Bilstol

LilleMyy90

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Julilykke 2023
Hvilken bilstol har dere?
Vi har brukt maxicosy til nå, den har vært helt topp til nyfødttiden, lett stol å bære med seg. Men nå har hun blitt så lang at toppen av selen (på den øverste utgangen) er litt under skuldrene hennes, så når vi strammer selen blir skuldrene trykt ned og ved en evt krasj vil det gjøre store skader. Så idag kjøpte vi besafe iZi combi x4, noen med erfaring?:) virker som en kjempe god stol iallefall.
 
Hvilken bilstol har dere?
Vi har brukt maxicosy til nå, den har vært helt topp til nyfødttiden, lett stol å bære med seg. Men nå har hun blitt så lang at toppen av selen (på den øverste utgangen) er litt under skuldrene hennes, så når vi strammer selen blir skuldrene trykt ned og ved en evt krasj vil det gjøre store skader. Så idag kjøpte vi besafe iZi combi x4, noen med erfaring?:) virker som en kjempe god stol iallefall.
Hvor lang er hun? Driver å lurer p når vi må kjøpe nr 2
 
Min på ca 65 cm er på tur ut av sin maxi cosi, så han har fått cybex sirona (ble trekt ut på konkurranse på Facebook :) ) veldig fornøyd så langt :)
 
Hvor lang er hun? Driver å lurer p når vi må kjøpe nr 2

Hun var 65,5 cm for en mnd siden, har ikke målt henne siden, men hun har vokst. Tipper hun er iallefall 67 :) har sett noen uker at ny stol var på høy tid. Hun er også såpass tung at å bære med seg henne i bilstol er hakket for tungt, pluss pga selene så kunne vi ikke stramme så mye man egentlig skal, så når hun sovna i bilen så hang hodet nesten ned i kneerne :eek: vi prøvde besafe stolen på butikken, og wow, det såg hundre ganger bedre ut. Liker at man kan ha stolen i flere stillinger, fra å sitte mer opp til å ligge lenger ned. Hadde sikkert venter en mnd til med å kjøpe ny viss hun fortsatt passet til stolen, men hun er litt over gjennomsnittet lang:)
 
Min på ca 65 cm er på tur ut av sin maxi cosi, så han har fått cybex sirona (ble trekt ut på konkurranse på Facebook :) ) veldig fornøyd så langt :)

Den kikket vi også på :) valgte besafe siden den var litt lenger i ryggen (har en langrygget jente).
 
Vi har bestilt cybex sirona, prøvde besafe i bilen og selv med stor bil ble det liiiiiten plass i front. Vi kjører mye så jeg må ha plass til bena mine ;) mini her ble målt til 68 cm igår, så hun er lang!
 
Vi har bestilt cybex sirona, prøvde besafe i bilen og selv med stor bil ble det liiiiiten plass i front. Vi kjører mye så jeg må ha plass til bena mine ;) mini her ble målt til 68 cm igår, så hun er lang!
66,5 cm 19 juni. Men lange ben. Mā nok over på neste snart selv om hun bare er 7kg
 
Den kikket vi også på :) valgte besafe siden den var litt lenger i ryggen (har en langrygget jente).
Vi hadde "ikke valg" pga det var stolen jeg ble trekt ut som vinner av.. Leste at flere syntes den er litt kort i ryggen... Men siden vi fikk den gratis så får det bare være :)
 
Vi har bestilt cybex sirona, prøvde besafe i bilen og selv med stor bil ble det liiiiiten plass i front. Vi kjører mye så jeg må ha plass til bena mine ;) mini her ble målt til 68 cm igår, så hun er lang!

Vi har liten bil, og merker at stolen tok litt mer plass ja ;) jeg er jo litt lita og har ikke noen bein å skryte av, så gikk helt fint her. Men de som evt sitter på, kan få større problemer, og mannen må kjøre når vi kjører sammen. Skal ha oss en bil til om 1 år ca når jeg er ferdig med utdanningen, en litt romsligere. Kan ikke si at BMW 1 serie er noe familie bil akkurat :eek:
 
Vi har liten bil, og merker at stolen tok litt mer plass ja ;) jeg er jo litt lita og har ikke noen bein å skryte av, så gikk helt fint her. Men de som evt sitter på, kan få større problemer, og mannen må kjøre når vi kjører sammen. Skal ha oss en bil til om 1 år ca når jeg er ferdig med utdanningen, en litt romsligere. Kan ikke si at BMW 1 serie er noe familie bil akkurat :eek:
Vi har Volvo V70, ny modell og veldig romslig. Jeg er 170 cm og jeg satt med knærne klint inni dashbordet ;) haha. Ville ha besafe, men kan ikke sitte sånn når vi skal ut og kjøre.. Håper vi blir fornøyd med cybex :)
 
Vi har Caravelle masse plass til både oss og barna.. Vi har BeSafe iZi Plus som stol nr 2 til ettåringen og er kjempefornøyd! Lillesnuppa får nok en slik som stol nr. 2 også.. :)
 
Vi har Volvo V70, ny modell og veldig romslig. Jeg er 170 cm og jeg satt med knærne klint inni dashbordet ;) haha. Ville ha besafe, men kan ikke sitte sånn når vi skal ut og kjøre.. Håper vi blir fornøyd med cybex :)

Haha, det forstår jeg godt ;) er ikke små seter akkurat. Har vell litt å si at jeg bare er 161 cm, samboer kom ikke seg inn på passasjer setet engang når stolen var montert..
 
Vi har Caravelle masse plass til både oss og barna.. Vi har BeSafe iZi Plus som stol nr 2 til ettåringen og er kjempefornøyd! Lillesnuppa får nok en slik som stol nr. 2 også.. :)

Stolene ser både sikre og veldig behagelige ut :) er veldig fornøyd selv.
 
Vi har liten bil, og merker at stolen tok litt mer plass ja ;) jeg er jo litt lita og har ikke noen bein å skryte av, så gikk helt fint her. Men de som evt sitter på, kan få større problemer, og mannen må kjøre når vi kjører sammen. Skal ha oss en bil til om 1 år ca når jeg er ferdig med utdanningen, en litt romsligere. Kan ikke si at BMW 1 serie er noe familie bil akkurat :eek:
Tror jeg på det ikke er. Vi har bmw x1. Den har jo 3serie chassis og er noe større. Det går, men i knappeste laget mener jeg. Har og en 5serie stasjonsvogn. Foretrekker den gitt :D mye bedre plass
 
Jeg skjønner ikke helt jeg at folk kan si at en 5 mnd gammel baby har vokst ut av baby setet når de er så små , det er jo det tryggeste for de minste og min første passet maxi cossi baby setet sitt helt til ham var 15 mnd da var han ca 10 kg og 80 cm. ;)
 
Jeg skjønner ikke helt jeg at folk kan si at en 5 mnd gammel baby har vokst ut av baby setet når de er så små , det er jo det tryggeste for de minste og min første passet maxi cossi baby setet sitt helt til ham var 15 mnd da var han ca 10 kg og 80 cm. ;)

Og hvordan var selen med skulderen på din lille da? Selen er på det høyeste punktet og går nedenfor skulderen, det er jo fyfy. Den skal jo sitte rett over eller litt høyere. Laget du nye hull til selen eller? Det står at den stolen kunne brukes til 12 mnd, men hvordan det er mulig det skjønner ikke jeg, flyttet sele utgangen til den høyeste utgangen når hun var 3,5 mnd.. Hmm
 
Back
Topp