Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi har vært flere turer med babyen vår (nå tre mnd) pga begravelse ol. til byen til samboeren som er 4,5 time unna der vi bor. Vi tok pause ca hver time, med mindre hun sov veldig godt da drøyet vi det kanskje litt lengre. Så lenge det skjer en gang i blandt og babyen er fornøyd bør det ikke være noe problem. (Det sa ihvertfall både helsesøster og kiropraktor til oss).
Har aldri hørt at man kun kan ha en baby i bilstolen i kun to timer ila en dag... finnes det noe forskning eller anbefalinger fra nhi på dette?
Det fysioterapeuten vår sier er at det bare er å kjøre.
Det anbefales å ta en pause annenhver time, men jeg har aldri hørt om at de anbefaler full stans etter to timer. Kjenner flere som har både fire og fem timers kjøretur hjem fra føden, de må jo også komme seg hjem uten at det skal ta flere dager.
Om barnet er nyfødt vil jeg uansett anta at det blir lagt inn minst en spisepause for baby.
Det fysioterapeuten vår sier er at det bare er å kjøre.
Det anbefales å ta en pause annenhver time, men jeg har aldri hørt om at de anbefaler full stans etter to timer. Kjenner flere som har både fire og fem timers kjøretur hjem fra føden, de må jo også komme seg hjem uten at det skal ta flere dager.
Om barnet er nyfødt vil jeg uansett anta at det blir lagt inn minst en spisepause for baby.
En nyfødt baby sier vel ikke fra selv om det ikke er heldig for ryggraden å være i den posisjonen i timesvis...Kommer helt an på barnet. Når det gir beskjed så er det bare å ta en pause
De tåler nok lengre bilturer enn hva vi tror...
Babyer bør ikke sitte i bilsete i mer enn 2 timer i løpet av 24 timer, blant annet pga. uheldig belastning på ryggraden:
Many car seat manufacturers recommend that a baby should not be in a car seat for longer than 2 hours, within a 24 hour time period.
This is because when a baby is in a semi-upright position for a prolonged period of time it can result in:
1. A strain on the baby’s still-developing spine.
2. Restricted air-flow to the baby’s lungs. The chance of this can increase if a baby falls asleep with their head flopped forward.
http://www.babysafeltd.com/safety/2-hour-rule/
Jo yngre babyen er, jo viktigere er dette, tenker jeg. Derfor ville jeg ikke kjørt 4 timer på en dag med en nyfødt baby
Tenker jeg og...En nyfødt baby sier vel ikke fra selv om det ikke er heldig for ryggraden å være i den posisjonen i timesvis...
Babyer bør ikke sitte i bilsete i mer enn 2 timer i løpet av 24 timer, blant annet pga. uheldig belastning på ryggraden:
Many car seat manufacturers recommend that a baby should not be in a car seat for longer than 2 hours, within a 24 hour time period.
This is because when a baby is in a semi-upright position for a prolonged period of time it can result in:
1. A strain on the baby’s still-developing spine.
2. Restricted air-flow to the baby’s lungs. The chance of this can increase if a baby falls asleep with their head flopped forward.
http://www.babysafeltd.com/safety/2-hour-rule/
Jo yngre babyen er, jo viktigere er dette, tenker jeg. Derfor ville jeg ikke kjørt 4 timer på en dag med en nyfødt baby