Bilstol

Og hvordan var selen med skulderen på din lille da? Selen er på det høyeste punktet og går nedenfor skulderen, det er jo fyfy. Den skal jo sitte rett over eller litt høyere. Laget du nye hull til selen eller? Det står at den stolen kunne brukes til 12 mnd, men hvordan det er mulig det skjønner ikke jeg, flyttet sele utgangen til den høyeste utgangen når hun var 3,5 mnd.. Hmm
Han satt helt fint i stolen, ikke noe problemer med selene, jeg laget ikke nye hull nei, sto på hans stol maks 13 kg :)
 
Han satt helt fint i stolen, ikke noe problemer med selene, jeg laget ikke nye hull nei, sto på hans stol maks 13 kg :)

Det er jo supert om den fortsatt passet. De skal jo kunne brukes til 13 kg fks som du skriver. Men selen går som sagt under skulderen på lille snuppa her, da var det på tide å bytte, som det sto på informasjonen som står på bilstolen hun brukte "Maxi-cosi cabriofix er godkjent fra nyfødt og opp til 13kg. Eller når selen til barnet kommer under skulderen." :)
 
Jeg skjønner ikke helt jeg at folk kan si at en 5 mnd gammel baby har vokst ut av baby setet når de er så små , det er jo det tryggeste for de minste og min første passet maxi cossi baby setet sitt helt til ham var 15 mnd da var han ca 10 kg og 80 cm. ;)
Det er forskjell på seter og på babyer, ikke så vanskelig å skjønne det? ;) vi fikk tips om å begynne med nytt sete når frøkna bikker 9 kg og 70 cm. ( hun er 7,4/68 nå ) vi har også maxicosi, og det er trangt når hun er såpass lang. Det viktigste er at de sitter trygt og godt og når selen mer eller mindre trykker barnet på plass er det vel på tide å oppgradere? :)
 
Oi det var tidlig å bytte sete. Vi har brukte det til 10 mnd -1 år med de to andre. Kommer til å gjøre det nå og :) min er 67 cm, 4,5 mnd :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Har Akta Graco. :) Den er super, spesielt siden han er så lang. Den vil passe til vi skal ha vanlig bakovervendt stol. :)
 
Og hvordan var selen med skulderen på din lille da? Selen er på det høyeste punktet og går nedenfor skulderen, det er jo fyfy. Den skal jo sitte rett over eller litt høyere. Laget du nye hull til selen eller? Det står at den stolen kunne brukes til 12 mnd, men hvordan det er mulig det skjønner ikke jeg, flyttet sele utgangen til den høyeste utgangen når hun var 3,5 mnd.. Hmm

Dette skjønner ikke jeg heller. Utrolig forvirrende dette med setene. Når jeg ser på andre stoler ser det jo også ut som om selene sitter like lavt på alle modellene. Men jeg synes jo det da er veldig rart at de anbefaler å bruke babysetet helt til barnet kan sitte på egenhånd, det skjer vel ikke for de fleste før 9-månedersalderen? Min på 3 mnd er allerede på det høyeste beltepunktet og vi har fjernet sitteputen. Hun er bare 61 cm lang... dessuten er det leenge til hodet når opp til kanten av setet
 
Dette skjønner ikke jeg heller. Utrolig forvirrende dette med setene. Når jeg ser på andre stoler ser det jo også ut som om selene sitter like lavt på alle modellene. Men jeg synes jo det da er veldig rart at de anbefaler å bruke babysetet helt til barnet kan sitte på egenhånd, det skjer vel ikke for de fleste før 9-månedersalderen? Min på 3 mnd er allerede på det høyeste beltepunktet og vi har fjernet sitteputen. Hun er bare 61 cm lang... dessuten er det leenge til hodet når opp til kanten av setet

Hehe ja, er helt merkelig. Som jeg skrev litt lenger oppe så står det på info om stolen at den kan brukes opp til 13 kg eller til selen går under skuldrene. Og det gjør de, så nå har vi skiftet. Det som er genialt med denne besafe stolen jeg nå har kjøpt er jo at man kan skyve selen ned og opp i takt med at barnet vokser, istedenfor at der bare er to utganger som på babysetet. Men pga selen så er altså stolen for liten, og jeg vil jo at hun skal sitte så sikkert som mulig. Hun er bare 5 mnd, og den stolen vi har kjøpt er fra 0-18 kg eller anbefalt fra 6 mnd. Men hun sitter så mye bedre i den nye stolen, og den kan tippes bakover, så hun ligger mer enn på det babysetet jeg hadde, pluss den bare ser utrolig mye tryggere ut og bedre kvalitet på alt fra selene til selveste setet :)
 
