Bilstolen..

Vasker ikke trekket her, støvsuger bare stolen. I spedbarnsinnlegget kan ikke trekket tas av heller. Vasker etterhvert som han griser det til ;)
 
Skal ikke være for sikker. [emoji23]
Han får ta med bruksanvisningen også, så får dere se på det før dere setter babyen inn i alle fall. Den trenger ikke være 100% riktig montert fra hjemme til sykehuset, uten barn i seg [emoji28]

Nei, jeg måtte jo spørre om det var greit for han å fikse d alene.......... nei, han ville brått at d skulle vi gjøre sammen [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
Jeg regnet helt ærlig med at d var en sånn blivende pappa greie han sikkert satte pris på at jeg holdt meg unna, den gang ei [emoji23] han mente at det var tryggest om jeg var der og sjekket! [emoji32][emoji33]
 
Nei, jeg måtte jo spørre om det var greit for han å fikse d alene.......... nei, han ville brått at d skulle vi gjøre sammen [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
Jeg regnet helt ærlig med at d var en sånn blivende pappa greie han sikkert satte pris på at jeg holdt meg unna, den gang ei [emoji23] han mente at det var tryggest om jeg var der og sjekket! [emoji32][emoji33]
Menn..
Du vet, de er jo redd for å i det hele tatt se på babyer, fordi de tror de skal knekke av det. Selvsagt tør de ikke installere babystoler [emoji23][emoji23]

Regner med det er jeg som gjør det her også..
 
Basen er satt på plass i bilen, og vi har satt på solskjerming på vinduene og baksetespeilet er stilt inn. Bilstolen bør helst ikke ligge i bilen i tilfelle kollisjon før babyen får brukt den. Den står i gangen klar til å ta med når vi skal hjem fra føden.

Basen bør heller ikke være i bilen i tilfelle kollisjon, sånn til info. ;)
 
Basen må også byttes ved kollisjon/brå nok brems. :)
Hvor finner du info om at basen kan stå i bilen uansett?

Sjekket med Trygg Trafikk. Men hvor har du din info lurer jeg på? Trodde Trygg Trafikk var til å stole på jeg [emoji848]
 
Sjekket med Trygg Trafikk. Men hvor har du din info lurer jeg på? Trodde Trygg Trafikk var til å stole på jeg [emoji848]
https://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/1858-2/

Det lønner seg å høre på det de skriver på hjemmesidene sine, for det er de offisielle rådene.
Det kan fort bli gal ordlyd og misforståelser når man skriver med noen som, gjengir noe med egne ord. :)
Jeg har også opplevd at personer og tidligere ansatte fra TT har gitt helt gale råd, dessverre. :/
 
https://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/1858-2/

Det lønner seg å høre på det de skriver på hjemmesidene sine, for det er de offisielle rådene.
Det kan fort bli gal ordlyd og misforståelser når man skriver med noen som, gjengir noe med egne ord. :)
Jeg har også opplevd at personer og tidligere ansatte fra TT har gitt helt gale råd, dessverre. :/

Der står det ingen ting om selve basen, kun bilstolen. Derfor jeg har spurt om den. At dersom en ulykke skulle oppstå, og basen ikke viser synlige skader og står i bilen, om den da bør byttes ut allikevel. Hadde da aldri latt den stå i bilen ellers! Klart, har den synlige skader, så må den byttes.
 
Mannen har fått montert basen i bilen i dag, så nå er den på plass. Bilstolen setter vi inn når vi drar til sykehuset
 
Står i kjelleren, må vaske trekket og ha i nyfødt innlegget igjen [emoji3]
Kommer nok i bilen om en uke eller to :) 36+0 i dag.
 
