og åpne evt dress hvis vi må gjøre små ærender. Og storesøster som sitter bak har lettere for å hjelpe babyen av/på tilfelle temperaturforandring :)

Vi hadde bilstolpose, veldig glad for det :) Slipper å ha på barnet masse klær, også bare åpne posen når man kommer i bilen :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har bilpose og jeg er kjempe fornøyd og ville ikke vært foruten ;) Er vel en smaksak om man synes det er nødvendig eller ikke :)

Jeg synes det er greit å slippe å ha på så mye klær :) Så heller ha posen igjen når jeg går til og fra å lar den vare åpen i bilen :)

Hvor lenge kan man bruke en slik pose da?
Lillegutt er vel 6-7 mnd når kulden setter i. Og vi er ikke så mye på farten. Hvis dette er noe jeg bare får brukt noen ganger i vinter så blir det strikk eller å sy selv.

Jeg bruker min nå også jeg :)
Men synes du at det er like greit med pledd, lage selv eller noe annet er sikkert det like greit også :)

Vi tenker å droppe bilstolpose, da mini ikke ventes før i februar, og vi ikke bor i den kaldeste delen av landet. Parkerer rett utenfor inngangsdøren, så om det er noen veldig kalde dager, går vi heller ut og starter bilen litt før. Tenker å bruke ullklær, lue, jakke og teppe i bilen :)

Har en mamma har strikket i ull og håper den blir bra å bruke :-)

Hadde barn født i september første gang, men hadde ikke bilstolpose. Har ikke/skal ikke ha denne gangen heller.

Synes bilstolpose er genialt! Hadde det til forrige født i februar, og har kjøpt til novemberknøttet også.
Det anbefales jo å ikke ha mye tykke klær på barnet, fordi selene skal ligge godt inntil kroppen, så da er det genialt med bilstolpose som barnet kan ha bare body/innetøy på inni. :)

Vi kommer nokk ikke til å ha bilpose :) Ser ikke vitsen med det da jeg kan pakke han inn i tepper og klær i steden :)

Får vinterbaby og kommer til og kjøpe bilstolepose og eventuelt bruke denne i vognen også hvis den ikke er for liten i de første månedene. Det er fordi jeg må ut av huset og inn i parkeringshus og starte bilen for å få den varm. Hadde jeg ikke hatt det problemet med garasjen ut av huset osv. så tror nok jeg hadde droppet å kjøpe det.

Hadde sannsynligvis ikke kjøpt dette nytt i butikken, da det koster en del penger, men nå var vi så heldige å få en med da vi kjøpte vognpose. Så da sa vi bare ja takk :D

Back
Topp