Oi det var tidlig å bytte sete. Vi har brukte det til 10 mnd -1 år med de to andre. Kommer til å gjøre det nå og :) min er 67 cm, 4,5 mnd :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Hehe, jeg ser at flere kommenterer det. Men når selen går under skulderen (som jeg sikkert har skrevet 5 ganger nå), og det står at når selen gjør det, så skal man bytte stol. Hadde selen hatt ett hakk til lenger oppe, så hadde stolen fortsatt passet :) men safety first, og vi er super fornøyd med den nye stolen.
 
Hehe, jeg ser at flere kommenterer det. Men når selen går under skulderen (som jeg sikkert har skrevet 5 ganger nå), og det står at når selen gjør det, så skal man bytte stol. Hadde selen hatt ett hakk til lenger oppe, så hadde stolen fortsatt passet :) men safety first, og vi er super fornøyd med den nye stolen.
Skjønner det selvfølgelig veldig godt :) men hvor lang er babyen ? For vi har tatt ut puta, har maxicosi cabriofix og babyen er 67 cm, men setet passer fint fortsatt :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Skjønner det selvfølgelig veldig godt :) men hvor lang er babyen ? For vi har tatt ut puta, har maxicosi cabriofix og babyen er 67 cm, men setet passer fint fortsatt :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Vet ikke hvor lang hun er nå, hun var 65,5 cm for en mnd siden, men har vokst myyye. Det skal sies at hun er veldig lang i ryggen. Sliter litt med bodyene også, de er akkurat lange nokk men alt for store i bredden :p
 
Vet ikke hvor lang hun er nå, hun var 65,5 cm for en mnd siden, men har vokst myyye. Det skal sies at hun er veldig lang i ryggen. Sliter litt med bodyene også, de er akkurat lange nokk men alt for store i bredden :p
Aha ;) er ikke bare bare :) håper hun sitter trygt og godt i nytt sete da :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Vi kjøpte Besafe Izi Kid i-size i dag :) Veldig fornøyd, han kan tippes langt tilbake og sov godt i det :)
 
Vi byttet ikke på nr 1 før hun var 13 mnd, men hun er liten av vekst da;) 2 år nå og veier 9,3 kg og bruker 80/86 i klær:p har jo litt og si hvordan de er proposjonert også, virker som inne barn får liten overkropp og lange bein:p Vesla nå virker ikke som hun kan bruke det så lenge, men går nok et par mnd til hvertfall:D
 
Hvilken bilstol har dere?
Vi har brukt maxicosy til nå, den har vært helt topp til nyfødttiden, lett stol å bære med seg. Men nå har hun blitt så lang at toppen av selen (på den øverste utgangen) er litt under skuldrene hennes, så når vi strammer selen blir skuldrene trykt ned og ved en evt krasj vil det gjøre store skader. Så idag kjøpte vi besafe iZi combi x4, noen med erfaring?:) virker som en kjempe god stol iallefall.
Vi måtte også bytte sete når vår gutt var 5 1/2 mnd, pga selene kom for langt ned. Han var 71,5 cm på 6 mnd kontrollen. Vi har også kjøpt Besafe iZi combi x4. Den er godkjent fra 0-18 kg. Vi er utrolig fornøyde. Sitter som støpt rundt han :)
 
Og hvordan var selen med skulderen på din lille da? Selen er på det høyeste punktet og går nedenfor skulderen, det er jo fyfy. Den skal jo sitte rett over eller litt høyere. Laget du nye hull til selen eller? Det står at den stolen kunne brukes til 12 mnd, men hvordan det er mulig det skjønner ikke jeg, flyttet sele utgangen til den høyeste utgangen når hun var 3,5 mnd.. Hmm
Samme her. Hun har goooooood plass. Men er rett over skuldrene nå og snart blir de under :( og hun er bare 7kg :(
 
Vi kjøpte nytt sete i går :)
Mini er 67,5 cm lang og nesten 8 kg. Har god plass egentlig, men selene begynte å gå på nedsiden av skuldrene og han kjedet seg veldig i babysetet sitt. Vi ble anbefalt å bytte ettersom han kjedet seg, så nå håper jeg bilkjøringen skal bli bedre igjen :) Nytt sete er satt inn og vi skal straks ut på første kjøretur, mor er spent! :)
 
Kjøpt bilstol besafe 9-18 kg med isofix
 
Back
Topp