Mannen er selvstendig og hendig nok til å fikse med baser og bilstoler og alt som generelt har med barn og bil å gjøre[emoji1] Så trenger ikke å tenke på den biten overhodet[emoji1319] Tipper basen kommer i bil ca 1 uke før, om han velger å la stolen stå der eller vente til den dagen vi skal hentes er opp til han[emoji274] Sist derimot prøvde han ikke ut basen og det før den dagen jeg og eldste skulle hentes[emoji28]
 
Der står det ingen ting om selve basen, kun bilstolen. Derfor jeg har spurt om den. At dersom en ulykke skulle oppstå, og basen ikke viser synlige skader og står i bilen, om den da bør byttes ut allikevel. Hadde da aldri latt den stå i bilen ellers! Klart, har den synlige skader, så må den byttes.

Nei, det står "Trygg Trafikk anbefaler at barnesikringsutstyr som har vært involvert i ulykker skal byttes ut."
Det inkluderer basen. Det er derfor forsikringsselskapet erstatter begge deler når du har vært i en ulykke.
(I know. ;) )
 
Nei, det står "Trygg Trafikk anbefaler at barnesikringsutstyr som har vært involvert i ulykker skal byttes ut."
Det inkluderer basen. Det er derfor forsikringsselskapet erstatter begge deler når du har vært i en ulykke.
(I know. ;) )

Nei, men så holder du deg til det, og jeg meg til noe annet. Og dersom basen blir ødelagt, så får jeg den igjen på forsikringa! Vanskeligere er det da ikke?? Orker ikke diskutere det!
 
Nei, men så holder du deg til det, og jeg meg til noe annet. Og dersom basen blir ødelagt, så får jeg den igjen på forsikringa! Vanskeligere er det da ikke?? Orker ikke diskutere det!

Du velger selvfølgelig hva du gjør helt selv, og om du vil ha en base som er ubrukelig innen babyen kommer er jo det ditt valg, og det påvirker jo ikke meg in the slightest. :)
Ha en fortsatt fin kveld! :)
 
Du velger selvfølgelig hva du gjør helt selv, og om du vil ha en base som er ubrukelig innen babyen kommer er jo det ditt valg, og det påvirker jo ikke meg in the slightest. :)
Ha en fortsatt fin kveld! :)

Herregud da! Blir den ødelagt, så bruker vi sele da vel! Stolen har jo begge muligheter! Også tar det vel ikke så lang tid dersom vi må få ny base uansett. Tror dette går helt fint, jeg er da ikke eneste som har montert den basen! Og hva er egentlig sjansen for ulykke nå rett før fødsel med en bil vi uansett bruker to-tre ganger i uka maks?
Syns det blir utrolig frustrerende å diskutere det her med deg når jeg sa jeg hadde sjekket opp. Da får du bare la det gå! Ikke alle er i kjempehumør til meningsløse diskusjoner uka før termin!
 
Herregud da! Blir den ødelagt, så bruker vi sele da vel! Stolen har jo begge muligheter! Også tar det vel ikke så lang tid dersom vi må få ny base uansett. Tror dette går helt fint, jeg er da ikke eneste som har montert den basen! Og hva er egentlig sjansen for ulykke nå rett før fødsel med en bil vi uansett bruker to-tre ganger i uka maks?
Syns det blir utrolig frustrerende å diskutere det her med deg når jeg sa jeg hadde sjekket opp. Da får du bare la det gå! Ikke alle er i kjempehumør til meningsløse diskusjoner uka før termin!

Jeg prøver igjen: Ha en fortsatt fin kveld! :)
 
Hihi, slapp av folkens. Dette går bra enten dere monterer alt nå eller venter :D Enten dere vasker trekk eller ikke. Nå er vi nede på detaljer som ikke kommer til å spille noen rolle. Senk skuldrene så godt det lar seg gjøre. Det at dere tenker på alt dette er godt nok tegn på at dere kommer til å ta veldig godt vare på den lille og snart er akkurat desse detaljene glemt i en mer eller mindre travel babytid. :D
 
Haha, denne diskusjonen sporet fint av [emoji23][emoji23]

Her er alt montert i bilen nå, av gubben, og jeg har kjøpt brukt sete av venninne, som vasket for meg!
Hadde aldri falt meg inn å vaske setet før jeg tok i bruk et nytt et [emoji23]
 
Back
Topp